Constanta este orasul european cu cea mai mare viteza medie a conexiunilor la internet, arata raportul Akamai

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:12 Economie | IT

Top zece tari cu cele mai mari viteze ale conexiunilor
Foto: Akamai
​Romania ocupa si in al treilea trimestru din 2010 locul intai pe plan european si patru in lume in functie de media vitezelor conexiunilor la internet, iar Constanta a fost orasul european cu cea mai mare medie de viteza a conexiunilor, arata cea mai noua editie a raportului State Of the Internet, intocmit de Akamai. In Top 100 orase mondiale in functie de viteza conexiunilor, primele 45 de locuri sunt ocupate de orase sud-coreene si japoneze, iar Constanta este pe 48. In Top a intrat Timisoara, dar si Iasi.

Coreea de Sud a ramas lider detasat in Q3 cu o viteza medie a conexiunilor la internet de 14 Mbps, scadere de 15% fata de al doilea trimestru. Hong Kong si Japonia au viteze de 9,2 Mbps, respectiv 8,5 Mbps, iar Romania 7 Mbps, crestere de 3% fata de al doilea trimestru din 2010. Olanda, Letonia si Cehia ocupa locurile urmatoare in top 10, cu viteze medii de peste 5,4 Mbps, iar clasamentul e incheiat de Elvetia, Taiwan si Danemarca.

Per total, in Romania 50% dintre conexiunile broadband aveau viteze de peste 5 Mbps, iar In Coreea de Sud proportia e de 72%. In Japonia 60% dintre conexiuni sunt de peste 5 Mbps, in Letonia ponderea este de 42%, iar in SUA, de 34%. La nivel mondial media este 22%. Viteza medie a conexiunilor la nivel mondial este 1,9 Mbps, crestere de 8% fata de Q2

Raportul contine si un top al primelor 100 de orase din lume cu cele mai mari viteze medii ale conexiunilor de internet, in care apar si trei orase din Romania. Primele 11 locuri sunt ocupate de orase din Coreea de Sud, doua dintre ele - Taegu si Taejon - avand viteze medii de peste 18 Mbps. Primul oras european care apare in top este Constanta, locul 48 cu o viteza medie a conexiunilor de 8,8 Mbps. Alte doua orase romanesti sunt in top: Timisoara locul 70 si Iasi locul 72 cu viteze de 7,7 Mbps, respectiv 7,5 Mbps.

Akamai explica locul intai ocupat de Constanta pe plan european si printr-un argument metodologic: in raportul trecut orasul suedez Umea era lider, insa nu a mai fost inclus in clasament fiindca nu au putut fi detectate 50.000 de IP-uri unice.

In randul tarilor cu cele mai slabe conexiuni, state precum Cuba, Congo, Niger, Camerun si Uzbekistan au viteze de sub 256 kbps la mai bine de 80% dintre conexiunile la internet.

Akamai detine peste 60.000 de servere in 70 de tari si transporta o cantitate uriasa de trafic web. Compania are acces la informatii detaliate despre gradul de penetrare al internetului pe plan mondial, iar in al doilea trimestru al anului peste 530 de milioane de IP-uri unice erau conectate la reteaua companiei.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9164 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    nasol, vrem aliniere la Cta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:31)

    Walker [anonim]

    ce prost situat e Bucurestiul! rusine RDS, rusine UPC
    • +3 (7 voturi)    
      vara la plaja, iarna la video-chat ! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:45)

      video-chat [anonim] i-a raspuns lui Walker

      Explicatia sta in super abonamentele de viteza folosite pentru o transmisie video in timp real !

      Sunt niste fetite la Cta, care fac niste transmisii de care si ProTV ar fi invidios !

      din pacate site-urile nu sunt accesibile din Romania ...
      • +2 (2 voturi)    
        da-mi mie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 12:45)

        kostel [utilizator] i-a raspuns lui video-chat

        io sunt in cipru asa ca da-mi mie te rog frumos adresele respective si iti povestesc io ce si cum ...
      • +2 (2 voturi)    
        Esti si prost! (Joi, 27 ianuarie 2011, 18:23)

        constanteanu [anonim] i-a raspuns lui video-chat

        Akamai explica locul intai ocupat de Constanta pe plan european si printr-un argument metodologic: in raportul trecut orasul suedez Umea era lider, insa nu a mai fost inclus in clasament fiindca nu au putut fi detectate 50.000 de IP-uri unice.
        Sa-ti silabisesc?prostule.
    • +13 (13 voturi)    
      putina apreciere plz (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:49)

      me [anonim] i-a raspuns lui Walker

      suntem si noi in fruntea unui clasament la ceva care nu e rau si repede comenturi.
      pai rds are net bun. serviciul clienti e prost la ei si aste e partea a doua (si off-topic).
      probabil nu o sa apreciati internetul de la noi decat dupa o vizita prin vestul europei unde inca se mai vinde net la limita de download in gigabiti (nu mai comentez de pret).
      testeaza cat te tin nervii sa astepti 5 minute sa incarce o pagina si mai vb
      • +11 (11 voturi)    
        vrei sa razi? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 12:10)

        KidChinoT [utilizator] i-a raspuns lui me

        Locuiesc in anglia de cativa ani, si saracii acum au auzit de fibra optica si au inceput sa traga prin diferite orase mai mari. Eu locuiesc intr-un orasel de 60.000 de locuietori si tare am impresia ca vor ajunge prin 2014-2015 in zona cu fibra optica. Iar in rest vorba ta, am limita la download intre anumite ore, si pica foarte des deoareace am internetul de la o companie si cablu de telefon pe care vine de la alta companie...distractiv nu?? in fiecare seara ma rog sa nu pice netul de mai mult de 3 ori. In 3 ani si ceva inca nu s-a intamplat, cateodata pica si de 3 ori in 5 minute. Ce incerc sa zic este fiti fericiti in romania cu netul care este ca e foarte bun. Si in cate tari mai gasesti atatea wifi hotspot gratis??
        • -3 (5 voturi)    
          hotspot (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 13:00)

          gogu viteza [anonim] i-a raspuns lui KidChinoT

          In USA exista acoperire 90% hotspot.
          • +5 (5 voturi)    
            zau? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 13:55)

            John Nickson [anonim] i-a raspuns lui gogu viteza

            am fost in USA in dec. nu am gasit nici un spot free. am fost in portland, stockton si san francisco. sunt cu ani in urma noastra la electronice, care sunt destul de scumpe chiar si la bestbuy (comparabile cu preturile noastre...). am ajuns si in vancouver si am luat un iphone 4 de la un apple store, impresionant prin oferta... da, in vancouver erau spoturi gratuite numai daca serveai ceva in restaurantul / barul respectiv. asa ca totla noi e mai bine dpdv al netului
        • +4 (4 voturi)    
          :) (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 13:41)

          me [anonim] i-a raspuns lui KidChinoT

          cine stie cunoaste. eu stau in austria si pe aici situatia cu netul e inceata rau.
          parintii mei stau la tara intr-un satuc si au net prin romtelecom. netul lor merge mai repede si pica mai putin decat al meu.
          • +2 (2 voturi)    
            Austria? Nu am probleme. (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:26)

            WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui me

            La Viena am abonament la fel cum am avut in Timisoara, tot la UPC, tot la 16Mb, tot nelimitat.

            NU a picat niciodata. Joc online ca si de-acasa.

            Probabil ca depinde mult de zona. Imi imaginez ca in zone rurale e mai nasol.
        • +4 (4 voturi)    
          canada e praf (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:57)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui KidChinoT

          am venit de cateva saptamani in canada si am fost uimit cat e de greu sa bagi net aici, pe langa ca nu prea ai ce sa alegi ca is doua-trei firme de net aproape toti au limita de down la 25 de gb, ceea ce m`a lasat masca, intr`un final am reusit sa gasesc o firma care cred ca este cam la inceput are unlimited si este fara contract, sunt curios cat o sa tina si la astia faza cu unlimitedu si este prin modem....ce fibra optica? ce e aia??
        • +5 (5 voturi)    
          Iegzista o iegsplicatzie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:49)

          Shotgun [anonim] i-a raspuns lui KidChinoT

          Parerea mea este ca tarile mai avansate au dezvoltat inaintea noastra retele de internet, iar investitia probabil ca nu e amortizata complet sau nu a returnat inca profitul scontat. Presupun ca in curand clasamentele se vor schimba. Romania a implementat mult mai tarziu retelele de mare viteza, si evident a implementat tehnologiile cele mai noi, ceea ce explica traficul performant.
          Repet, este doar o parere personala, va rog tineti cont de asta in cazul in care simtit nevoia sa ma faceti retardat, cretin sau sa va luati de mama :))
          • +2 (2 voturi)    
            corect (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:16)

            dodo [anonim] i-a raspuns lui Shotgun

            Nu e doar parerea ta, ci pur si simplu asta este realitatea :-)
        • +3 (3 voturi)    
          London (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:44)

          dorin_aem [utilizator] i-a raspuns lui KidChinoT

          Am avut aceleasi probleme in Londra cu BT. Am trecut la un moment dat pe Virgin, care a cedat la randul lui chiar in ajunul craciunului din `08. Au fixat problema chiar in 25/26 si de atunci nu mai am probleme. Si daca nu ma insel Virgin e singura reatea de FO din Londra. Am ab. de 20mb dar ... numa 20 nu sunt. Si daca sunt la call-center, binenteles ca nimeresti undeva prin India .. iti vin ganduri sa iesi cu mitraliera la vanatoare.
      • +4 (4 voturi)    
        RDS (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:03)

        Rem [anonim] i-a raspuns lui me

        Daca iti iei abonament FiberLink de la RDS este foarte bun. Eu am ~70Mbps pt download si ~40Mbps pt upload (intern).

        Si Romania mai are si unul dintre cele mai ieftine servicii de internet. De exemplu in taste, desi serviciile sunt mult mai proaste, sunt si de 10 ori mai scumpe :).

        Deci da, la capitolul net stam bine.
    • +2 (6 voturi)    
      gresit (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:02)

      rds rullz [anonim] i-a raspuns lui Walker

      datorita rds constanta e pe primul loc, vacule! ce provider iti mai da 100 mbps oriunde?! datorita rds romania e pe locul 4 mondial. upc si romtelecom ne trag in jos in top cu catv-ul si adsl-ul lor de rahat, unde viteza ajunge MAXIM pe la 20 mbps.
      • +1 (1 vot)    
        da` ce să știe ei? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:13)

        zab [utilizator] i-a raspuns lui rds rullz

        dă-i șansa românului să se plângă și-și amintește toată povestea vieții lui.
        dacă nu era rds nu vedeam noi fibră. punct. da, a început să bage și romtelecom, dar NUMAI ACOLO UNDE ARE ȘI RDS! foarte frumos din partea lor, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      La Constanta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:22)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Walker

      Acolo cine crezi ca da netul ? Nu tot RDS si UPC ?
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:26)

        rds rullz [anonim] i-a raspuns lui adib

        paida, dar foarte posibil RDS e majoritar in cta fata de alte orase ale tarii, iar romtelecomul o fi avand plaja mica de abonati. sa nu mai zic ca in bucuresti sunt multe firme cu abonamente de la romtelecom si vodafone.
    • +1 (1 vot)    
      Constanta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:53)

      OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui Walker

      RDS are o felie de peste 80% din piata locala de net. Se-aia au investit masiv in fibra si echipamente. Practic nu are concurenta, UPC sau Romtelecom ciugulesc doar ce a mai ramas neinghitit de RDS-RCS in a doua jumatate a anilor 90.
    • 0 (0 voturi)    
      Internet in Romania (Joi, 27 ianuarie 2011, 3:36)

      jiji [anonim] i-a raspuns lui Walker

      Intr-adevar RDS este firma care ne-a scos la lumina in domeniul internetului. Ei au venit cu fibra optica ieftina si viteze tot mai mari. Tot la cativa ani se dubleaza latimea de banda la acelasi pret, spre deosebire de cei din vest. Niste prieteni din Torino imi povestesc ca ii costa 40 de euro pt 10 mbps pe fibra.

      Uite conexiunea mea (Bucuresti) cu Londra:
      http://www.speedtest.net/result/1129352391.png

      Si daca nu eram pe wi-fi sigur eram mult mai susin topul ala, dar cam asta e limita conexiunii wireless securizate.
  • -4 (4 voturi)    
    Ce folos ? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:36)

    mihair [anonim]

    Toate vitezele acestea sunt metropolitane. In schimb cand e vorba de accesul in afara Romaniei, situatia este inversa, band fiind mult sub necesitati, aglomeratia enorma. Explicatia e simpla: marirea vitezei pe plan metropolitan s-a facut cu costuri absolut minimale, fibrele fiind azvarlite pe stalpi si copaci. In schimb, fibrele care trebuie sa iasa spre nodurile internationale necesita infrastructura la costurile reale, lucru in care providerii romani nu vor sa se bage.
    • +1 (1 vot)    
      gresesti (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 13:57)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui mihair

      E vorba de viteza externa si nu de cea metropolitana, asta testeaza Akamai
      Am fost in Italia, spania, portugalia, si netul mergea mult mai prost, nu puteam tine o conexiune securizata pe un server cu pretentii
    • +2 (2 voturi)    
      Nu este adevarat (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:05)

      Rem [anonim] i-a raspuns lui mihair

      Eu am banda de ~7Mbps cu New York! :D.
  • -1 (3 voturi)    
    hai pe 1 (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:40)

    dragos [anonim]

    hai pe locul 1 in lume. macar atat. proiect national! START
  • -8 (8 voturi)    
    Nostim (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:48)

    Sergiu [anonim]

    Ce titlu nostim " cea mai mare viteza medie" lol, numai te uiti la titlu si iti dai seama ce articol interesant. :)
    • +4 (4 voturi)    
      Praf (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 12:01)

      BP [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      Daca nu intelegi nu e vina nimanui. S-a facut media vitezelor conexiunilor de internet din Constanta. E absolut logic sa scrie ce mai mare viteza medie.
      Tipic romanesc. Comentam absolut orice fie ca intelegem , fie ca nu.
      • +2 (2 voturi)    
        Gramatica (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:06)

        Rem [anonim] i-a raspuns lui BP

        Imi place ca multi "corecteaza", dar de fapt ei nu ai nici o treaba :)).

        Titlul e cat se poate de corect.
      • -1 (3 voturi)    
        Nostim (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:16)

        Sergiu [anonim] i-a raspuns lui BP

        Normal ca titlu e nostim, "Cea mai mare viteza medie", is eu plecat de 10 ani din tara dar nici tacanit la cap nu am ajuns, cum sa aia "cea mai mare viteza " si "medie" in aceeasi fraza, sau tu daca te duci la un cioban si cumperi o oaie ii spui ciobanului ca vrei " cea mai mare oaie mijlocie sau medie" nu inteleg or vrei o oaie mijlocie ori cea mai mare :)
        Astept raportul cu cea mai mare viteza normala sau mai bine cea mi mare viteza superviteza a conexiunilor la iternet.
  • 0 (2 voturi)    
    Apropo de statistici (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:56)

    Sergiu [anonim]

    Apropo de statistici cred ca redactorul a gresit, in SUA e 94% peste 5 Mbps, singurl care mai ofera viteza sub 5 Mbps e AT&T si platesti 15 dolari pe luna. Iar tot ce e cablu e de la 6 Mbps la 10Mbps, asa ca sa va informati inainte de apune un articol or voi ati luat la gramada si internetul de la companiile the telefoane mobile de ati ajuns cu 34%, interesant articol ce sa zic :)
    • +6 (6 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 12:25)

      b [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      in acest raport este vorba de vitezele efective cu care se navigheaza pe diverse site-uri, nu de cele best-effort, trecute in contracte
    • 0 (0 voturi)    
      Test (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:04)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      Buna ziua,
      De curiozitate am facut un test (pe speedtest.net) al conectiei Internet
      Viteza de download: 8.36 Mb/s
      Viteza de upload: 0.96 Mb/s
      Viteza: 54 Mb/s
    • +2 (2 voturi)    
      Apropo te inseli (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:08)

      Rem [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      Eu am colegi in state. Si nu, nu este adevarat. Cu siguranta nu exista 94% peste 5 Mbps. De unde ti-ai luat tu informatia asta???
      • 0 (2 voturi)    
        Chiar crezi? (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:59)

        Sergiu [anonim] i-a raspuns lui Rem

        Chiar crezi ca ma insel? Eu nu ca am prieteni in SUA dar eu locuiesc in SUA, am lucrat 5 ani de zile ca tehnician pt cablu si internet, mai apoi am devenit certificat in technician de telefonie, ai prieteni te rog sa te interesezi,
        - COMCAST una dintre cele mai mari companii de cablu si internet prin cablu de pe coasta de est si centrul americii is 90% majoritari in statul Illinois. Internetul care il ofera e de la 6Mbps in sus,zic ca in 2011 vor avea si 15 Mbps
        - AT&T e ceam mai mare companie telefonica din America, ofera internet DSL 3Mbps cu 14.99 dolari pe luna si 6 Mbps pt 24.99 dolari pe luna
        - Timewarren, Roadrunner, Wide Open West (WOW) companii de cablu care also ofera internet de la 6Mps.

        Astea sint companiile majoritare de Internet cablu si telefonie digitala, sau prin VoIP cum vreti sa ii spuneti, da si 90% dintre americani folosesc serviciile lor. Si apropo de hot spoturi, AT&T are contract cu McDonalds si StarBucks cafe si are Wi-Fi gratis peste toata SUA, iar daca esti abonatul lor te poti conecta si la Hot-Spot(urile) lor din toata lumea inclusiv la McDonalds-urile si Starbucks-urile din Europa.
  • 0 (2 voturi)    
    Ne tinem bine (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 12:36)

    Dan [anonim]

    Daca se mai deschid cateva videochat-uri in Romania, ajungem sigur pe locul 1 in lume :-)
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 13:59)

      cata [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Videochatul strica media, pentru ca acolo sunt 2MBPS garantat, adica merge continuu si permanent la viteza asta. Acasa poti sa ai fluctuatii intre 0,5 si 30 mbps cum am eu la RDS
  • 0 (0 voturi)    
    Ciudat.... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:30)

    drivex [anonim]

    As fi spus ca Rm Valcea e pe primul loc... ;)
  • +2 (2 voturi)    
    BRAVOS CONSTANŢA (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:52)

    Sile this Millennium [anonim]

    1. Felicitări filialelor locale de specialitate IT şi apoi beneficiarilor locali!
  • 0 (0 voturi)    
    eu sunt in coreea (Joi, 27 ianuarie 2011, 3:46)

    romanes' [anonim]

    merge wirelesu si in beci :)
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Joi, 27 ianuarie 2011, 5:27)

      John Doe [anonim] i-a raspuns lui romanes'

      tare asta :))) , poate si extrateresti fura net din coreea :))
  • +1 (1 vot)    
    ! (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:21)

    MM [anonim]

    1. Nu inteleg care este criteriul pentru inscrierea articolelor in una din cele doua sectiuni: IT si Telecom. Acest articol este IT?
    2. Raportul are 31 de pagini. Contine date inclusiv despre mobil. Unde este analiza datelor?
    Doar locul ocupat .... e foarte putin.

    PS Mai bine ramai la gadgeturi si lasa la altii partea telecom sa o analizeze si sa o publice. Pe bune!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version