Eric Schmidt, seful Google: Retelele sociale sunt "sisteme inchise de informatii" ce fac internet-ul mai putin accesibil

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 28 ianuarie 2011, 14:07 Economie | IT

Eric Schmidt
Foto: Agerpres
Retelele sociale sunt gradini inconjurate de ziduri, un fel de sisteme inchise de informatii care pun in pericol deschiderea si accesibilitatea internet-ului, a spus intr-un interviu pentru BBC, Eric Schmidt, CEO al Google. El a mai spus ca Facebook nu este o amenintare si a admis ca luarea deciziilor este un proces greoi in companie. Schmidt va ramane unul dintre cei mai importanti trei oameni de la Google, insa functia cea mai mare va fi preluata in aprilie de Larry Page, unul dintre fondatori.

Intrebat daca Facebook este o amenintare pentru Google, Schmidt a negat si spune ca cea mai mare retea de socializare nu a luat multi angajati ai Google. "Angajam mai multi intr-o saptamana decat numarul total al celor care au plecat de la noi catre Facebook", spune Schmidt care a criticat retele sociale pentru lipsa de transparenta de care dau dovada.

El spune ca retelele sunt "gradini inconjurate de ziduri" ce actioneaza ca un scut intre datele membrilor si motoarele de cautare, si sustine ca ar fi interesul utilizatorilor ca datele sa fie la vedere. "Aceste sisteme inchise de informatii ameninta intr-un anumit grad deschiderea si accesibilitatea internet-ului", a continuat Schmidt din 2001 este CEO al Google.

Intrebat daca nu simte ca Google ar fi ramas in urma la capitolul inovatie, Schmidt a respins ideea, adaugand ca Google este lider la acest capitol. Totusi, el a admis ca s-a pierdut ceva teren prin faptul ca nu au fost adaugate la timp capabilitati de socializare la o serie dintre produsele-cheie.

Schmidt spune ca in noul sau rol va incerca sa promoveze mai mult Google in China, mentionand ca, spre desosebire de fondatorii companiei: Larry Page si Sergey Brin - el e cel mai increzator in posibilitatea dezvoltarii afacerii in China. In tara asiatica rezultatele cautarilor Google sunt inca cenzurate, iar 2010 a fost un an in care compania americana a fost in conflict cu Beijing-ul, insa pana la urma a cedat si nu s-a retras de pe piata. Mai mult, seful Google spune ca e in cautarea unui partener chinez pentru sistemul Android.

Larry Page, cel care a fondat Google impreuna cu Sergey Brin acum 13 ani va deveni in 4 aprilie CEO al companiei. Page, in varsta de 37 de ani, fusese considerat de actionari ca avand prea putina experienta acum un deceniu pentru a ocupa cea mai importanta functie de la Google, astfel ca a fost adus un manager mai "versat": Schmidt.

Eric Schmidt declara ca schimbarea nu e o reactie la concurenta, ci pur si simplu s-a facut din dorinta ca deciziile sa se ia mai repede in companie fiindca Google are activitati pe multe segmente, astfel ca luarea deciziilor poate fi incetinita de multi factori.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2062 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Facebook (Vineri, 28 ianuarie 2011, 15:35)

    klz [anonim]

    Schmidt a capturat esenta problemei.
    Facebook este copilul minune al momentului dar nu trebuie uitat ca nici Justin Beiber, spre exemplu, nu va fi intotdeauna primul la vizualizari pe Youtube.
  • 0 (2 voturi)    
    uite cine vorbeste (Vineri, 28 ianuarie 2011, 15:40)

    mihai [anonim]

    Google fiind cei care au ca mission statement sa organizeze internetul (http://www.google.com/corporate/).

    Ecosistem inchis privat (facebook) vs. ecosistem de informatie organizat de o firma privata (Google) ... acum care-i mai rau?
    • +5 (7 voturi)    
      Nici unul nu e 'rau' (Vineri, 28 ianuarie 2011, 16:42)

      klz [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Diferenta este ca in timp ce Google da acces la toate informatiile din tot ceea ce insemna internet, oricarei persoane care da un search, fara sa solicite nimic in schimb, pentru Facebook trebuie sa-ti faci cont, sa dai detalii personale reale(cel putin adresa de email), sa te imprietenesti cu X si Y, eventual sa jucati un joculet, iar informatiile pe care le gasesti sunt in proportie de 99.9999% de genul "LOL i luv Lady Gaga's latest video".

      Facebook va inceta sa fie un 'hit' mai devreme sau mai tarziu si atunci va conta numai ce ofera concret: poze cu pisici si comentarii stupide.

      Schmidt stie ce spune, sistemele inchise nu au perspective pe termen lung.
      • 0 (2 voturi)    
        de acord cu tine (Vineri, 28 ianuarie 2011, 17:43)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui klz

        Despre sistem (aparent) deschis vs sistem inchis si faptul ca facebook este o bula specifica .com (mai ales dupa implicarea Goldman Sachs).

        Dar ce doream eu sa spun ca nu pui lupul (corporatie, i.e. google) paznic la oi (www-ul nostru cel de toate zilele.

        iar in privinta lui google si cat de orientati spre libertate sunt, uite aici: http://www.reddit.com/r/technology/comments/f9nfd/
      • 0 (2 voturi)    
        gandesti deci existi? (Sâmbătă, 29 ianuarie 2011, 17:10)

        vrruuuuuuum [anonim] i-a raspuns lui klz

        @klz:

        1. afirmatiile lui Schmidt sunt afirmatiile sale, nu e obligatoriu sa exprime si realitatea din teren. hai sa nu le luam de bune fara sa ne punem nici un fel de intrebare. sa vedem ce e dincolo de corporate PR inainte sa ne aruncam in comentarii savante.

        2. GOOG (ca motor de cautare) nu e un sistem deschis. Nu cunosti nimic despre motorul de cautare - nici cum isi colecteaza informatia, nici cum o prelucreaza si, cu atat mai mult, nu cunosti nimic despre modul cum o prezinta (despre acuratetea rezultatelor oferite drept raspuns variilor cautari).

        3. GOOG (ca si companie) nu este in business-ul motoarelor de cautare (desi asa ar aparea unui neavizat). GOOG este o companie ce evolueaza in industria advertisingului. Si nu ofera nimic pe gratis, dragul meu. Urmareste pista asta dupa ce te vindeci de naivitate.

        4. In ceea ce priveste GOOG - afla ca si pentru GOOG iti faci cont, my friend. Chances are, vorba englezului, ca deja ai unul. Sau chiar mai multe. Asta o data. Secondo, colectarea informatiilor private nu se face numai via cont. Iar in cazul GOOG avem deja de-a face cu un istoric de rele practici (la fel ca si in cazul Facebook desi cauzele relelor practici nu sunt neaparat aceleasi) iar aici am sa ma refer numai la doua:
        a) motorul de cautare foloseste cookies care "uita" sa expire perioade lungi de timp. iar asta e numai una din metodele de colectare a datelor private. destul de invechita.
        b) browserul GOOG, Chrome, e un adevarat cal troian.

        Fireste, toate aceaste amanunte - irelevante desigur pentru "cunoscatorii" de genul dumneatale - nu inseamna ca Facebook ar fi un ecosistem mai putin inchis.

        Asistam la o lupta pentru putere intre companii ce se lupta pentru putere in industria advertisingului, companii aflate intr-o cursa contra cronomentru pentru holy grailul marketingului: 101 marketing. O jucarie foarte periculoasa pentru toata lumea. Dar mai ales pentru aceia care isi lasa datele personale la indemana oricui.
        • +1 (1 vot)    
          postezi, deci gandesti? (Luni, 31 ianuarie 2011, 14:50)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui vrruuuuuuum

          1. ok
          2. Ca in paradoxul mincinosului, faci o micuta, dar vioaie, confuzie de termeni: deschiderea "algoritmului" vs. deschiderea utilizarii motorului de cautare. Numai un natarau ar putea spera vreodata ca o companie sa isi deschida reteta interna, fie si numai pentru faptul ca a doua zi cautarea pe google ar returna 99,99% spam. Cautarea in schimb este absolutamente open: pe orice sistem de operare, eventual nou instalat, si fara sa am niciun fel de cont pe nicaieri, eu pot cauta dupa termenii: neghiob filfizon, si google imi returneaza rezultatele cautarii, dupa algoritmul lor secret, dar foarte bine realizat.
          3. companie de publicitate, zici tu. Asta pentru ca 95% din veniturile Google vine din publicitate. Ok... hai atunci sa nu mai spunem televiziuni, sa nu mai spunem radio-uri, sa nu mai spunem presa online, sa nu le mai spunem bloguri :)))). Toate astea isi castiga 100% din venituri din publicitate.
          Imi imaginez o discutie savanta intre vrum si prietenii lui cei rigurosi: pe ce companie de publicitate te-ai mai uitat aseara? ce companie de publicitate asculti in masina? citesti compania de publicitate zoso? =))))).
          4. Iti faci cont google. Google pune cookie-uri, ca absolut toate site-urile (daca ii permiti tu). Gogomania cu chrome.
          Asa, si? ce legatura are asta cu ce spunea musiu Schmidt (social network sistem inchis)? Mai citeste o data, ai sa intelegi tu, am incredere in tine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version