Sondaj: Trei din patru romani cred ca televiziunile ar difuza orice de dragul audientei si 65% cred ca televiziunea manipuleaza. Peste 90% se uita la TV zilnic sau de cateva ori pe saptamana

de V.O.     HotNews.ro
Joi, 10 noiembrie 2011, 16:04 Economie | Media & Publicitate

 documente
(10 Nov 2011) PDF, 3MB
83% din populatia adulta a Romaniei se uita zilnic la televizor, iar 10% - de cateva ori pe saptamana, 75% apreciaza ca televiziunile sunt dispuse sa difuzeze orice de dragul audientei, iar 65% - ca televiziunea manipuleaza, potrivit unui sondaj cu tema "Atitudini si obiceiuri de consum media. Perceptii privind CNA", realizat de IRES si prezentat, joi, la CNA. Cei mai multi au o parere buna despre CNA, desi multora le e greu sa mentioneze vreo decizie a acestui for. Si 57% dintre respondenti spun ca se uita la TV in principal pentru informare si doar 8% spun ca divertismentul este cel mai important motiv pentru care urmaresc un program TV.

Pe scurt - date din sondaj:
  • Potrivit sondajului, 81% dintre respondenti cred ca in Romania copiii sunt expusi unui nivel prea ridicat de influenta nociva din partea emisiunilor TV, iar aproximativ trei din patru spun ca vizionarea programelor TV i-a ajutat sa inteleaga mai bine problemele sociale din Romania si situatia coruptiei. Aproape 30% dintre respondenti spun ca vizionarea programelor TV nu i-a ajutat sa inteleaga situatia politica din Romania.
  • 98% dintre respondenti cred ca televiziunea ar trebui sa aiba un rol educativ, 82% cred ca publicul roman are un nivel de educatie scazut, iar 75% - ca televiziunile sunt dispuse sa difuzeze orice de dragul audientei.
  • 37% dintre respondenti spun ca nu asculta radio, 33% - ca asculta radio pe parcursul intregii saptamani, iar 16% - ca asculta radio doar in zilele de lucru.
  • Sondajul  are si o componenta referitoare la perceptia populatiei asupra Consiliului National al Audiovizualului. 81% dintre respondenti spun ca au auzit de CNA, 58% au o parere buna despre CNA (20% au o parere proasta), dar 63% cei care au auzit de acest for spun ca nu cunosc vreo decizie CNA. 54% dintre respondenti cred ca sanctiunile CNA sunt potrivite, 11% cred ca sunt prea mari, iar 16% - ca sunt prea mici.

Sondajul Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) a realizat studiul in octombrie, pe un esantion de 1.243 de persoane de 18 ani si peste. Eroarea maxima tolerata este de +/-2,8%. Datele sunt prezentate comparativ cu rezultatele unui sondaj similar realizat in 2007 de Insomar. Vezi raportul complet al IRES

Sondajul IRES arata, intre altele:
  • 83% dintre respondenti se uita zilnic la televizor (2007: 82%), 10% - de cateva ori pe saptamana, 3% - o data pe saptamana, 0,4% - niciodata
  • Informarea este principalul motiv de urmarire a programelor TV pentru 57% dintre respondenti; divertismentul - pentru 8%; interesul pentru o tema anume - 5%, ocuparea timpului liber - 4%, lipsa de ocupatie si plictiseala - 3%, "pentru ca imi place" - 3%, curiozitatea - 2%, cultura generala - 1%, filme - 1%
  • 76% dintre respondenti spun ca se uita la TV toata saptamana, 7% - doar in zilele de lucru, 16% - la sfarsitul saptamanii
  • doar 28% dintre respondenti urmaresc posturi locale (Insomar 2007: 26%)
  • 5% urmaresc emisiuni TV la locul de munca. Dintre acestia, 11% se uita peste 10 ore pe saptamana la TV, la locul de munca. In medie, acestia se uita la televizor, la locul de munca, 5,7 ore pe saptamana (media Insomar 2007: 7,8 ore)
  • doar 25-27% folosesc teletextul, ziarele sau Internetul pentru a se informa in legatura cu programul TV
  • 81% cred ca programele TV supun copiii unui nivel ridicat de influenta nociva
  • 10% spun ca urmaresc emisiuni TV in locuri publice (90% nu urmaresc)
  • 1% spun ca au cinci televizoare in gospodarie, 8% - 4 televizoare, 21% - 3 televizoare, 40% - 2 televizoare, 27% - 1 televizor, 0,2% - niciun televizor in gospodarie

Cine, ce si cat urmareste la televizor:
  • 16% spun ca nu urmaresc niciodata documentare la TV, 13% urmaresc zilnic astfel de programe, 24% - de cateva ori pe saptamana
  • 21% urmaresc zilnic filme artistice, 14% - niciodata, 29% - de cateva ori pe saptamana
  • 26% urmaresc zilnic emisiuni de muzica si divertisment, 10% - niciodata, 29% - de cateva ori pe saptamana
  • 81% se uita zilnic la stiri, 11% - de cateva ori pe saptamana, 2% - niciodata
  • 25% se uita zilnic la emisiuni sportive, 31% - niciodata, 12% - de cateva ori pe saptamana
  • 16% se uita zilnic la talk-show-uri, 23% - de cateva ori pe saptamana, 29% - niciodata
  • 33% nu se uita niciodata la emisiuni religioase (5% se uita zilnic), iar 29% nu se uita niciodata le emisiuni de cultura si arta (6% se uita zilnic, 21% - de cateva ori pe saptamana)

Intrebare: Sunteti de acord cum ca vizionarea unor programe TV v-a ajutat sa intelegeti mai bine...?
  • Problemele sociale cu care se confrunta Romania: 78% - da, 20% - nu
  • Situatia coruptiei din Romania: 74% - da, 23% - nu
  • Situatia Romaniei ca stat membru UE: 71% - da, 26% - nu
  • Situatia economica din Romania: 71% - da, 28% - nu
  • Situatia politica internationala: 71% - da, 26% - nu
  • Situatia politica din Romania: 68% - da, 29% - nu

Rolul televiziunii, aprecieri referitoare la publicul posturilor:
  • 98% cred ca televiziunea ar trebui sa aiba si un rol educativ
  • 82% cred ca publicul roman are un nivel de educatie scazut
  • 75% cred ca televiziunile sunt dispuse sa difuzeze orice de dragul audientei
  • 73% cred ca statul ar trebui sa intervina pentru a opri difuzarea emisiunilor care aduc atingere bunului gust
  • 72% cred ca televiziunile din Romania exagereaza orice subiect
  • 65% cred ca televiziunile din Romania manipuleaza, nu informeaza (28% nu cred acest lucru, 7% nu raspund)
  • 55% cred ca publicul roman doreste sa vada scandaluri la televizor (42% nu sunt de acord cu acest lucru)
  • 48% cred ca televiziunile nu au nicio vina pentru ceea ce arata - e o cerere a publicului (47% sunt in dezacord)
  • 52% nu sunt de acord ca stirile mondene sunt mai interesante decat politica sau decat alte stiri (44% sunt de acord)
  • 79% spun ca nu ii intereseaza viata personala a vedetelor (18% sunt de acord ca sunt interesati)
  • 80% spun ca nu ii intereseaza viata personala a politicienilor (17% - da)

Despre CNA:
  • 81% dintre respondenti au auzit de CNA, 14% nu au auzit (5% nu raspund)
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 7% au o parere foarte buna despre acest for, 58% - o parere buna, 20% - parerea proasta, 9% - foarte proasta, 7% - nu stiu/nu raspund
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 63% nu stiu vreo decizie a CNA, 35% stiu; 42% dintre cei care stiu decizii CNA mentioneaza sanctionarea posturilor TV/radio
  • 37% cred ca mass media trebuie lasata sa functioneze in libertate, iar 55% cred ca CNA este o institutie necesara pentru monitorizarea media
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 54% cred ca sanctiunile date de CNA sunt potrivite, 11% - prea mari, 16% - prea mici, 17% - nu stiu


Citeste mai multe despre   






















2483 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    pai si nu e asa?? (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:23)

    gigi [anonim]

    "Trei din patru romani (n.c. 75%) cred ca televiziunile ar difuza orice de dragul audientei si 65% cred ca televiziunea manipuleaza"
  • +3 (5 voturi)    
    numai televiziunea? (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:24)

    dum_i [utilizator]

    Cred ca actuala campanie de manipulare nationala a RMGC a aratat cat de mult se pot pleca "capetele jurnalistilor" pentru 30 de arginti.

    Iar aici nu vorbim numai de un nou jaf, ci ce distrugerea iremediabila a 2000 de ani de istorie si a naturii superbe de la Rosia Montana.

    Rusine domnilor "jurnalisti", de oriunde sunteti si cititi aceste randuri (scrise din inima din pacate, fara sa fiu platit din bani murdari).
  • +2 (2 voturi)    
    ciudat (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:31)

    mda [anonim]

    •98% cred ca televiziunea ar trebui sa aiba si un rol educativ

    dar

    •16% spun ca nu urmaresc niciodata documentare la TV, 13% urmaresc zilnic astfel de programe, 24% - de cateva ori pe saptamana

    •81% se uita zilnic la stiri, 11% - de cateva ori pe saptamana, 2% - niciodata

    Ce este educativ la stirile din Romania?

    Macar sunt sinceri si se declara in categoria:

    •82% cred ca publicul roman are un nivel de educatie scazut
  • +1 (1 vot)    
    televiziunile USL fac propaganda politica (Joi, 10 noiembrie 2011, 17:21)

    radu [anonim]

    USL detine sub control 80% din audienta TV din Romania, foloseste aceste televiziuni pt propaganda

    propaganda USL se face prin mass-media care apartine Intact Media si MediaPro deci prin Sarbu si Voiculescu.

    Antena 1
    Pro TV
    Antena 3
    Realitatea TV
  • +2 (2 voturi)    
    Acest sondaj... (Joi, 10 noiembrie 2011, 18:33)

    Dru [anonim]

    De cate ori citesc un astfel de sondaj ma intreb cine l-a platit si de ce. Si evident care vor fi concluziile trase din el. Sa fie educativ? LOL - ce bine ca suntem iar cu 50 de ani in urma civilizatiei; a fost candva educativ- un faimos expeiment american pe multi ani, in care parintii si-au lasat copiii in fata tv-ului la programe educative- dupa 10 ani ai lor au fost mai prosti decat ai vecinilor pt ca nu are importanta la ce te uiti, ci cat de uiti, iar creierul ti se prajeste in aceeasi masura orice ai privi: televizor sau PC. (ma refer la motion images)
    E manipulare, nu e manipulare, exact ca Hotnews- si ei dau orice de dragul banilor- cum ar fi reclama pt Gold Corp - fiecare vinde ce poate; rosienii isi vand de 3 ori casa, Hotnews ultima farama de demnitate pe care au avut-o ca ziar 'obiectiv'. Same same, presa online, televizor..dar romanii sunt in continuare optimisti: TV-ul e manipulare si cu toate astea in procente de peste 70% ei de la TV au fost bine informati in legatura cu ceea ce se intampla in politica, cu Romania, cu curuptia...chestii care se cam bat cap in cap cu sondajul. O fi fost facut ca de obicei pe genunchi in parc sau cu casnice :))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri