Dacia, Borsec, eMag, BCR si Ursus sunt brandurile romanesti cu cea mai puternica prezenta pe Internet, in opinia participantilor la sondajul "Leading Brands By Romanian Internet Users 2012", realizat de Gemius in parteneriat cu Evensys si prezentat, miercuri, la Digital Marketing Forum. Dacia, Borsec si Ursus conduc si in clasamentele brandurilor considerate a fi cele mai populare si mai demne de incredere, potrivit celei de-a cincea editii a acestui studiu.

  • Sondajul Gemius a fost realizat in ianuarie 2012 si se bazeaza pe circa 2000 de chestionare completate de utilizatori romani de Internet, cu varste de 18-45 de ani. Studiul urmareste sa identifice brandurile care, in opinia utilizatorilor de Internet, au o prezenta online puternica, sunt populare si de incredere. Rezultatele sondajului au fost raportate la datele Mercury Research privind structura demografica a populatiei online din Romania

Intrebati in legatura cu brandurile care le vin mai intai in minte, cand se gandesc la brandurile romanesti cu cea mai puternica prezenta pe Internet, respondentii au indicat:

  • Dacia - 26% (in scadere fata de 2011 - 33%)
  • Borsec - 11% (in crestere fata de 2011 - 6%)
  • eMag - 10% (in crestere fata de 2011 - 6%)
  • BCR - 7% (in scadere fata de 2011 - 10%)
  • Ursus - 7% (in crestere fata de 2011 - 5%)

Intrebati in legatura cu brandurile care le vin mai intai in minte, cand se gandesc la brandurile romanesti populare, respondentii au indicat (raspuns spontan):

  • Dacia - 27% (in scadere fata de 2011 - 30%)
  • Borsec - 13% (in crestere fata de 2011 - 6%)
  • Ursus - 10% (in crestere fata de 2011 - 7%)
  • "Ciocolata Rom" - 6% (in scadere fata de 2011 - 8%)
  • Pro TV - 5% (in crestere fata de 2011)
  • e-mag, Arctic, napolact, Timisoreana, Poiana - cate 4%

Intrebati care sunt brandurile romanesti de incredere care le vin mai intai in minte, respondentii au indicat, intre altele:

  • Dacia - 22% (in scadere fata de 2011 - 27%)
  • Borsec - 14% (in crestere fata de 2011 - 7%)
  • Ursus - 7% (in crestere fata de 2011)
  • Dorna, BCR, eMag, Gerovital - cate 6%

Rezultatele studiului legate de aprecierile utilizatorilor de Internet privind caracteristicile unui brand de succes si prezenta online a brandurilor sunt similare cu cele din editia 2011 a sondajului Gemius. Vezi detalii despre editia pe 2011 a sondajului Leading Brands By Romanian Internet Users".