Inca un scandal in imperiul lui Murdoch: Directorul Wall Street Journal Europe a demisionat dupa scandalul cresterii artificiale a tirajului

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 13 octombrie 2011, 18:40 Economie | Media & Publicitate

Thomas Langhoff, directorul editiei europene a Wall Street Journal, a demisionat dupa ce o ancheta a The Guardian a aratat ca reprezentantii publicatiei au apelat la o escrocherie pentru a creste tirajul editiei europene a WSJ.

The Guardian a scris ca a gasit dovezi care arata ca WSJ Europe a platit mai multe companii europene pentru a cumpara in secret mii de copii ale ziarului, la un pret foarte mic. Aceasta actiune a avut scopul de a creste tirajul ziarului si de a induce in eroare cititorii si advertiserii.

The Guardian arata ca WSJ a convins o companie sa coopereze oferindu-i posibilitatea de a publica articole care sa ii promoveze activitatea, miscare care a determinat o parte a personalului sa acuze conducerea ziarului de incalcare a eticii jurnalistice si punerea in pericol a reputatiei.

E-mailuri interne si documente arata ca escrocheria a fost promovata de Andrew Langhoff, directorul editiei europene a Wall Street Journal, care circula in UE, Rusia si Africa.

Conform Guardian, Les Hinton, mana dreapta a lui Rupert Murdoch - care detine compania News Corporation, a fost avertizat cu privire la acest "program de crestere a tirajului", insa se pare ca nu a luat nicio masura.

Thomas Langhoff si-a prezentat marti demisia, invocand "toleranta zero pentru ceea ce ar parea o incalcare a normelor de etica profesionala". El nu a facut nicio referire la aceasta schema pentru cresterea tirajului publicatiei.

Biroul de Audit al Tirajelor a aratat ca sistemul a functionat pana in 2010 si a fost responsabil pentru 41% din vanzarile editiei europene a cotidianului - 31.000 exemplare dintr-un total de 75.000.

La inceputul anului 2010, sistemul a inceput sa aiba probleme, cand cel mai mare participant, compania olandeza Executive Learning Partnership (ELP), a amenintat ca se retrage. ELP era responsabila de cumpararea a 16% din tirajul WSJ, adica 12.000 de exemplare pe zi, la un pret de un cent pe bucata. Pentru cele 259 de editii publicate intr-un an, ELP ar fi cumparat in total 3,1 milioane de copii pentru care ar fi platit 31.080 euro.

Wall Street Journal apartine grupului New Corporation, controlat de magnatul media Rupert Murdoch.

Acesta nu este primul scandal in care este implicat grupul lui Murdoch. Tabloidul britanic News of The World a fost acuzat in acest an ca ar fi interceptat convorbirile telefonice a mii de oameni din toate sferele societatii - de la regina si politicieni pana la vedete, familiile victimelor atentatelor teroriste care au avut loc la Londra pe 7 iulie 2005 si chiar pana la copii, ceea ce a scandalizat opinia publica din Marea Britanie.

Rupert Murdoch a decis ulterior sa inchida publicatia britanica News of The World, dupa 168 de ani de existenta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

732 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă