Responsabilul pentru strategie de la Microsoft: Nu stiu daca tabletele au un viitor

de Constantin Barbu     HotNews.ro
Joi, 31 martie 2011, 12:38 Economie | IT

Craig Mundie
Foto: Microsoft
“Exista o distinctie intre <mobil> si <portabil>. Mobil este ceva ce este folosit atunci cand esti in miscare. Portabil este ceva ce poti lua cu tine si apoi folosi. Spatiul dintre aceste doua concepte incepe sa fie ocupat cu tot felul de aparate, tablete. Nu stiu daca aceasta categorie, a tabletelor cu ecran mare, are un viitor”, a declarat Craig Mundie, responsabilul cu strategia al Microsoft la o intalnire organizata de Comitetul pentru Dezvoltare Economica al Australiei (CEDA), citat de ziarul Sunday Morning Herald.

Mundie a declarat ca in viitor, telefoanele inteligente vor deveni principalul computer pentru multi utilizatori, iar cu ajutorul unor tehnologii experimentale, cum ar fi proiectarea unei imagini direct pe retina folosind un sistem laser, utilizarile lor vor putea fi extinse.

Microsoft a fost primul jucator major din industria IT care a incercat sa promoveze tabletele, in urma cu aproape 10 ani, cand compania a propus utilizarea unor computere cu ecrane tactile operate cu ajutorul unui stylus special. Conceptul Microsoft nu a fost adoptat la scara larga, prima tableta cu adevarat de succes fiind produsa de Apple in anul 2010. Intre timp, concurenta in acest segment s-a intensificat, Google lansand un sistem de operare dedicat pentru aparatele de acest tip.

Pe langa Apple si Google, care sunt vazuti ca jucatorii principali in acest segment in viitorul apropiat, RIM (Blackberry) va lansa o tableta proprie numita Playbook, iar HP a anuntat deja tableta TouchPad, bazata pe sistemul de operare propriu WebOS. Microsoft nu are la ora actuala un sistem de operare destinat in mod special tabletelor, dincolo de Windows 7, care nu este suficient de optimizat pentru operare tactila si eficienta energetica.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2056 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    nustiu... (Joi, 31 martie 2011, 13:02)

    me [anonim]

    daca microsoft ar trebui sa ignore tabletele in stratediile, dar in esenta sunt de acord cu el.
    nu cred ca tabletele au viitor
  • -3 (3 voturi)    
    Si Bill Gates zicea la fel de memorie ... (Joi, 31 martie 2011, 13:07)

    George [anonim]

    Si seful lui zicea la fel cu multi ani in urma, dar s-a inselat amarnic. Eu as cumpara o tableta de 17" imediat, dar din pacate nu exista pe piata. Ar fi mult mai confortabil sa o folosesc, la citit si la internet. Poate ar fi mai bine sa faca un sondaj profesionist in loc sa isi dea cu parerea aiurea.
    • +3 (5 voturi)    
      probabil... (Joi, 31 martie 2011, 13:30)

      me [anonim] i-a raspuns lui George

      tableta nu e de viitor.
      pe viitor o sa fie dispozitive mult mai mici, probabil telefoane mobile, care o sa proiecteze imagini blablabla
      PCurile si laptopurile o sa ramana in mare parte pentru profesionisti.

      totusi acel viitor o sa fie in 10-20 de ani, ceea ce inseamna ca ms nu ar trebui sa ignore aceasta piata.
    • -1 (1 vot)    
      Din fericire (Joi, 31 martie 2011, 15:34)

      Dan123 [utilizator] i-a raspuns lui George

      Nu sunt multi prosti ca tine sa foloseasca tablete. Prostia ta si a altora cu tablete, mai ales apple, e neglijabila din punct de vedere statistic
  • +2 (4 voturi)    
    interesant (Joi, 31 martie 2011, 13:25)

    unu_de_aiurea [anonim]

    "Microsoft a fost primul jucator major din industria IT care a incercat sa promoveze tabletele, in urma cu aproape 10 ani"

    Deci acum 10 ani credeau ca tabletele pot avea succes, dar nu au avut pe moment(probabil tehnologia nu era suficient de avansata-internet, spatii de stocare, viteza procesor-incat sa le faca utile) dar acum, cand altii le-au lansat si au avut deja profit si succes mare cu ele, ei cred ca nu sunt de viitor...
    Interesant...pe moment pare ca piata de tablete musca destul de bine din piata utilizatorilor de laptop...
  • -2 (2 voturi)    
    da si nu ... (Joi, 31 martie 2011, 13:34)

    Reader [anonim]

    nu vreau sa dau cu bata in balta, dar are si nu are dreptate.
    dpmdv are dreptate pt ca daca folosesti doar pt citit stiri si stat pe net, e destul de usor pana cand ai nevoie sa tastezi. si nu ma refer la un url sau o discutie scurta pe chat, ci la scris un mail, mult text.
    nu are dreptate pt ca a prins foarte bine momentan si e o scula (va ganditi la ce vreti) destul de usor de manuit si folosit. si e cool.

    in familie exista si smartphone-uri, dar pot spune ca tot laptopurile sunt la putere, iar device-ul ala rareori e folosit si pentru altceva decat simpla convorbire, restul sunt fite (parerea mea)
    • +1 (1 vot)    
      Pai (Joi, 31 martie 2011, 20:25)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Reader

      Laptop-urile vor ramane pt cei ce CREEAZA continut (programare, editare, ...).

      Tabletele vor fi din ce in ce mai utilizate de cei ce CONSUMA continut (retele sociale, aratat poze la prieteni, citit stiri si carti, vizionat filme, ...)

      Pentru majoritatea oamenilor, o tableta e mai buna decat un laptop sau desktop. Lucrul acesta se va vedea clar peste cativa ani.


      PS: Dă, Doamne, sa fie cat mai multe tablete, ca poate asa scap si eu de carpit calculatoarele vecinilor...
  • 0 (2 voturi)    
    omul a fost foarte clar in declaratie ... (Joi, 31 martie 2011, 14:03)

    toteu [anonim]

    nu are cum sa aiba dreptate sau sa se insele atata timp cat NU STIE care va fi viitorul lor

    PUNCT
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 31 martie 2011, 16:59)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui toteu

      Vezi ca mai scrie ceva si printre randuri. Dar nu se vede clar, trebuie sa citesti cu atentie si sa deduci, daca poti.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Joi, 31 martie 2011, 14:04)

    I [utilizator]

    eu cred ca ignora utilizatorii care folosesc pc-ul doar pentru net, jocuri usoare si eventual ceva aplicatii de birou.
  • -1 (1 vot)    
    Nu mi se intampla de multe ori (Joi, 31 martie 2011, 14:14)

    SKB [anonim]

    Dar de data asta sunt de acord cu MS. Tableta e un device cam prea specializat ca sa reziste pe termen lung, iar tastatura fizica inca e imbatabila la eficienta.

    Dar MS are face bine sa-si puna la punct operarea tactila si eficienta energetica. Chiar daca tableta va avea soarta PDA-urilor, tehnologia din ele se va transmite altor device-uri. HP TouchSmart tm2 e un exemplu. Eu i-as zice laptop cu touchscreen, altii ii spun tableta.
  • +4 (4 voturi)    
    Microsoft nu a anticipat cam nimic (Joi, 31 martie 2011, 14:26)

    Bogdan [anonim]

    A "ratat" Internetul, comunicatiile mobile, virtualizarea, cloud computing, etc maiscurt zis cam tot. Asa ca pe baza experientei putem spune ca exista un viitor exceptional pentru tablete (cu siguranta comercial exista deja deoarece vanzarile cresc exponential). Daca se refera la epoca cand nu vor mai vi dispozitive fizice ci doar un implant in creier cu care sa se acceseze resursele distribuite din Internet are dreptate, dar atunci nici Microsoft nu va mai exista deoarece nimeni nu vrea sa vada din ora in ora albastru in fata ochilor si sa stea minute in sir pana se reseteaza.
    • -2 (2 voturi)    
      deci... (Joi, 31 martie 2011, 17:49)

      me [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      1 - se vede crlad ca ai ceva impotriva ms si asta face comentariul tau subiectibv
      2 - e corect ca ms a dat cu multe in bara. dar cu altele a ghicit-o bine (OSurile), sau a recuperat creseala (vezi consolele de jocuri)
      3 - si apple a gresit rau sau multe alte firme, de exemplu xerox, ibm... a
      4 - exagerezi grav cu BSPul. nu mai apare odata pe ora de la windows 95.
      fiecare firma are meritele si greselile ei. nici o firma nu ne vrea binele, ci banii (da incluzand minunatul google, de apple nu mai vorbesc). ms a aduc foarte multe avansuri tehnologice pe lumea pcurilor si nu ar trebui sa uitam asta. categoric a facut si mutle magarii profitand de pozitia lor monopolista, dar chici ce? TOATE dar TOATE firmele fac asta!
  • +2 (2 voturi)    
    aiurea (Joi, 31 martie 2011, 14:55)

    _bogdan_ [anonim]

    Nu are deloc dreptate, mai degraba justifica un segment pe care ei pierd si nu au sanse momentan sa concureze. Tableta este utila pentru ca e mai mica decat un netbook, are toate functiile "smart" dintr-un "phone" (inclusiv cele de baza 3G, apeluri, camera fata spate) si poti vedea si edita documente, citi ebooks si pagini web comfortabil spre deosebire de ecranul f mic la mobil. Kindle e de ex. e mai nisat dar si mult mai comfortabil pentru ochi si are autonomie foarte mare (30 de zile parca). Orice netbook, laptop etc e butucanos si greu. Veti zice da laptopul face mai multe ...bun nu zice nimeni sa nu ai unul ...dar daca tu ai nevoie doar pentru anumite intrebuintari la un moment dat? Pe tren de ex e mai usor decat un laptop, si are ecranul mai mare ptr filme sau navigare decat un telefon. Vrei 10 carti ..dar is prea grele de carat..un kindle e destul de usor si poti citi f bine chiar daca bate soarele, poti pune semn de carte, observatii pe text etc. Microsoft ...ce sa zic ...penibila afirmatia.
    • 0 (2 voturi)    
      nu chiar... (Joi, 31 martie 2011, 17:52)

      me [anonim] i-a raspuns lui _bogdan_

      are dreptate, dar in viitorul mai indepartat.
      pe viitorul apropiat consider ca ar fi o greseala pentru ei sa nu se bage si pe ipaduri
  • 0 (0 voturi)    
    a iesit deja (Joi, 31 martie 2011, 15:09)

    christoph [anonim]

    George, uite pentru tine deja a aparut pe piata:
    http://www.youtube.com/watch?v=ct1_r_61sk8&feature=player_embedded
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva comentarii (Joi, 31 martie 2011, 15:55)

    moucha [anonim]

    1) In tramvaie in Cehia e plin de Kindle-uri.

    2) Am un MacBook si un MacBook Pro, acesta din urma e al scolii. Pana acum cand mergeam la conferinte peste hotare luam cu mine Mac-ul meu luat la mana a doua. Pentru ca e model 1998 (aluminiu) plecam si cu 4 baterii, evident cu incarcatorul. Am avut surpriza ca la conferinta in China sa nu existe prize in sala. Cu 4 baterii eram insa bine burdusit.

    3) Am luat un iPad (prima generatie), tot la mana a doua. La scoala la curs prezint de pe el fara probleme. Am nevoie sa arat un program, exista remote si prezint display-ul Macului ramas pe masa in birou. Ca sa notez studentii folosesc tot iPad-ul. Nu am merg cu laptopul, nu mai am nevoie de hartie.

    4) Voi merge la o conferinta la Istanbul in iulie. Voi face incercarea sa nu mai iau cu mine decat iPad-ul. La conferinte oricum nu am de lucru, iar laptopul nu il las niciodata in hotel. Am impresia ca nu voi simti lipsa lui pt 7 zile cat voi fi acolo. Iar prezentarea pe care o am de facut merge f bine si de pe iPad.
  • -2 (2 voturi)    
    tablete cu Win 7 (Joi, 31 martie 2011, 16:18)

    trustman [anonim]

    exista o tableta care are W7 ca sistem de operare. Review-urile sunt destul de bune pentru ea, dovada ca se poate:

    http://www.exopc.com/en/index.php


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi