IAB Europe extinde de anul acesta studiul Mediascope, referitor la consumul de media la nivel european, in 13 noi piete, inclusiv Romania, potrivit unui comunicat IAB Romania. Cercetarea Mediascope Europe urmareste sa evidentieze diferentele si asemanarile intre obiceiurile de consum media ale europenilor.

  • Pe langa Romania, studiul va include, de anul acesta si date referitoare la Ausitra, Bulgaria, Croatia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Republica Ceha, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina.

Mediascope Europe identifica schimbarile survenite in obiceiurile populatiei de consum TV, online, radio, mobile, ziare si reviste si analizeaza obiceiurile de consum in mediul digital si in ceea ce priveste comertul electronic. Studiul vizeaza inclusiv obiceiurile de utilizare a Internetului pe mobil, tablete sau prin console de jocuri, consumul video, utilizarea scoial media.

Metodologia include un studiu Omnibus si cercetare online si este aplicata in toate tarile mentionate, totalizand 50.000 de interviuri.

Potrivit comunicatului de presa, IAB Europe intentioneaza sa puna la dispozitie rezultatele Mediascope Europe prin intermediul mai multor instrumente de planificare, permitand utilizatorilor sa manipuleze datele pe tara, demografice sau per utilizator de media. Primul instrument care va fi disponibil este Nielsen IMS Clear Decisions™ printr-un abonament la IAB Europe. Accesul la date, complexitatea lor si numarul de tari disponibile difera in functie de nivelul ales al abonamentului.

Rezultatele generale la nivel european ale studiului Mediascope Europe vor fi facute publice in cadrul evenimentului Interact 2012, care va avea loc pe 30 si 31 mai la Barcelona, urmand ca rezultatele locale sa fie prezentate la inceputul lunii iunie in cadrul unui eveniment dedicat organizat de IAB Romania. In comunicat este citat Cristi Petriceanu, presedinte IAB Romania, potrivit caruia:

  • "In urma cu doi ani, cand studiul acoperea doar o parte din tarile Europei, am vazut o parte din rezultatele acestuia si am constientizat importanta si utilitatea lui pentru industrie. Studiul furniza advertiserilor si agentiilor informatii relevante despre dezvoltarea consumului media, scotand in evidenta realitati si tendinte, ca de exemplu, modul in care oamenii foloseau tehnologiile wireless utilizand diverse servicii disponibile online intr-un mod mai avansat, astfel incat pietele mai mici sau emergente, au putut sa afle ce le rezerva viitorul apropiat si sa fie pregatite pentru mult asteptata explozie a mediului online. Era clar, asadar, ca in 2012 Romania nu mai avea voie sa lipseasca de pe harta europeana a Mediascope".