Studiu: Perioada fasta a tabletelor creeaza un mediu dificil pentru vanzarile de PC-uri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 7 iunie 2011, 13:56 Economie | IT

Vanzarile mondiale de PC-uri in Q1 2011
Foto: isuppli
Tabletele sunt la moda, iar lansarea atator modele in atat de putin timp creeaza confuzie in randul clientilor si incetineste vanzarile de laptop-uri si desktop-uri, arata un studiu iSuppli. Vanzarile de PC-uri pe plan mondial au scazut in primul trimestru in comparatie cu perioada similara din 2010, in Top 5 Acer a avut cea mai mare scadere, iar Lenovo cel mai mare avans.

"Perioada de exceptie a pietei tabletelor media. condusa de iPad, creeaza un mediu dificil pentru industria PC-urilor fiindca toata atentia se concentreaza pe lansarile de noi tablete, fapt ce contribuie la cerere mai mica pentru PC-uri in segmentul consumer", spun cei de iSuppli.

"In ce masura tabletele canibalizeaza vanzarile de PC-uri ramane inca neclar. Totusi, numarul tot mai mare de tablete lansate (...) a creat confuzie in randul clientilor despre cum sa priveasca tabletele in raport cu PC-urile. Incertitudinile consumatorilor au stat la baza scaderii pietei PC-urilor in primul trimestru", mai noteaza iSuppli.

Conform estimarilor, in primele trei luni s-au vandut 81,3 milioane de PC-uri (desktop, notebook, netbook), in scadere cu 0,3% fata de primul trimestru din 2010 dar cu 13% sub ultimul trimestru din 2010 considerat de exceptie.

HP ramane lider, cu peste 15 milioane unitati, iar pe locul doi a trecut Dell ale carui vanzari au scazut mult mai putin decat la Acer (-2%, fata de -20%). Lenovo si Toshiba ocupa in continuare locurile patru si cinci.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

951 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ce-i cu titlul asta?!? (Marţi, 7 iunie 2011, 14:46)

    DC [anonim]

    Eu vad o scadere de 0.3% fata de primul trimestru din 2010. Cu alte cuvinte, a fost mai degraba o redistribuire a cotelor de piata decat o scadere a intregii piete. Era relevant sa puna si care a fost fluctuatia intre Q4 2009 - Q1 2010, pt. comparatie, inainte sa traga vreo concluzie (care promoveaza imaginea tabletelor).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri