Reclamele haioase castiga premii de creativitate. Care e valoarea lor in ochii clientilor de publicitate si in lupta pentru cumparatori? Consumatorul final se amuza si cumpara sau tine minte doar replica de final? Bogdan Naumovici a discutat online cu cititorii

de Smile Media     Smile Media
Luni, 24 octombrie 2011, 20:08 Economie | Media & Publicitate

Bogdan Naumovici
Foto: HotNews.ro
Leo Burnett a dominat, saptamana trecuta, premiile "10 ani de creativitate romaneasca", dedicate publicitatii romanesti. Spoturile TV declarate castigatoare au fost facute de si cu Bogdan Naumovici - celebrele reclame "Batman" si "Starwars",  care starneau rasul publicului larg in urma cu cativa ani. La competitie n-au participat, insa, unele agentii care au preferat sa se inscrie anul acesta doar la festivaluri internationale de creatie publicitara sau pur si simplu nu au vrut sa ia parte la evenimentul retrospectiv "10 ani". Bogdan Naumovici a discutat online cu cititorii despre umorul in reclame si relevanta pe care o are acum in ochii consumatorilor si ai clientilor in lupta din ce in ce mai acerba a agentiilor.

  • Bogdan Naumovici este Creative Director la 23 Communication Ideas, shop de idei din cadrul grupului de comunicare Leo Burnett. Potrivit informatiilor oficiale furnizate de grup, portofoliul actual de clienti al 23 Communication Ideas include: Altex, CANCAN, Ciao, Jurnalul National, MKB Romexterra, Heineken - brand Ciuc, Unicredit Tiriac Bank, intersnack - Nutline si Alka - Alfer sport.ro, Spy, iar de anul trecut si Rosia Montana Gold Corporation.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Dorelus

    eu am o inrebare legata de reclame .. cine naiba face reclama asta tampa de la visa ce tremura de ma face sa dau in epilepsie?
    e cea mai agresiva si enervanta reclama pe care am vazut-o in ultimul timp.. si acum cu greu m-am abtinut sa nu inchid tabul doar ca sa scriu commentul asta.

    • Bogdan Naumovici

      Nu stiu cine face reclama de la Visa. Nu mi se pare ca are vreo legatura ideea creativa cu beneficiul produsului.

  • Întrebarea nr. 2 deceneus

    daca "Batman" si "Starwars" starneau rasul, actualele reclame pt RMGC imi starnesc plansul ... si de altfel am auzit ca datorita manipularilor evidente, au si fost interzize in 2 randuri de CNA

    Domnule Naumovici vi s-a intamplat vreodata sa refuzati un contract din motive etice?

    • Bogdan Naumovici

      Aveti dreptul sa aveti propria parere despre reclamele RMGC. N-au fost niciodata interzise de CNA, ci am primit recomandari pentru clarificarea mesajului, apoi campaniile au continuat.

      Nu am lucrat niciodata cu statul si ca regula m-am ferit si de campaniile politice. Proiectul RMGC este unul in care cred.

  • Întrebarea nr. 3 alec

    m-am saturat de fainosag,traditie ardeleneasca, ca in multii apuseni, ca la moti etc etc..accent ardelenesc si branza ca odinioara!! ceva proaspat nu puteti desena?!

    • Bogdan Naumovici

      Nu fac eu reclamele la care va referiti, pe semne producatorii sunt din Ardeal si probabil ca e mai usor de asociat traditia cu Ardealul.

  • Întrebarea nr. 4 Racz Fl. Hadasha

    Toata viata mi-am dorit sa lucrez in acest domeniu!
    Sunt functionar public de cariera, am 51 de ani credeti ca as putea sa aplic pt.dvs?
    Dati-mi un subiect-o tema, o provocare-!

    • Bogdan Naumovici

      Nu, nu fac angajari in aceasta perioada, si asa mi se pare ca suntem prea multi :)

      Daca vreti sa va autotestati, continuati campania Prigat - mai mult fruct, mai multa energie si trimiteti-mi rezultatul pe mail pe bogdan[at]23.com.ro

  • Întrebarea nr. 5 cristian ditoiu

    Bogdan, ai facut niste reclame reusite pentru Teletech.

    Matache Macelaru a fost simpatic dar astazi e in faliment(cumparat de Cristim) .

    Cum se imparte responsabilitatea esecului pe termen lung (5 ani+) intre lumea creativa (agentie,media,creatie,etc) si .. producator (cu tot aparatul din spate - management,distributie,inovatie,cs, calitate,etc)?

    Care este explicatia ca astazi in Romania Teletech nu are vanzarile lui LG si Matache ale lui Cristim?

    Advertising au avut: mai spectaculos si memorabil decat Sony respectiv Cristim.
    Ce le-a lipsit?

    • Bogdan Naumovici

      Nu stiu cum vinde acum Teletech, insa, judecand dupa faptul ca lanseaza plasme si LCD-uri, inclin sa cred ca merge rezonabil.
      La lansare ajunsese in cateva luni la 8,6% din totalul pietei de televizoare.

      Despre responsabilitate, cred ca e in primul rand a producatorului, de la cum il face pana la ce campanie aproba si ce bugete pune in spate. Teletech, din 2003 pana in 2008, a tinut pe TV un singur spot: Starwars. De atunci incoace, nimic. Chiar si cu cel mai bun spot al deceniului, e greu sa faci primavara.

  • Întrebarea nr. 6 Migo

    Domnule Naumovici, care sunt spoturile dvs preferate (unul la care ati lucrat dvs si un altul facut de un coleg din Romania)?
    Multumesc!

    • Bogdan Naumovici

      Spotul meu preferat este Volanul pentru Antena 1, iar de pe piata, campania Unirea.

  • Întrebarea nr. 7 Dodolina

    Dle Naumovici, cum sunt tinerii care au venit la dvs anul asta ca sa-i angajati?

    Sunt mai multi, mai putini in 2011 decat in anii trecuti? Sunt mai prosti? Vor bani mai multi?

    • Bogdan Naumovici

      Anul asta n-au mai venit tineri sa se angajeze. Se pare ca mesajul pe care il transmit de cativa ani incoace a ajuns la ei. ;) Cred in continuare ca in publicitate, pentru a avea succes si a fi relevant, trebuie sa stii mai mult decat facebook.

  • Întrebarea nr. 8 Dragos

    Nu vi s-a intamplat niciodata ca produsul sa fie eclipsat de reclama? Personal, mi s-a intamplat de foarte multe ori sa imi amintesc reclama dar sa nu ma intereseze din niciun punct de vedere produsul in sine, implicit sa nu-l fi remarcat. Daca se intampla asta, nu este tradat insusi scopul reclamei de dragul unei idei foarte inspirate?

    • Bogdan Naumovici

      E rau daca se intampla asa. Leo Burnett spunea: "Vreau ca publicul sa spuna "Asta este un super produs" si nu " Asta e o super reclama" ".

      Prima conditie a succesului unei reclame este relevanta.

  • Întrebarea nr. 9 andreea

    Credeti ca mai este loc si pentru cretivitate? Sau in Romania prind doar conceptele banale, usor desprinse din curentul comunist si facute ca sa fie? Observ o tendinta din ce in ce mai mare in aceasta directie si ma tot intreb de ce? Unul din factori poate fi si reducerea bugetelor de publicitate?

    • Bogdan Naumovici

      Loc pentru creativitate este intotdeauna, insa el se micsoreaza din ce in ce, atata timp cat reprezinta doar intersectia dintre frica de decizie a clientilor, mediocritatea propunerilor agentiilor, metodele disfunctionale de cercetare a opiniei consumatorilor si bugetele din ce in ce mai zgarcite.

  • Întrebarea nr. 10 Constantin B.

    In ultimii ani am observat o scadere clara a calitatii reclamelor romanesti, iar multi dau vina pe bugetele in scadere. Credeti ca scaderea fondurilor disponibile pentru publicitate poate fi compensata prin creativitate?

    • Bogdan Naumovici

      Nu cred ca bugetele in scadere reprezinta principala cauza a declinului creativitatii romanesti. Mai degraba este o intersectie a ceea ce spuneam mai sus. Este adevarat in parte, ca un buget mic te obliga sa fii mai creativ, insa mult timp cu bugete mici te determina sa fii si mai creativ si sa te apuci de altceva.








Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5507 vizualizari

  • off topic? (Luni, 24 octombrie 2011, 20:58)

    Dorelus [anonim]

    eu am o inrebare legata de reclame .. cine naiba face reclama asta tampa de la visa ce tremura de ma face sa dau in epilepsie?
    e cea mai agresiva si enervanta reclama pe care am vazut-o in ultimul timp.. si acum cu greu m-am abtinut sa nu inchid tabul doar ca sa scriu commentul asta.
    • Dorelus (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:41)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorelus

      Nu stiu cine face reclama de la Visa. Nu mi se pare ca are vreo legatura ideea creativa cu beneficiul produsului.
  • etica conteaza in aceasta meserie? (Luni, 24 octombrie 2011, 21:05)

    deceneus [utilizator]

    daca "Batman" si "Starwars" starneau rasul, actualele reclame pt RMGC imi starnesc plansul ... si de altfel am auzit ca datorita manipularilor evidente, au si fost interzize in 2 randuri de CNA

    Domnule Naumovici vi s-a intamplat vreodata sa refuzati un contract din motive etice?
    • deceneus (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:43)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui deceneus

      Aveti dreptul sa aveti propria parere despre reclamele RMGC. N-au fost niciodata interzise de CNA, ci am primit recomandari pentru clarificarea mesajului, apoi campaniile au continuat.

      Nu am lucrat niciodata cu statul si ca regula m-am ferit si de campaniile politice. Proiectul RMGC este unul in care cred.
  • / (Luni, 24 octombrie 2011, 21:23)

    alec [anonim]

    m-am saturat de fainosag,traditie ardeleneasca, ca in multii apuseni, ca la moti etc etc..accent ardelenesc si branza ca odinioara!! ceva proaspat nu puteti desena?!
    • raspuns alec (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:44)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui alec

      Nu fac eu reclamele la care va referiti, pe semne producatorii sunt din Ardeal si probabil ca e mai usor de asociat traditia cu Ardealul.
  • provocare (Luni, 24 octombrie 2011, 22:01)

    Racz Fl. Hadasha [anonim]

    Toata viata mi-am dorit sa lucrez in acest domeniu!
    Sunt functionar public de cariera, am 51 de ani credeti ca as putea sa aplic pt.dvs?
    Dati-mi un subiect-o tema, o provocare-!
    • raspuns racz (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:47)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Racz Fl. Hadasha

      Nu, nu fac angajari in aceasta perioada, si asa mi se pare ca suntem prea multi :)

      Daca vreti sa va autotestati, continuati campania Prigat - mai mult fruct, mai multa energie si trimiteti-mi rezultatul pe mail pe bogdan[at]23.com.ro
  • branduri (Luni, 24 octombrie 2011, 22:18)

    cristian ditoiu [anonim]

    Bogdan, ai facut niste reclame reusite pentru Teletech.

    Matache Macelaru a fost simpatic dar astazi e in faliment(cumparat de Cristim) .

    Cum se imparte responsabilitatea esecului pe termen lung (5 ani+) intre lumea creativa (agentie,media,creatie,etc) si .. producator (cu tot aparatul din spate - management,distributie,inovatie,cs, calitate,etc)?

    Care este explicatia ca astazi in Romania Teletech nu are vanzarile lui LG si Matache ale lui Cristim?

    Advertising au avut: mai spectaculos si memorabil decat Sony respectiv Cristim.
    Ce le-a lipsit?
    • raspuns cristian ditoiu (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:50)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian ditoiu

      Nu stiu cum vinde acum Teletech, insa, judecand dupa faptul ca lanseaza plasme si LCD-uri, inclin sa cred ca merge rezonabil.
      La lansare ajunsese in cateva luni la 8,6% din totalul pietei de televizoare.

      Despre responsabilitate, cred ca e in primul rand a producatorului, de la cum il face pana la ce campanie aproba si ce bugete pune in spate. Teletech, din 2003 pana in 2008, a tinut pe TV un singur spot: Starwars. De atunci incoace, nimic. Chiar si cu cel mai bun spot al deceniului, e greu sa faci primavara.
  • intrebare (Marţi, 25 octombrie 2011, 10:38)

    Migo [anonim]

    Domnule Naumovici, care sunt spoturile dvs preferate (unul la care ati lucrat dvs si un altul facut de un coleg din Romania)?
    Multumesc!
    • raspuns Migo (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:52)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Migo

      Spotul meu preferat este Volanul pentru Antena 1, iar de pe piata, campania Unirea.
  • copii (Marţi, 25 octombrie 2011, 11:10)

    Dodolina [anonim]

    Dle Naumovici, cum sunt tinerii care au venit la dvs anul asta ca sa-i angajati?

    Sunt mai multi, mai putini in 2011 decat in anii trecuti? Sunt mai prosti? Vor bani mai multi?
    • raspuns Dodolina (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:54)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dodolina

      Anul asta n-au mai venit tineri sa se angajeze. Se pare ca mesajul pe care il transmit de cativa ani incoace a ajuns la ei. ;) Cred in continuare ca in publicitate, pentru a avea succes si a fi relevant, trebuie sa stii mai mult decat facebook.
  • Echilibrul (Marţi, 25 octombrie 2011, 13:11)

    Dragos [anonim]

    Nu vi s-a intamplat niciodata ca produsul sa fie eclipsat de reclama? Personal, mi s-a intamplat de foarte multe ori sa imi amintesc reclama dar sa nu ma intereseze din niciun punct de vedere produsul in sine, implicit sa nu-l fi remarcat. Daca se intampla asta, nu este tradat insusi scopul reclamei de dragul unei idei foarte inspirate?
    • raspuns Dragos (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:56)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      E rau daca se intampla asa. Leo Burnett spunea: "Vreau ca publicul sa spuna "Asta este un super produs" si nu " Asta e o super reclama" ".

      Prima conditie a succesului unei reclame este relevanta.
  • creativitate (Marţi, 25 octombrie 2011, 13:42)

    andreea [anonim]

    Credeti ca mai este loc si pentru cretivitate? Sau in Romania prind doar conceptele banale, usor desprinse din curentul comunist si facute ca sa fie? Observ o tendinta din ce in ce mai mare in aceasta directie si ma tot intreb de ce? Unul din factori poate fi si reducerea bugetelor de publicitate?
    • raspuns andreea (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:59)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreea

      Loc pentru creativitate este intotdeauna, insa el se micsoreaza din ce in ce, atata timp cat reprezinta doar intersectia dintre frica de decizie a clientilor, mediocritatea propunerilor agentiilor, metodele disfunctionale de cercetare a opiniei consumatorilor si bugetele din ce in ce mai zgarcite.
  • creativitate vs. finantare (Marţi, 25 octombrie 2011, 13:52)

    Constantin B. [utilizator]

    In ultimii ani am observat o scadere clara a calitatii reclamelor romanesti, iar multi dau vina pe bugetele in scadere. Credeti ca scaderea fondurilor disponibile pentru publicitate poate fi compensata prin creativitate?
    • raspuns Constantin B (Marţi, 25 octombrie 2011, 15:01)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin B.

      Nu cred ca bugetele in scadere reprezinta principala cauza a declinului creativitatii romanesti. Mai degraba este o intersectie a ceea ce spuneam mai sus. Este adevarat in parte, ca un buget mic te obliga sa fii mai creativ, insa mult timp cu bugete mici te determina sa fii si mai creativ si sa te apuci de altceva.
  • educare (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:39)

    adrian [anonim]

    Domnule Naumovici, cum va educati clientii? In special pe cei cu idei fixe ?
    • raspuns Adrian (Marţi, 25 octombrie 2011, 15:07)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian

      Un CEO, client de-al meu, acum cativa ani, facea un calcul al orelor petrecute de oamenii din departamentul lui de marketing, pe partea de comunicare. Desi era un mare producator de bere , extrem de activ in publicitate, oamenii lui petreceau doar 5% din timp pentru comunicare. Restul il petreceau avand grija sa aiba la timp productie, etichete, sticle, materiale promotionale etc. Ei bine, ca agentie, ai doua variante: sa intelegi ca in cei 5% omul de marketing nu are cum sa vada ce s-a facut mai bine in lume pe categoria lui, sau sa stie pe dinafara campaniile premiate la Cannes, si atunci il inveti si i le arati, sau poti sa-l crezi un incuiat, iar sa te miri arogant de ce nu iti aproba ideile geniale.
  • .. (Marţi, 25 octombrie 2011, 14:51)

    D [anonim]

    Nu credeti ca la un moment-dat, valul acesta de popularitate pe care il resimtiti va fi nociv pentru ca va ridica asteptarile intr-un loc departe de realitate? Unde mergeti din varful acesta pentru a mentine fluxul continuu al progresului?
    • raspuns D (Marţi, 25 octombrie 2011, 15:09)

      Bogdan Naumovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui D

      Spunea un intelept al publicitatii, odata: "Sigur ca exista dureri ale cresterii, dar inchipuiti-va pentru o secunda ca trebuie sa va ocupati de durerile scaderii." E o problema de care sunt fericit sa ma ocup. :)
  • ... umor (Marţi, 25 octombrie 2011, 15:14)

    v caragea [anonim]

    Reclamele cu ,,umor '' sunt greu de produs ... dar si mai greu sa le internationalizezi. Probabil ca prima intrebare ce vi-o puneti este ... cui se adreseaza. fiica mea , studenta undeva in spatiul nordic a aratat cele doua reclame pentru Altex ... parca ... unor colege ... a trebuit sa explice pas cu pas ... Am zis si eu asa ca un necunoscator ... doar ca si consumator ! Reclamele proaste ma obosesc rau de tot. Multumesc.
    P.S. S-a facut oare vreun sondaj cu intrebarea ... ,, ce faceti cand filmul, emisiunea este intrerupta de spoturi publicitare ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi