Scandalul pirateriei telefonice de la News International: Politia a arestat 4 angajati ai tabloidului The Sun detinut de Rupert Murdoch

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 ianuarie 2012, 16:46 Economie | Media & Publicitate

Politia din Marea Britanie a arestat patru fosti si actuali angajati ai celebrului tabloid The Sun detinut de Rupert Murdoch, precum si un politist, in scandalul pirateriei telefonice de la News International. Jurnalistii sunt acuzati ca au platit ofiteri din serviciile de informatii, informeaza Reuters.

Politistii au facut perchezitii la birourile News International, diviza britanica a News Corp.

Comisia de standarde de la News Corp, infiintata in urma scandalului de la tabloidul News of the World, a declarat ca operatiunea de sambata a fost rezultatul unor informatii pe care le-a transmis politiei, pentru "si-a facut un angajament".

Trei angajati - cu varstele 48, 48 si respectiv 56 de ani - au fost arestati la domiciliu. Al patrulea, in varsta de 42 de ani, a fost arestat dupa ce s-a prezentat la o sectie de politie din Londra. Potrivit unei surse, intre acestia se numara: Mike Sullivan, reporter pe probleme de infractionalitate, seful sau Chris Pharo si fostul redactor-sef adjunct Fergus Shanahan.

Politistul in varsta de 29 de ani a fost arestat la sectia din centrul capitalei, unde lucra.

Cu totii sunt cercetati pentru coruptie.

Un reporter de la The Sun a declarat, sub protectia anonimatului: "Toata lumea este putin socata, exista multa neincredere. Insa este o diferenta mare intre piratarea telefoanelor si plati catre politie".

S-a ajuns astfel la 13 persoane arestate in aceasta ancheta, cunoscuta ca Operatiunea Elveden, care se desfasoara paralel cu cea privind scandalul interceptarilor realizate la scara mare timp de mai multi ani in cadrul News of the World, denumita Operatiunea Weeting, in cadrul careia s-au efectuat 17 arestari, si cu Operatiunea "Tuleta", care vizeaza atacuri informatice asupra unor computere.

News of the World, publicatia cu cel mai mare tiraj din presa britanica, s-a inchis in iulie din cauza acestui scandal.

Potrivit politiei, tabloidul duminical a ascultat convorbirile a 800 de persoane in anii 2000, intre care personalitati, membri ai familiei regale sau cetateni implicati in evenimente de actualitate.

O comisie de ancheta, infiintata de Guvern, examineaza de mai multe saptamani practicile presei.


Citeste mai multe despre   






















707 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri