China a trecut in fruntea clasamentului celor mai rapide supercomputere

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 28 octombrie 2010, 16:47 Economie | IT

China a preluat sefia clasamentului celor mai rapide supercomputere, dupa ce miercuri a fost prezentat supercomputerul Tianhe-1A care e cu 40% mai performant decat gigantul american ce a detinut pana acum primul loc, noteaza CNN. Supercomputerul a fost realizat dupa o investitie de 88 milioane dolari, cantareste 155 de tone, ocupa 1.000 mp, iar procesoarele care il fac atat de puternic sunt americane.

Computerul e capabil sa realizeze 2,5 trilioane de operatiuni pe secunda, fiind cu 40% mai rapid decat supercomputerul american ce a detinut pana acum locul 1. Tianhe-1A, care in chineza inseamna Calea Lactee se afla in orasul sudic Tianjin si e compus din peste 14.000 de procesoare six-core Intel Xeon si peste 7.000 de placi grafice (GPU) Nvidia Tesla.

In supercomputer s-au investit 88 milioane dolari, iar el va fi folosit in diverse domenii precum meteorologie, prospectiuni petroliere maritime sau cercetari bio-medicale.

Asia a mai fost in fruntea clasamentului supercomputerelor in 2002 cand un computer japonez a devenit mai puternic decat primele 20 de supercomputere ale lumii la un loc.

E de asteptat ca ierarhia sa se schimbe in curand, insa China isi mai adauga inca un domeniu la care isi arata statutul de superputere.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2943 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Asta chiar imi place... (Joi, 28 octombrie 2010, 17:28)

    dodu [anonim]

    "rocesoarele care il fac atat de puternic sunt americane..." chinezii le-au "legat" altfel
    :P
  • -2 (10 voturi)    
    Ce-i asta? (Joi, 28 octombrie 2010, 17:30)

    George [anonim]

    O alta stire de senzatie marca "Radio Erevan"??? Mare smecherie! De remarcat ca procesoarele (Intel Core Xeon) si placile alea video (nVidia Tesla) sunt, intamplator, patente americane. Nu intr-un "supercomputer" (fie vorba intre noi mi se pare o prostie fara margini) sta statutul de superputere a unei tari. China va ramane doar mana de lucru ieftina pentru companiile occidentale. Si lider al facaturilor. Mai corect ar scrie pe cele mai multe produse chinezesti "Faked in China". Ar fi mult mai aproape de adevar. Punct.

    P.S. Astept minusurile de la fanii romani ai Chinei... Nici o problema.
    • +2 (8 voturi)    
      da??? (Joi, 28 octombrie 2010, 18:08)

      dandy [anonim] i-a raspuns lui George

      atunci de ce nu avem si noi unul, daca nu ala este semnul super-puterii??
      • -2 (8 voturi)    
        Raspunsul e simplu ignorantule (Joi, 28 octombrie 2010, 18:30)

        George [anonim] i-a raspuns lui dandy

        Pur si simplu pentru ca noi NU AVEM bani!!! Chinezii au cheltuit pentru realizarea acelui "supercomputer" (sic!) aproape 90 de milioane de dolari. Crezi ca e cineva in Romania care ar investi bani in asa ceva?????
        Chiar nu te duce capul deloc?
        • +5 (9 voturi)    
          mai dovleacule (Joi, 28 octombrie 2010, 19:33)

          anti-prosti [anonim] i-a raspuns lui George

          Pari nitel incrancenat si nu tocmai inteligent (tipic pentru incrancenati).

          Statutul de mare putere al Chinei sta in mai multe chestii. Trebuie sa fii chiar bou sa nu vezi asta. Una din chestiile alea sunt banii, lichiditatile imense de care dispune, apoi mai sunt capacitatea de a invata, de a face progrese, de a se adapta si moderniza.

          In al 2-lea rand, nu prea o sa vezi tari sarace sau inapoiate investind in astfel de tehnologii, iar infrastructura e coloana vertebrala a oricarei tari. Dar deh, daca pe tine nu te duce bibilica deloc nu poti observa astfel de detalii "subtile"
          • -3 (9 voturi)    
            Bre proletarule! (Joi, 28 octombrie 2010, 20:56)

            George [anonim] i-a raspuns lui anti-prosti

            Ai cumva impresia ca da afara inteligenta din tine daca ridici tonul? Te inseli gaozarule. Ce te-ai excitat atat bre? Te deranjeaza cumva ca sustin ca tara aia (China) e lider mondial in manufacturarea de fake-uri si sursa de mana de lucru ieftina pentru multinationale, ca s-a umplut de bani pentru ca si-a tinut moneda mult subevaluata si a exportat ceea ce spuneam ceva mai devreme ieftin? Asta e purul adevarul pe care se vede treaba ca nu-l agreezi tu "inteligentule". China nu este o mare putere pentru ca gradul de saracie e extrem de ridicat in acea tara. Care ramane din multe puncte de vedere, ca sa fiu indulgent, in lumea a treia. Te dai cocos ca te pricepi la finante, economie si geopolitica dar defapt esti un gargaragiu asa cum sunt atat Ponta cat si Antonescu. Ca ai tu un feeling deosebit pentru China nu inseamna ca ai si dreptate. Debiteaza-ti elucubratiile si mediocritatea in alta parte. Acolo unde se manifesta plenar gaozarii cu pretentii de atotstiutori si priceputi la toate. Esti penibil ignorantule.
          • +3 (7 voturi)    
            capse c (Joi, 28 octombrie 2010, 21:09)

            denisa [anonim] i-a raspuns lui anti-prosti

            Nu te obosi sa-i explici, omul e superputerea de la bostanarie, stie una si buna. I s-a umplut capul deja si alte informatii nu mai incap.
            Mai vorbim cu el in cativa ani, sa-l intrebam cum e sa lucreze la patron chinez, si cum se descurca cu expresiile uzuale in chineza.
            Nu ca ne-am dori asta, ca sa ne inteleaga si aia care ne vor acuza de fanatism pro chinez.
            Dar atata timp cat vor exista sute de milioane de mici chinezi care lucreaza 15 ore pe zi pentru 15 dolari pe luna, in timp ce un roman boier doarme in izmene la serviciu pentru 400 de dolari pe luna, nu avem cum iesi in lume sa ne aratam fata pocita.
    • 0 (2 voturi)    
      Fane de Beijing (Joi, 28 octombrie 2010, 18:26)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui George

      Fanii romani ai Chinei spun doar ca Tianjinul este un oras extrem de sudic, atata doar ca se afla langa Beijing, adica in nord.

      Fanii mai spun ca articolul e incomplet si nu precizeaza ca acest loc unu vine dupa ce in clasamentul lunii iunie chinezii aveau doua supercomputere in top 10, si nici nu precizeaza articolul ca acest supercomputer e folosit in domeniul exploatarilor petroliere si in simulare in industria aeronautica.

      Pentru a va da, totusi, satisfactie, va anunt ca urmatorul clasament va aparea pe 31 mai 2011. fiind destul de mari sanse sa numai fie chinezii pe primul loc.
  • +2 (6 voturi)    
    computer chinez cu procesoare americane (Joi, 28 octombrie 2010, 18:05)

    cititor hotnews [anonim]

    Nu este nici o problema pentru americani,care au procesoarele sa isi faca unul si mai puternic.
    Era interesanta informatia daca toata tehnologia si componentele era chineze.
    • -2 (2 voturi)    
      stii tu...! (Joi, 28 octombrie 2010, 22:33)

      כריסתיאן [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      Procesoarele au fost asamblate in statele unite dar chipurile provin din china iar la urma urmei chinezii au inventat cam tot in materie de hardware.
      • 0 (2 voturi)    
        Serios? (Vineri, 29 octombrie 2010, 4:33)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui כריסתיאן

        Ce au inventat ma chinezii? Ce hardware au inventat ei? Da-mi exemplu! Ei le fabrica....in sensul ca firmele americane si-au deschis fabrici in china.....
  • -2 (8 voturi)    
    Mda... (Joi, 28 octombrie 2010, 18:36)

    George [anonim]

    Au iesit chinezoii romani la treaba. S-au pus pe dat minusuri. Exact ceea ce spuneam in finalul comentariului meu initial... Ma asteptam la astfel de "argumente" si atitudini.
    Sunteti "Faked in China" tovarasi.
    • -1 (1 vot)    
      ihi... (Joi, 28 octombrie 2010, 23:15)

      chinezoiu [anonim] i-a raspuns lui George

      De curiozitate, ai fost macar odata in China sa vezi ce si cum ?
      E adevarat ca mare parte e saracie dar au citeva orase comunistii aia cum noi nu o sa avem niciodata.
  • -1 (1 vot)    
    Ce mai trebuie sa faca (Joi, 28 octombrie 2010, 18:41)

    ik [anonim]

    este sa copieze si softurile de simulare.
  • +3 (5 voturi)    
    ce poti pretinde de la un stat comunist? (Joi, 28 octombrie 2010, 19:00)

    dorinteodor [anonim]

    competitia adevarata s-a dat acum doi ani intre ibm si cray. ambele au depasit cu putin 1 peta-flop. acum chinezii vin cu "2.5 trilioane de operatii pe secunda" (nu stiu exact ce inteleg ei prin asta...) aceste date sint insa foarte inselatoare.

    viteza mare la testul de inmultit matrici sau altele de acest tip, care solicita procesorul sau interfata video este pentru reclama comerciala.

    puterea reala a unui super-computer este data de compilatoarele pentru programarea paralela si de foarte multe alte chestii care nu apar in reclame....

    totusi, dupa ce am citit, acum doi ani, despre competitia imb-cray, autorul spunea ca acestea sint cele mai puternice calculatoare cu exceptia celor cu adevarat serioase care sint secrete militare....

    cum ziceam, avem aici propaganda de tip comunist asa cum, pe vremuri, rusii veneau cu fel de fel de chestii ca sa arate cit sint ei de buni in comparatie cu americanii....
    • 0 (4 voturi)    
      De acord cu tine (Joi, 28 octombrie 2010, 21:37)

      George [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      Dar iata ca propaganda chineza prinde la fel de bine ca si aia sovietica de pe vremuri. Aia care spunea ca piticii lor sunt mai inalti decat piticii americani... Te umfla si rasul cand vezi atat ignoranta si prostie la filochinezii astia ignoranti. Sunt absolut sigur ca astia sunt si fanii maoistului Ponta. Altfel... lucrurile se leaga.
      • -1 (1 vot)    
        propaganda nu are efect in lumea reala.... (Vineri, 29 octombrie 2010, 0:00)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui George

        ai dreptate in ce spui dar pentru cunoscatori in ale realitatii propaganda nu are nici un efect....

        chestia nasoala in ce spui este ca multa lume are idei comuniste, maoiste, cheguevariste chiar daca nu-si dau seama de asta....

        iar china in particular este in esenta o tara pe care eu o vad fara viitor mare din cauza lipsei de creativitate. cunoastem cu totii multe nume de firme japoneze, coreene dar foarte putine chineze....asta spune ceva celor care nu se lasa impresionati de propaganda....
  • -1 (3 voturi)    
    pai si? (Joi, 28 octombrie 2010, 19:29)

    jack [anonim]

    daca procesoarele si hardware e facut de americani, cu ce se lauda chinezii, ca au la un loc 14000 de procesoare? Poate maine Vietnamul pune la un loc 20000 de procesoare facute de americani, asta nu-l face tara lider de tehnologie. Nu le-ar fi greu la americani, care au intel, amd si ibm in spate, sa faca un supercomputer cu 100000 de procesoare, le trebuie doar necesitatea economica sa faca asta. Stirea asta arata ceva despre China: cantitate multa pe chestii facute de altii. Sa-i vad ca fac si ei procesoare si dupaia sa mai vorbeasca.
  • +3 (9 voturi)    
    romanii s-au nascut programatori .. in paralel (Joi, 28 octombrie 2010, 19:44)

    cioaca [anonim]

    ma uimeste lejeritatea cu care comenteaza romanii pe-aici, desi nu stiu daca au pregatirea necesara sa discute aceste subiecte.

    in primul rand, sa construiesti un supercomputer inseamna mult mai mult decat sa achizitionezi procesoarele respective de la IBM, Intel sau Cray si sa instalezi un sistem de operare. trebuie gandita o modalitate de a imparti resursele (RAM, hard-disk, I/O) intre procesoare si de a le "aranja" intr-una sau mai multe retele topologice (de exemplu hypercube sau tree) prin care acestea sa comunice cu un overhead cat mai mic. cei care intretin supercomputerele incearca intr-una sa optimizeze acesti parametri astfel incat paralelizarea calculelor sa fie cat mai eficienta. un alt parametru foarte important tine de "green computing" intrucat aceste agregate consuma foarte multa energie si, in principiu, e nevoie cam de echivalentul unei centrale atomice sa le alimenteze. de asemenea, la fiecare Watt consumat pt calcule, se consuma 9 Watti pentru racire, deci ai vrea sa nu le lasi sa stea idle si sa manance aiurea energie.

    o persoana de mai sus a mentionat petaflops si acest lucru trebuie spus ca este o masura a performantei: peta = cvadrilion, flops = floating point operations per second, adica operatii in virgula mobila (cu numere reale) pe secunda. s-a atins limita petaflop prin mai multe supercalculatoare (Jaguar de exemplu, care era locul 1), deci 2.5 trilioane de operatii pe secunda ar fi mult mai putin. poate ai vrut sa spui 2.5 cvadrilioane.

    intr-adevar, ca benchmark se foloseste LINPACK, o librarie software pentru rezolvarea sistemelor liniare deci care se rezuma la operatii de tip multiplicari de matrici sau multiplicari de matrici cu vector. de ce sunt acestea relevante? pentru ca supercalculatoarele sunt construite pentru simulari din domeniul termodinamicii, mecanicii cuantice, etc. de ex. previziuni meteo/cosmologice, structura proteinelor (pt medicina) sau racirea reactoarelor nucleare. EH, o nimica toata! :P
    • +1 (5 voturi)    
      Zau? (Joi, 28 octombrie 2010, 21:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui cioaca

      Dar oare "constructia" asta nu devine mult mai lejera atunci cand au deja un model pe care l-au piratat???? Cel american. Ca doar chinezii se pricep de minune la furt de tehnologie, nu? Nimeni nu-i egaleaza. Nu inteleg de ce unii neaga acest adevar. China e lider mondial in fake-uri si ... nu mai continui ca n-are rost. Tot n-o sa acceptati adevarul.
      • 0 (2 voturi)    
        fake (Joi, 28 octombrie 2010, 23:19)

        fake [anonim] i-a raspuns lui George

        O fi fake-uri, da' pun pariu ca echipamentele prin care scriu tu acum pe net sint chinezesti !
        • +1 (1 vot)    
          chinezesti? (Vineri, 29 octombrie 2010, 0:21)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui fake

          e adevarat ca pe dell-ul meu scrie made in china dar este un dell, proiectat si construit intr-o uzina dell chiar daca uzina este localizata in china...

          nu stiu sa existe prea multe produse de virf care sa fie rodul gindirii si tehnologiei chinezesti....
          • -1 (1 vot)    
            căi proprii ... (Vineri, 29 octombrie 2010, 20:39)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

            Nu sunt fan chinez, dar îţi dau eu două exemple de căi tehnologice proprii: bombele atomice, cu fuziune şi cu fisiune, pe care le-au realizat independent atât de occidentali cât mai ales de ruşi, şi tehnologia rachetelor spaţiale. Nu va trece mult timp şi un chinezuc, transportat de o rachetă chinezească pursânge, se va plimba pe Lună.
      • 0 (2 voturi)    
        :) (Joi, 28 octombrie 2010, 23:20)

        amos [utilizator] i-a raspuns lui George

        chiar crezi ca se poate "pirata" un supercomputer?
        crezi ca e un laptop sau o pereche de adidasi ?
      • +2 (6 voturi)    
        bai, george! (Vineri, 29 octombrie 2010, 1:30)

        PanterA [utilizator] i-a raspuns lui George

        Tu ai o singura idee, si aia e fixa!

        Mai lasa-ne, frate! ca poate ai treaba si te retinem.
        Ori ne dai niste informatii faine (vezi comentariul lui cioaca) ori vezi-ti de fixurile tale in liniste, acasa.

        Ce te trezesti tu (si multi alti prost-crescuti ca tine!) sa comentezi atunci cand nu ai nimic de spus?! Chiar crezi ca ne intereseaza obsesia ta futila pentru fake-urile chinezesti?
        Deschide-ti, frate, uordu' si scrie in el, acolo, la tine acasa, in liniste, pana te racoresti!

        Tu si altii ca tine mi-ati provocat de cateva luni scarba sa mai citesc comentarii pe HN. Atotstiutori needucati!

        Chiar nu realizezi cat esti de penibil?! Ti-au atras atentia o seama de alti comentatori mai sus dar tu, nimic... batman, batman!
      • 0 (2 voturi)    
        @George (Vineri, 29 octombrie 2010, 1:59)

        bibishte [utilizator] i-a raspuns lui George

        sunt cateva modele/standarde pe care le urmeaza toata lumea, dar exista foarte mult loc de variat. sunt f multi parametri de optimizat si foarte multe decizii de design si fiecare institutie care vrea un supercalculator il va face intr-un anume fel. in plus, fiecare vrea sa aiba cel mai rapid supercalculator, pt ca atunci cand investesti atatia bani, cei care te finanteaza au si anumite interese de imagine :D. de ce crezi ca titlul articolului este "China a trecut ..."? mai important mi s-a parut faptul ca acum cateva luni, tot chinezii au scos un supercalculator care a intrat pe locul 5 in lume, dar era facut integral de ei.. cu componente chinezesti si know-how exclusiv chinezesc si asa mai departe.

        China o fi lider mondial la fake-uri, dar le fac ale dracu' de bine. din pacate, nu pt Romania, unde trimit cele mai penibile stifturi. insa cu outsourcingul din ziua de azi, cam orice vezi in jurul tau este produs in China. ar trebui sa ne debarasam de ideea ca de la chinezi nu avem nimic din ce sa ne inspiram. sunt un popor f muncitor si au revenit la obiceiurile negustoresti pe care le exersau cu mii de ani inainte de Decebal si Traian. din pacate, chiar daca sunt o putere economica, industriala si tehnologica (sau inseamna toate 3 acelasi lucru?), au alte probleme care poate contrabalanseaza aceste performante. si aici as aminti doar cele legate de drepturile omului.
      • +1 (1 vot)    
        ce-i ma cu tine? (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:10)

        casapucristian [utilizator] i-a raspuns lui George

        Nu ai altceva de facut? Ca a mai zis cineva mai jos, ca esti penibil. Inseamna ca esti faimos pe "HN". Poate cineva incearca sa ne lamureasca si pe noi cum sta treaba cu calculatoarele astea super-performante iar tu te bagi ca musca-n tort! Huooo! :D Hai ca-s tare, fortza Transilvania. ;))
    • 0 (2 voturi)    
      bun asa (Joi, 28 octombrie 2010, 21:59)

      amos [utilizator] i-a raspuns lui cioaca

      in sfarsit un comentariu pertinent la subiect
      am aflat chestii interesante
      :)
    • -1 (1 vot)    
      bun asa (Joi, 28 octombrie 2010, 21:59)

      amos [utilizator] i-a raspuns lui cioaca

      in sfarsit un comentariu pertinent la subiect
      am aflat chestii interesante
      :)
    • -1 (1 vot)    
      uiti esentialul1 (Vineri, 29 octombrie 2010, 0:16)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui cioaca

      principala functie pe care o au aceste asa zise calculatoare (sau ultra-ultra-calculatoare...) este efectuarea doar prin simulare a exploziilor nucleare.

      simularile asociate cercetarii fundamentale (cromo-dinamica cuantica,...) sint cam teoretice...in plan practic ai dreptate:meteo, procese chimice si biochimice, proiectarea structurilor industriale speciale (motoare racheta sau de avioane,....).

      si nu uita ca nu au fost abandonate cercetarile pentru super-computere vectoriale. astea care folosesc paralerizarea au performante reduse atunci cind paralerizarea nu se poate folosi...

      asa ca e discutabil daca noi chiar stim ce e ala un super computer....
      • 0 (2 voturi)    
        @dorinteodor (Vineri, 29 octombrie 2010, 1:49)

        bibishte [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

        frate, te rog eu frumos nu mai vorbi inainte sa te documentezi pentru ca se pare ca vii cu niste chestii de acum o suta de ani.

        uite aici o lista cu proiectele care se deruleaza pe cele mai importante supercalculatoare din America, ca sa-ti faci o idee:
        http://www.alcf.anl.gov/news/media_files/alcf-projbro-1209.pdf

        dupa cum vezi, acopera toate simularile posibile de la biologie computationala pana la cosmologie. in momentul de fata, stiinta se confrunta cu 2 mari probleme:
        - legile fizicii sunt enuntate sub forma de ecuatii dar nu exista o solutie pentru ele, asa cum exista solutie pt x+1 = 2. de aceea se apeleaza la aproximari si simulari ale acestor solutii. de exemplu, pt previziunile meteo de tip temperatura/vant sunt CATEVA ecuatii, dar nu exista o solutie analitica pt ele.. de-aia trebuie sa facem simulari in viitor sa vedem cum evolueaza atmosfera incepand de la un anumit moment
        - avem foarte multe date, de la senzori, sateliti, etc.

        aceste 2 probleme presupun mult calcul si acest calcul se poate face doar in paralel. procesoarele pe care le fac baietii de la Intel/AMD sunt bune pt facebook si jocuri, ceea ce fac baietii de la Cray si IBM sunt ceva mai bune, dar tot au atins o anumita limita tehnologica impusa de viteza propagarii undelor electromagnetice (a luminii). de-aia trebuie sa punem cat mai multe procesoare la un loc si sa le facem sa lucreze impreuna. aici intervine STIINTA supercalculatoarele. pentru ca , asa cum am spus mai sus, trebuie sa stii cum sa le conectezi ca sa isi faca treaba si de asemenea, cum sa le programezi.

        faza cu simularile nucleare este doar 0.01% din ce fac ei si sincer sa fiu, nici nu este asa de importanta. de ce? pentru ca ei nu vor sa se ajunga acolo, ei simuleaza modul in care este racit reactorul nuclear astfel incat sa PREVINA exploziile.

        ufff, e mult de vorbit pe tema asta! dar ideea e ca fara supercalculatoarele din ziua de azi, nu s-ar inregistra progrese in mai toate domeniile care conduc evolutia omului.
        • 0 (2 voturi)    
          hai sa vezi.... (Vineri, 29 octombrie 2010, 2:18)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui bibishte

          calculatoarele paralele sint solutia ieftina la adevaratele super-calculatoare vectoriale. nu o sa citesti prea multe despre ele acum dar sint sigur ca ele exista si probabil folosesc jonctiuni josephson in loc de tranzistori.......

          oricum, in meteo dar si in multe alte domenii, calculatoarele paralele au foarte multe restrictii tocmai din cauza ca nu pot corela rezultate care se obtin independent unul de altul. pentru compilatoare este un cosmar atunci cind trebuie sa coreleze informatii obtinute fara corelatie din cauza paralelizarii. pari specialist, de ce nu vezi asta?

          primul cray paralel care a depasit 1pfs a fost facut cu microprocesoare amd. cray, specialistul in calculatoare vectoriale nu mai fabrica unitati centrale de calculatoare si nici calculatoare vectoriale, cel putin oficial...

          iar folosirea super-calculatoarelor pentru perfectionarea armamentului nuclear este o preocupare majora a americanilor in cursa armamentelor cu rusii dar pentru asta calculatoarele paralele nu sint prea eficiente...
  • 0 (2 voturi)    
    boinc (Joi, 28 octombrie 2010, 19:48)

    kk [utilizator]

    Practic cel mai puternic supercomputer de pe Terra este sistemul BOINC care însumează o medie de viteză de 5,4 petaFLOPS (sau trilioane operaţiuni pe secundă).
  • -1 (1 vot)    
    hehe (Joi, 28 octombrie 2010, 22:50)

    ampersand [anonim]

    Când le-o fi lumea mai dragă chinezilor, setează americanii un bit mic şi li se duce dracu' toată şandramaua chinezilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Am facut si eu un test LINPACK (Vineri, 29 octombrie 2010, 18:42)

    buxa [utilizator]

    Daca vreti sa va comparati calculatorul cu cel al chinezilor - http://software.intel.com/en-us/articles/intel-math-kernel-library-linpack-download/

    Am facut 3 teste:
    1. IBM Xeon - 63 GFlops
    2. Intel Dual Core - 14 GFlops
    3. Intel P4 - 4,5 GFlops

    :)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri