Tabletele sunt la moda, iar lansarea atator modele in atat de putin timp creeaza confuzie in randul clientilor si incetineste vanzarile de laptop-uri si desktop-uri, arata un studiu iSuppli. Vanzarile de PC-uri pe plan mondial au scazut in primul trimestru in comparatie cu perioada similara din 2010, in Top 5 Acer a avut cea mai mare scadere, iar Lenovo cel mai mare avans.

Vanzarile mondiale de PC-uri in Q1 2011Foto: isuppli

"Perioada de exceptie a pietei tabletelor media. condusa de iPad, creeaza un mediu dificil pentru industria PC-urilor fiindca toata atentia se concentreaza pe lansarile de noi tablete, fapt ce contribuie la cerere mai mica pentru PC-uri in segmentul consumer", spun cei de iSuppli.

"In ce masura tabletele canibalizeaza vanzarile de PC-uri ramane inca neclar. Totusi, numarul tot mai mare de tablete lansate (...) a creat confuzie in randul clientilor despre cum sa priveasca tabletele in raport cu PC-urile. Incertitudinile consumatorilor au stat la baza scaderii pietei PC-urilor in primul trimestru", mai noteaza iSuppli.

Conform estimarilor, in primele trei luni s-au vandut 81,3 milioane de PC-uri (desktop, notebook, netbook), in scadere cu 0,3% fata de primul trimestru din 2010 dar cu 13% sub ultimul trimestru din 2010 considerat de exceptie.

HP ramane lider, cu peste 15 milioane unitati, iar pe locul doi a trecut Dell ale carui vanzari au scazut mult mai putin decat la Acer (-2%, fata de -20%). Lenovo si Toshiba ocupa in continuare locurile patru si cinci.