Realitatea virtuala ii poate ajuta pe cei grav raniti sa nu mai simta dureri atroce

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 31 ianuarie 2011, 17:32 Economie | IT

Realitatea virtuala - mai exact un joc 3D care infatiseaza o lume de gheata -  este folosita pentru a-i face pe pacientii care au dureri groaznice sa le simta mult mai putin, scrie BBC, descriind experimente facute in Seattle. Practic, unor pacienti care sufera de arsuri grave li s-a pus o casca speciala care ii izola fonic, ei fiind apoi angrenati intr-un joc video incitant care sa le capteze atentia atat de mult incat sa-i izoleze de lumea reala unde ar fi fost dominati de durere.

Jocul video folosit in experiment se numeste SnowWorld, iar subiectul este Caleb Springer, un tanar care a suferit arsuri de gradul doi si trei intr-un accident din Alaska. Ranile au fost atat de grave incat el a fost transportat cu avionul la centrul din Seattle unde jocul care-l transpune intr-o lume de gheata a fost folosit pentru a-i mai usura suferinta.

SnowWorld capteaza atentia pacientului si ii ofera un loc virtual care il ajuta sa uite de durere. Deoarece oamenii sunt foarte influentati de ceea ce vad, si in mod normal pacientii asociaza obiectele din camera de spital cu durerea, jocurile video le pot oferi o solutie de evadare temporara din realitate.

Pacientii poarta o casca ce ii izoleaza fonic complet si ii introduc virtual intr-un canion inghetat. Ei trebuie sa arunce cu bulgari intr-un om de zapada, iar experienta virtuala este atat de solicitanta, incat pacientul nu se poate concentra la nimic altceva si mai uita de durerile mistuitoare.

"Cand eram in SnowWorld, nu ma mai gandeam deloc la durere”, spune Caleb. Creierul poate procesa doar o anumita cantitate de informatie intr-un anumit moment, si de aceea, desi creierul lui Caleb a primit aceleasi semnale dureroase, el nu le-a mai inregistrat. Regiuni ale creierului care au legatura cu durerea au aratat o reducere a activitatii cu 50%, atunci cand a fost folosit SnowWorld. Se stie ca atunci cand asculti muzica sau privesti filme, durerea devine mai putin intensa, dar jocurile video au un efect mult mai puternic.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

539 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Deci... (Luni, 31 ianuarie 2011, 18:16)

    vlad alexandru [utilizator]

    Jocul are o grafică oribilă. Cred că pacienţii pur şi simplu încearcă să termine mai repede nivelul, ca să scape de ameţeli.
    De ce se promovează acest joc? E făcut de compania unor evrei. Dacă "împuşcă" un contract cu sistemul medical din SUA, în condiţiile în care maşina de război produce soldaţi arşi de vii cu miile, anual...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri