Intel investeste cateva milioane de euro intr-un centru de cercetare la Bucuresti. Initial sunt 25 de angajati, insa s-ar putea ajunge la 100

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 8 noiembrie 2010, 17:51 Economie | IT

Intel anunta luni deschiderea unui centru de cercetaare si dezvoltare solutii software la Bucuresti, centru in care se investesc "mai multe milioane de euro", iar initial vor fi 25 de angajati, iar numarul va putea ajunge la 100, a anuntat compania. Pentru inceput centrul va realiza activitati de cercetare-dezvoltare pentru platforma open-source MeeGo, insa apoi activitatile se vor diversifica.

Centrul se va numi Intel Romania Software Development Center, initial va porni cu 25 de oameni si va realiza activitati pentru platforma open-source MeeGo, dar apoi va dezvolta solutii software ce vor fi utilizate pe o gama larga de dispozitive bazate pe arhitectura Intel cum ar fi televizoare inteligente sau sisteme multimedia pentru autovehicule.

MeeGo este un sistem de operare open-source dezvoltat de Intel si Nokia pe platforma Linux si destinat diverselor dispozitive mobile, de la smartphone, la televizoare care se conecteaza la internet.

Intel va porni cu 25 de angajati la noul centru, iar numarul va creste pe masura ce si proiectele se vor diversifica, putand ajunge la 75-100 de oameni.

Intel are un birou de reprezentare cu 11 angajati in Romania. Biroul s-a deschis in 2005, iar un an mai tarziu compania a cumparat actiuni la Siveco cu care colaboreaza in proiecte de educatie. Dupa ce Intel a preluat in 2009 compania Wind River, in portofoliu s-au adaugat si cei 130 de IT-isti ai Wind River din Galati.

Intel detine peste 80% din piata procesoarelor pentru PC-uri si are peste 81.000 de angajati pe plan mondial. In dorinta de a-si diversifica activitatile, compania a facut anul acesta achizitii de calibru, platind 7,7 miliarde dolari pentru McAfee dar si 1,4 miliarde dolari pentru o divizie a companiei germane Infineon.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3276 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Aceasta chiar este o stire (Luni, 8 noiembrie 2010, 18:11)

    DinuD [utilizator]

    ... si chiar o stire buna . Asa ca, dat fiind ca este o stire buna, nu va aparea pe nici-o televiziuene de stiri si actualitati.
    Facem pariu !?
    • 0 (4 voturi)    
      Pai (Luni, 8 noiembrie 2010, 18:48)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui DinuD

      Pai ca sa apara stirile astea la TV se plateste de obicei. Am impresia si ca daca ar da la stiri ar putea fi acuzati de reclama mascata.

      Nu ca ar da-o insa cineva, chiar daca n-ar fi vorba de asta...
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:25)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui cristi767

        Prostia asta numai la noi se intampla, altfel te uiti pe CNN si vezi toata ziua stiri despre Coca-Cola, Apple, Nike, s.a.m.d. Cel mai probabil, la noi s-a calcat de prea multe ori pe bec dar totodata cred (si sper) ca ne-am mai maturizat. A fost penibil momentul cand oamenii aia din Brasov au ramas cu conturile goale, iar astia la stiri nu aveau voie sa spuna despre ce banca e vorba...
      • 0 (0 voturi)    
        ete na... (Vineri, 17 decembrie 2010, 17:07)

        me [anonim] i-a raspuns lui cristi767

        si cand a venit ford in roamnia nu era reclama mascata ca au tinut-o 2 luni cu ei
  • +2 (2 voturi)    
    d'a fir a par (Luni, 8 noiembrie 2010, 20:54)

    demaGOGU [anonim]

    bob cu bob, asa va trebui sa numaram : inca 100 de romani scosi din saracie!
    • +2 (2 voturi)    
      mai reflecteaza (Marţi, 9 noiembrie 2010, 7:52)

      bula [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      la Pitesti cati lucreaza si uite ca industria auto duduie si aduce bani? locurile de munca MULTE sunt cele orizontale. Pentru acesti 100 de la Intel vor mai lucra unii in servicii, iar salariile acestora vor fi cheltuite in RO.
  • -2 (8 voturi)    
    Hmmm (Luni, 8 noiembrie 2010, 21:20)

    MRSmrs [utilizator]

    Wow!!Ce de locuri de munca apar in Romania....asa vom compensa milionul de oameni ramasi fara locuri de munca.Ce "investitie uriasa" din partea celor de la Intel...Aceasta este reclama la Intel sau o stire "serioasa"?!Pare a fi reclama...
    • +6 (6 voturi)    
      trezeste-te (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:44)

      florin [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Intel, ca si alte companii de prestigiu, vin sa investeasca si sa angajeze cei mai buni oameni pe care ii gaseste pentru nevoile pe cae le au, si, evident, la un cost mai mic decat in alte parti. Nu vin sa dea de pomana milionului de someri de care vorbeai pentru ca nu este treaba lor sa o faca. Daca vrei pomana mergi la Iliescu, Ponta si Voiculescu (cu ale lui bonuri gratuite pt plata ratelor :D )
      Indirect insa se va resimti si asupra altor categorii de persoane pentru ca acesti 100 de angajati intel vor cumpara mancare, vor cumpara servicii de sanatate, transport, vor cumpara eventual o casa, vor nerge intr-o vacanta, etc si astfel pe langa ei vor castiga si altii o paine cinstita si , de ce nu, mai alba

      Problema e ca in loc sa gandesti si sa te bucuri de cate ori se mai vopseste un gard, se mai ridica o cladire, se mai creaza un loc de munca cinstit in tara, stai si injuri ca nu primesti pomana...pentru ca, asemeni televiziunilor, lucrurile bune nu creaza rating

      regards,
      • -1 (1 vot)    
        pomana (precum mentionat de florin) (Marţi, 9 noiembrie 2010, 11:25)

        bucurestean [anonim] i-a raspuns lui florin

        Nu ai inteles ceea ce a vrut sa spuna MrSmrs ...
        Este ft bine ca Intel a facut aceasta investitie, mai ales ca prestigiu si apreciere a unui nivel profesional, dar la nivelul unei intregi tari, chiar oras, este putin.
        Normal aceasta prima investitie trebuie sa aduca altele, si nu numai datorita puterii de cumparare a celor 100 angajati Intel actuali, si orice tara european are o politica bine definita de a incuraja asemenea investitii , fie cu capital strain sau local.
        Un motiv pentru ca aceste investitii sa aiba loc si sa fie o investitii durabile este si personalul bine calificat dsiponibil, dintre care unii sunt acum someri.
        Cel putin pentru o tara minim civilizata, europeana sau de origine europeana, nu este pomana ci politica economica, la care si patronatele iau parte foarte activ.
        Probabil intr- tara guvernata de clanuri tribale este pomana ...
        • 0 (0 voturi)    
          pomanagiilor (Vineri, 18 februarie 2011, 17:32)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui bucurestean

          S-a gandit careva oare daca primariile din diversele orase fac ceva sa sprijine crearea de noi locuri de munca? Se pare ca mai mult lucreaza sa distruga ce mai e, sa poata fura cat mai usor.
          Asa ca nu mai criticati ca sunt doar 100 de locuri de munca in IT. Salariile sunt destul de mari in domeniu si ghici unde vor fi cheltuiti acei bani asa cum spunea cineva mai sus.
  • 0 (2 voturi)    
    Adica un alt IT sweatshop (Luni, 8 noiembrie 2010, 21:53)

    dorel [anonim]

    Ca vorba ceea, strainii ne prefera nu pentru ca suntem destepti sau frumosi ci pt ca suntem ieftini. Au si americanii si nemtii programatori buni, mult mai buni ca ai nostri, dar aia se respecta pentru ca au si staif. Dar-ar D-zeu sa apuc ziua cand se va infiinta la Bucuresti un centru de consultanta si nu unul de gulere albastre.
    • 0 (4 voturi)    
      ... (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:08)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      tu glumeai cand spuneai ca americanii si nemtii au programatori mai buni ca ai nostri ? buna gluma :)))
      • +3 (7 voturi)    
        buna buna (Luni, 8 noiembrie 2010, 23:07)

        zbarni [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        americanii chiar au programatori mai buni si mai multi:) despre nemti, ei au lucruri mai importante de facut decat programarea.. ei dau comanda si romanii le executa, cam asa sta treaba.. insa nu neg, in privinta calificarii strict profesionale (programare) romanii sunt mai buni decat nemtii, e clar.
      • +3 (3 voturi)    
        nu, nu glumea (Luni, 8 noiembrie 2010, 23:09)

        goe [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        Chiar au, dar a uitat ca spuna ca sunt tot de-ai nostri (si de-ai rusilor, chinezilor, indienilor, samd). Probabil ca in Romania Intel va face testare, pentru care nu e nevoie de genii. Si da, normal ca au venit fiindca suntem ieftini, ceea ce nu inseamna ca ala nu e pretul corect.
        • +1 (1 vot)    
          da (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:33)

          ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui goe

          asa da, recunosc :)
      • -1 (3 voturi)    
        se pare ca nu ai avu de a face cu programarea (Luni, 8 noiembrie 2010, 23:19)

        ion daniel [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        chiar au, si is mult mai buni
        • +1 (1 vot)    
          .. (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:34)

          ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui ion daniel

          ce repede ai transat tu situatia. Trebuia sa fii judecator :)
          P.s. "Am de-a face" cu programarea
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:29)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui dorel

      La noi raportul materie cenusie / pret este unul foarte bun. Mai conteaza si fluenta in engleza, cultura cat de cat apropiata de cea europeana, etc. Altfel, sunt altii mai ieftini decat noi iar Intel nu s-a dus acolo (de ex. Bulgaria).
  • +1 (3 voturi)    
    nemtii au programatori mai buni ca ai nostri (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:38)

    mircea [anonim]

    dar si aia is tot romani. sau polonezi. :)
  • +3 (3 voturi)    
    de obicei (Luni, 8 noiembrie 2010, 22:46)

    mia [anonim]

    de obicei firmele IT vin unele dupa altele,intii cele complementare apoi concurenta.De asemeni actionariatul este comun cu alte firme,daca merge bine Intel pot sa cumpere firme autohtone si se pot implica in programe de invatamint tehnic;una peste alta... e de bine!
    • -2 (2 voturi)    
      investitii ale firmel complementare si concurente (Marţi, 9 noiembrie 2010, 11:49)

      bucurestean [anonim] i-a raspuns lui mia

      Cred ca aceasta este cel mai important si speram sa fie un efect de avalansa.
      Oricum meritul nu este al guvernului cu legea scutirii de impozitului de profit pe salariul programatorilor, deoarece pe Intel sau oricine in locul lui intereseaza costul total al angajatului si ceea ce el realizeaza pentru firma; in acest caz si calitatea si profesionalismul sunt determinante, fiind putini in lume care pot sa faca acest job.
      O asemenea scutire discriminatorie este stranie pentru un american sau european si flagrant contrar legii din tarile lor. Mai degraba exista investitii ale guvernelor la proiectele firmelor private, inclusiv pentru o marire a salariilor celor ce lucreaza la acele proiecte, dar impozitul este platit de toata lumea ...
  • +2 (4 voturi)    
    lucrez in IT (Marţi, 9 noiembrie 2010, 12:57)

    calin [anonim]

    lucrez in IT si totusi mi se pare o discriminare scutirea la nesfirsit de care beneficiaza ITistii.

    si da, am si eu scutire de impozit. Nu crapam daca in loc de 80mil/luna as fi luat 60. M-as fi multumit cu anii intregi (aproape 10 acu) in care mi-au intrat in buzunar banii astia in plus si niciodata nu m-am amagit ca situatia asta ar fi continuat pana la pensie.
    Doar e criza, tot vestul vorbeste de asta, numai romanii 'criza sa fie da viata mea sa ramana ca inainte'...

    Stupefiant este ce vad chiar la colegii mei (din firma):
    - critica serviciile medicale, de invatamint de rahat din tara asta cand ei nu platest impozit pe salariu
    - critica reducerile bugetare cand ei nu contribuie la ele
    - ajung pana la a delira ca fara ei PIB-ul se prabuseste
    - cum isi justifica, mai mult pentru ei insasi, ca cu salariile micsorate de la X zeci de milioane la X-2 zeci de milioane (unde x> 6) ar intra in faliment saracutii de ei si ar terbui sa isi reduca cheltuielile de mofturi (carucior pt copil de 20mil, nastere la clinica privata cu 4000 Eur, excursii Austria si Spania de 3 ori pe an, mese la restaurant de 5ori pe saptamana...) ca sa isi poata platii ratele la apartamentele de 4 camere din complexe rezidentiale, SUV-uri si masini cu 120CP.... rate care le-au facut pe zeci de ani siguri pe scutirea lor de impozit pana la iesirea la pensie

    Pentru posturile de mai sus, dragi 'programatori' (cred ca degraba web designeri la cate cunosc ei despre IT), firma la care lucrez si care e in primele 3 din lume angajeaza programatori in tarile sarace (de la india pana in romania, in ambele sensuri W-E si E-W) DOAR pentru munca 'de jos' (triere/rezolvare buguri, investigatii,...)
    NICIODATA programatorii care dezvolta produsul nu au fost si nu vor fi in afara USA, si spre dezamagirea voastra imensa sunt toti americanii get beget (lucrez direct cu ei).

    Cum draqu sa ajungi ca Germania, Franta, UK, USA cand tu te crezi deja buricul pamantului....
    Vai de capul nostru...
    • +1 (1 vot)    
      lucrezi in IT (Marţi, 9 noiembrie 2010, 13:21)

      lucas [anonim] i-a raspuns lui calin

      Amice, si eu lucrez in IT si mie mi se pare ca ori vorbesti la baza ori nu vezi toata imaginea.
      La noi s-a introdus scutirea pentru ca de 20 de ani de la revolutie nu suntem in stare sa producem ceva cu capu nostru. In afara de Hotzi, bisnitzari, buticari, muncitori necalificati, tzara asta nu are. E laudabila initiativa guvernului ca vrea sa dezvolte centre/invertitii si firme care produc "plus valoare" adevarata. Ar fi de laudat dc ar extinde scutirea si pentru alte zone de interes, sum ar fi proiectare mecanica, cercetare in fizica, farmacie e.t.c.
      Atata timp cat in 50 de ani de comunism tot ce a insemnat cercetare a fost distrus. Eu zic sa ne bucuram ca firme de prestigiu vin, inclusiv sa le stergem prafu pe birouri. Doar asa mai putem vedea si noi ce inseamna dezvoltare. Tara noastra nu are un mare prestigiu in cercetare/dezvoltare, cine vrei sa vina la noi sa faca asa ceva? Ca sunt oameni capabili, se poate. Dar nimeni nu se poate arunca.
    • -1 (1 vot)    
      esti varza bibicule IT (Marţi, 9 noiembrie 2010, 13:42)

      ion ion [anonim] i-a raspuns lui calin

      Crezi ca firma ta nu da suficient la buget si ca amaratii aia de RON pe care i-ar da cei din IT o sa sature pe nehaliti, probabil ca ai o problema majora in a vedea adevarata radacina a problemelor si din cauza asta nu o sa ajungi niciodata sa faci produsul nici daca ai fi american 500%. Dar asta e absolut perfect pentru ca mama natura a aranjat lucrurile de minune astfel incat specia de programator sa se poata perpetua si in vremuri de criza. Daca ar fi facut doar programatori care fac produsul atunci in mod sigur asta nu ar fi fost de durata.
    • +1 (1 vot)    
      Sa se planga (Marţi, 9 noiembrie 2010, 14:08)

      unu [anonim] i-a raspuns lui calin

      Tu zici ca :"critica serviciile medicale, de invatamint de rahat din tara asta cand ei nu platest impozit pe salariu"

      Pentru partea de invatamant, ai dreptate.
      Pentru partea de sanatate nu ai dreptate.
      Daca ai sa te interesezi mai bine, contributiile la asigurarile de sanatate le platesc si cei scutiti de impozit.
      Scutirea se aplica doar pentru impozit, restul se plateste.
    • +1 (1 vot)    
      Observaţii (Marţi, 9 noiembrie 2010, 14:19)

      ha [anonim] i-a raspuns lui calin

      1.Plăteşti serviciile medicale. Ceea ce nu dai la stat sunt doar cei 16% impozit pe salariu. Plăteşti CAS, şomaj şi încă ceva. N-am fluturaşul la mine să-ţi spun exact.
      2. Multe produse au fost deja dezvoltate. Foarte rar vezi acum dezvoltare de la zero. Şi noi nu avem experienţa necesară pentru a dezvolta un produs de la "zero". Crede-mă, am văzut cu ochii mei un manager întrebând un programator: ai fost aici când s-a luat decizia de a folosi X. De ce acum zici că a fost o decizie de kko?

      Dar asta nu înseamnă că mai sunt oameni care mai prind firimituri de la masa bogaţilor. Am fost cât de cât părtaş la aşa ceva, şi crede-mă, mi s-a zis:"Outstanding job"! Chestia asta a fost făcută de genu:"Guys, uite, vrea să fac asta, ce părere aveţi, cum ar trebui să fac"... şi mai jos enumerate 2-3 soluţii. Eu unul nu puteam să văd toate minusurile şi toate plusurile la soluţiile mele. Cauza: lipsa de experienţă, lipsa oamenilor cu experienţă de aici.
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm (Vineri, 17 decembrie 2010, 17:09)

      me [anonim] i-a raspuns lui calin

      din alea 80 mil cat zici , cu scutirea aia de 16%, tot vreo 60 mil se duc la stat... cu alte cuvinte tu primesti 80 si firma plateste 140... daca nu era scutirea platea 160.

      si cel mai important, daca te simti asa vinovat ca nu platesti ca ceilalti, poti sa te duci si sa donezi niste banuti doamnei udrea, si celorlalti


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică