Producatorul de sisteme de navigatie Garmin a anuntat ca va cumpara compania rivala Navigon in speranta ca isi va intari prezenta pe piata europeana intr-o perioada cand tot mai multi folosesc smartphone-urile pe post de GPS, in loc sa cumpere aparate dedicate. Garmin are cota tripla fata de Navigon pe piata europeana a dispozitivelor GPS, insa Navigon sta mai bine la partea de soft pentru smartphone-uri.

Navigon, cu sediul in Hamburg, a fost fondata acum 20 de ani si e cunoscuta atat pentru soft-urile de navigatie, cat si pentru aparate. Compania are circa 7% din piata europeana a dispozitivelor GPS.

Garmin, fondata in 1989, are sediul in Kansas si detine 23% din piata europeana a dispozitivelor GPS, iar preluarea Navigon o poate ajuta sa-si urce cota de piata castigand o prezenta mai importanta in randul aplicatiilor pentru mobil.

Navigon este atragatoare pentru Garmin fiindca are parteneriate cu constructori auto pentru ca softurile sale sa fie instalate din fabrica pa masini, iar aplcatiile Navigon pentru Android si iPhone sunt foarte populare.