​​Toshiba a lansat pe piata japoneza primul televizor cu capabilitati 3D la care nu e nevoie sa privesti cu ochelari speciali pentru a percepe "adancimea" imaginii, modelul avand ecran de 12 inchi si un pret de 1.400 dolari, scrie AFP. In curand va fi disponibil si un model cu ecran de 20 de inchi, care va costa dublu. AFP citeaza clienti care spun ca ecranul este mult prea mic in comparatie cu ce au acasa, astfel ca vor mai astepta ceva timp pana sa cumpere.

Modelul Regza GL1 a fost lansat miercuri, iar producatorul spune ca efectele 3D pot fi percepute cel mai bine privind frontal, de la o distanta de 65 de centimetri. Compania va scoate si un model de 20 de inchi, care va costa circa 2.800 de dolari.

La televizoarele 3D existente acum pe piata efectul de tridimensionalitate e dat de ochelarii speciali si de faptul ca filtrele din acestia permit celui care priveste sa vada imagini diferite cu fiecare ochi. La noile televizoare prezentate de Toshiba exista un strat de lentile extrem de subtiri pe ecran, strat de la care lumina este trimisa de la ecran catre noua puncte din fata acestuia. Daca privitorii stau intr-unul din aceste puncte, pot avea iluzia de "adancime" a imaginii.

Televizorul ar trebui sa permita unui numar de mai multe persoane sa poata urmari continutul 3D, lucru care ar reprezenta un avantaj fata de tehnologia folosita pentru ecrane mai mici, unde continutul 3D poate fi perceput, dar numai de o singura persoana care trebuie sa priveasca ecranul dintr-un anumit unghi.

Ochelarii speciali sunt perceputi de multa lume ca un inconvenient pentru privitul la televizoarele 3D, fiindca sunt de multe ori grei si incomozi. In plus, cei mai performanti ochelari costa peste 100 de euro.

Sharp s-a lansat in productia de display-uri 3D la care nu este nevoie de ochelari speciali, iar tehnologia va fi folosita si la o versiune speciala a consolei Nintendo, dar si la un smartphone marca Sharp.