Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, prezentat marti in cadrul evenimentului _AllThingsFacebook, evalueaza strategiile si eficienta comunicarii pe Facebook in randul mai multor branduri foarte active in aceasta retea, in Romania si in Marea Britanie. Iar Dan Vasile, directorul companiei de distributie Hiparion Distribution (fosta Rautakirja), a cesionat actiunile sale catre o alta companie din Romania, fara a preciza insa numele acesteia si valoarea tranzactiei.

  • Brandurile din Romania au un potential mai mare sa ii "activeze" pe Facebook pe simpatizantii lor, comparativ cu cele din Marea Britanie, potrivit unui studiu comparativ realizat de Daedalus Millward Brown si prezentat, marti, in cadrul evenimentului _AllThingsFacebook, organizat de Evensys. Studiul compara top 10 branduri pe Facebook din Romania si Marea Britanie, urmarind strategiile si eficienta de comunicare a acestora. Top 10 branduri prezente pe Facebook in Romania sunt Lidl, Pepsi, Doncafe, Nivea, Lenor Parfumelle, Orange, Ursus, Lay's, L'Oreal, BitDefender. In Marea Britanie, acestea sunt Cadbury Creme Egg (un joc), TopShop, Cadbury Wisps, ASOS, Maltesers, iTunes, Jaguar, Jimmy Choo, Pepe Jeans London si Lynx. Studiul comparativ a fost realizat in perioada decembrie-februarie si a urmarit post-urile brandurilor si efectele acestora. In Romania, media de post-uri ale celor zece branduri a fost de 96,6, foarte apropiata de cea din Marea Britanie (103 post-uri). Studiul arata ca in Romania mix-ul de subiecte al brandurilor pe Facebook este mult mai divers decat cel al brandurilor din Marea Britanie, ca in Romania implicarea fanilor cu brandurile pe Facebook este mai mare decat in Marea Britanie (rata medie de like per post - 0,119% in Romania, 0,032% in Marea Britanie; rata medie de comment per post - 0,007% in Romania, 0,003% in Marea Britanie; rata medie de share per post - 0,019% in Romania, 0,003% in Marea Britanie). Intre altele, studiul arata ca exista o "corelatie zero" intre numarul mare de post-uri ale brandurilor pe Facebook si like-uri, comment-uri sau share-uri; ca mesajele video/foto genereaza mai degraba like-uri si share-uri, in timp ce mesajele de tip text genereaza mai degraba like-uri si comment-uri; ca, in medie, mesajele de tip CSR (corporate social responsibility) si cele de divertisment, dar si asa-numitul "small talk" pot sunt cele mai eficiente din punct de vedere al implicarii oamenilor in discutie.
  • Dan Vasile, directorul general al companiei de distributie Hiparion Distribution (fosta Rautakirja), a cesionat portofoliul de actiuni pe care il detinea in aceasta companie unei companii din Romania, potrivit unui comunicat de presa al casei de avocatura care s-a ocupat de tranzactie. Comunicatul mentioneaza ca numele companiei si valoarea tranzactiei "raman pentru moment confidentiale". Dan Vasile, care acum un an prelua 100% din Rautakirja SA, este citat spunand ca "am cesionat actiunile catre un grup de investitori si voi continua activitatea in aceasta industrie din pozitia de director general. Planurile si propunerile facute editorilor anul trecut au fost realizate in proportie de 80%, in acest an propunandu-ne sa continuam procesul de coagulare a pietei. Cota de piata a Hiparion Distribution a crescut in decursul anului trecut si continua sa creasca. In conditiile in care volumul total al industriei a cunoscut descresteri extreme de pana la 30-40%, cifra de afaceri a companiei a ramas stabila la nivelul de aproximativ 40 milioane euro."