​INTERVIU Chris Heilmann (Yahoo!): Companiile mari precum Microsoft, Google sau Yahoo! nu pot fi la fel de creative precum cele mici fiindca au o reputatie de aparat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:41 Economie | IT

Chris Heilmann
Foto: Hotnews
​In IT-ul de azi companii mai mici si foarte noi creeaza stirile si starnesc interesul publicului, iar gigantii consacrati precum Microsoft, Google sau Yahoo! nu pot fi la fel de creativi deoarece au o baza mare de clienti care ar reactiona neplacut la schimbari bruste, a spus intr-un interviu acordat HotNews.ro, Chris Heilmann, International Developer Evangelist la Yahoo!. El nu a dorit sa confirme informatiile neoficiale care arata ca portalul yahoo.ro va fi lansat in primul trimestru din 2011, ci doar a precizat ca inainte de lansarea pe o noua piata sunt puse in balanta eforturile necesare cu posibilele beneficii ce ar putea urma. Micul interviu a fost realizat la evenimentul How To Web care se desfasoara miercuri si joi la Bucuresti.

De ce a pierdut Yahoo! teren in lupta cu concurenta in ultimii ani? De ce nu mai sunt considerate "cool" produsele companiei?


In zilele noastre domina perceptia ca ce este mic si nou este "cool", iar lucrurile care deja au cativa ani vechime si si-au dovedit viabilitatea nu prea mai creeaza stiri. Cand Facebook face ceva complet nou si periculos, e grozav, daca Yahoo! face acelasi lucru dar pierde date ale utilizatorilor ar fi un dezastru. Totusi, companiile mici se pot prabusi mai repede si chiar se intampla asta, insa companii precum Adobe, Microsoft, Google si Yahoo! nu pot fi la fel de creative precum companiile mai mici fiindca au o reputatie de aparat si o baza de utilizatori care nu prea vor schimbari. Acest lucru e normal, daca un director se uita mereu pe Yahoo! Finance e obisnuit cu interfata si stie sa gaseasca repede ce il intereseaza. Daca schimbi asta, si utilizatorul va trebui sa schimbe modul in care acceseaza datele, iar cei din domeniul financiar nu sunt la fel de flexibili ca cei de pe Facebook.

Yahoo! a semnat un parteneriat cu Microsoft pentru a folosi tehnologoa de cautare a motorului Bing. Ce rol are Yahoo! in acest parteneriat si cum se concretizeaza acest rol?

Nu sunt parte a echipei care se ocupa de parteneriatul respectiv, insa din ce stiu Yahoo! detine interfata de cautare, iar rezultatele si tehnologia de cautare vin de la Bing. Microsoft ofera deci tehnologia legata de rezultatele cautarii, iar noi suntem experti la interfata si de aceea are sens sa combinam interfata noastra si datele lor. Insa v-am spus, atat stiu pentru ca nu sunt parte a echipei respective.

Cand ati fost pentru prima oara in Romania?


Acum trei ani cand am fost la intalnirea dezvoltatorilor si m-am intalnit cu Bobby Voicu si am facut cunostinta si cu dezvoltatorii.

El s-a ocupat un timp de comunitatea utilizatorilor Yahoo! in Romania, dar apoi lucrurile s-au schimbat, lansarea Yahoo.ro a fost amanata in repetate randuri, iar ultimele informatii neoficiale arata ca va fi in primul trimestru al lui 2011 dupa implementarea noii versiuni de mail in varianta romaneasca. Puteti confirma aceasta data?


Nu, nu intra in responsabilitatile mele. Cand e vorba de lansarea Yahoo! in diverse tari totul depinde de cat efort e necesar si care sunt apoi beneficiile. Nu eu iau aceste decizii, dar lansam acum de exemplu Yahoo! in Iordania si in alte piete asiatice, insa nu va pot da detalii despre alte lansari, meseria mea este sa le spun oamenilor ce se intampla, nu ce se va intampla. (...) Misiunea mea e de a explica tehnologia Yahoo! dezvoltatorilor si cum o pot folosi, iar in schimb colectez reactii de la acestia si le comunic apoi companiei.


Citeste mai multe despre   










1158 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Creativitatea si marimea companiei (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:55)

    BEDE [anonim]

    La companiile mari poate ca se instaleaza o mentalitate probabil ca se pune problema la modul "daca nu e stricat nu incerca sa-l repari" (if it ain't broken, don't try to fix it), ceea ce face ca sa nu caute sa aduca schimbari spectaculoase, pt ca niste schimbari nereushite ar duce la o pierdere a increderii clientuilor. Pe cand, companiile mici, ca sa castige ceva cota de piata, vrand-nevrand, trebuie sa ofere ceva nou, ca altfel nu le baga nimeni in seama. Apoi, daca au reushit sa faca ceva nou si de succes, le cumpara una din companiile mari. Microsoft, sau Google, sau Oracle...
    Si uite asa cei mari tind catre monopol inghitind pe cei mici care au reushit ceva nou shi bun...
    • 0 (0 voturi)    
      Cre' ca gresesti (Joi, 4 noiembrie 2010, 9:43)

      Eu the first [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Presiunea de a inova e la fel de mare, poate chiar mai mare, pe companiile mari, comparat cu companiile mici.

      Dupa parerea mea, capacirea creativitatii la firmele mari are alta cauza. Cand o firma creste, ca sa i se asigure buna functionare, e necesara reglementarea activitatii intr-un mod semnificativ mai strict decat la firme mici. De-aia si au toate bancile si multinationalele proceduri pt. orice operatie, si de-aia e o abatere grava, care se pedepseste, in firme mari, daca te abati de la proceduri. In timp insa, procedurile astea ajung sa incetateneasca o cultura de firma morbida, in care totul se misca extrem de greu si de lent, si unde idei noi, neconforme cu regulile deja incetatenite, se impun greu. Un asa mediu nu-i tocma' mediul in care sa se manifeste plenar creativitatea, sau mediul care sa atraga oameni creativi.
  • +1 (1 vot)    
    Respectiv (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 17:31)

    drJohn [anonim]

    Este de-a dreptul ciudat sau mai bine zis penibil ca anumite programe gen MSN Messenger sau Yahoo Messenger sa fie de o calitate indoielnica - asta punand in balanta puterea companiilor respective...
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 20:48)

      drWho [anonim] i-a raspuns lui drJohn

      asa e, dar cum zice 'invitatul emisiunii', "Companiile mari ... nu pot fi la fel de creative precum cele mici fiindca au o reputatie de aparat". Ma intelegi? E o obligatie asumata cu mandrie profesionala de mamutii sa ramana fixati in proiecte defecte caci, nu-i asa, au 'o reputatie de aparat' (sic!).
      • 0 (0 voturi)    
        Cre' ca alta e cauza (Joi, 4 noiembrie 2010, 9:57)

        Eu the first [anonim] i-a raspuns lui drWho

        Tocmai din cauza gabaritului firmele mari isi permit sa-si trateze prost clientii. Degeaba e prost Y! messenger, ca atata vreme cat cea mai mare retea de chat ruleaza pe Y!, clientul de chat de la Y! va fi cel mai folosit, indiferent cat de prost este. Daca o firma mica ar opera o retea de chat cu client proprietar, ar avea mult mai putini clienti, sau, daca ar ajunge la acelasi numar de utilizatori, ar ajunge peste noapte firma mare. Clientii firmei mici ar avea mult mai putine dificultati in a migra pe alte retele, cata vreme sunt putini, asa ca firma mica e mult mai sensibila la cerintele utilizatorilor decat o firma mare, nu din cauza sclerozarii generice a firmelor mari, ci din cauza faptului ca nemultumirea utilizatorilor e un risc mult mai mare pt. o firma mica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi