UPDATE Ringier Romania a inregistrat profit si venituri de 37,2 milioane de franci elvetieni in 2011. La nivel global, grupul elvetian a inregistrat venituri totale de 1,147 miliarde de franci elvetieni

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:21 Economie | Media & Publicitate

​Grupul de presa elvetian Ringier a inregistrat in 2011 o crestere a cifrei de afaceri in Romania si a trecut pe profit, "in ciuda situatiei macro-economice si a faptului ca piata de publicitate a continuat sa scada", potrivit unui comunicat de presa referitor la rezultatele financiare inregistrate de grup anul trecut. Acesta nu precizeaza care au fost exact rezultatele Ringier Romania, dar mentioneaza ca pe plan local Ringier "cifra de afaceri a cunoscut o crestere considerabila, fiind cu 33,6% mai mare decat in anul precedent". La nivel international, grupul a inregistrat venituri totale de 1,147 miliarde de franci elvetieni si un rezultat EBITDA de 64 de milioane de franci elvetieni.

UPDATE Potrivit raportului de activitate publicat pe site-ul Ringier, grupul a inregistrat, in Romania, venituri totale de 37,2 milioane de franci elvetieni (30,98 milioane euro, echivalent in medii anuale):  venituri din vanzari - 8,1 milioane franci elvetieni, venituri din publicitate - 4 milioane franci elvetieni, venituri din activitati tipografice - 8 milioane franci elvetieni, altele - 17,1 milioane franci elvetieni.

In privinta Romaniei, raportul Ringier precizeaza ca "2012 va fi, fara indoiala, un alt an solicitant pentru Riniger Romania, in care vor aparea provocari majore in toate zonele-cheie de activitate. Din nou, va fi nevoie de o doza sanatoasa de creativitate si inovatie pentru a depasi aceste provocari".



  • In 2010, an in care a vandut publicatiile Evenimentul Zilei si Capital si a recurs la restructurari si reduceri salariale, Ringier Romania inregistra venituri totale de 25,8 milioane de franci elvetieni (circa 19,7 milioane euro, echivalent in medii anuale).

In 2011, potrivit comunicatului de miercuri, "datorita unor noi linii de business, a cresterii considerabile a portofoliului de clienti ai tipografiei Ringier, precum si a masurilor de cost-control, afacerea din Romania a reusit sa obtina rezultate semnificativ mai mari fata de cele din 2010. Cifra de afaceri a Ringier Romania a cunoscut o crestere considerabila, fiind cu 33,6% mai mare decat in anul precedent. In august 2011, Ringier a anuntat achizitia intregului pachet de actiuni al Edipresse AS Romania, devenind astfel cel mai mare publisher international din tara noastra". Tranzactia Ringier-Edipresse AS Romania s-a incheiat la inceputul acestui an.

Grupul Ringier, despre evolutia afacerilor sale internationale in 2011:
  • In 2011, Grupul Ringier a obtinut un rezultat EBITDA solid, de 64 de milioane de franci elvetieni. Cu toate ca acesta a fost mai mic decat cel inregistrat in anul anterior, de 115 milioane de franci elvetieni, rezultatul din 2010 a inclus si efectul non-operational care a rezultat din formarea joint-venture-ului Ringier Axel Springer Media. Veniturile Ringier in anul 2011 au fost de 1,147 miliarde de franci elvetieni, cu 9 procente mai mici decat in 2010.
  • Marc Walder, noul CEO al Grupului Ringier: "Suntem multumiti de rezultatele obtinute in 2011. Strategia noastra functioneaza si vom continua sa dezvoltam Ringier intr-o companie media diversificata. In 2011, veniturile si profitul au fost mai mici decat in anul precedent din trei motive. In primul rand, declinul din domeniul tipografic. In al doilea rand, intarirea francului elvetian, situatie in care noi suntem sensibili, dat fiind faptul ca suntem o companie activa international. In al treilea rand, incetinirea economica la nivel european care a inceput la mijlocul anului 2011. Ringier va continua diversificarea si in anii ce urmeaza, consolidandu-si in acelasi timp afacerea de publishing."
  • Aprecierea substantiala a francului elvetian a avut o influenta negativa notabila asupra veniturilor anuale ale Grupului si a rezultatului EBITDA, care sunt consolidate in franci elvetieni. Dupa ajustarea in functie de efectele cursului valutar, vanzarile Grupului si EBITDA prezinta o imagine semnificativ imbunatatita.
  • Performanta veniturilor Ringier sprijina in mod clar accentul strategic pe diversificare si dezvoltare in zona mediei digitale, unde vanzarile din 2011 au fost cu 19 procente mai mari decat cele din anul anterior. Pe de alta parte, vanzarile generate de afacerea de baza au fost influentate negativ de scaderea veniturilor din publicitate. La nivel global, vanzarile de publicitate s-au diminuat cu 15 procente. Operatiunile de tipar s-au contractat substantial in fata competitiei europene acerbe, trend exacerbat de intarirea francului elvetian.
  • Schimbarile in portofoliul de business al Ringier se pot observa din componenta vanzarilor la nivelul Grupului. In timp ce cota diviziei de print in veniturile consolidate a scazut la 21 de procente (fata de cele 23 de procente din 2010), proportia vanzarilor totale generate de afacerea digitala a crescut de la 10 la 14 procente. In plus fata de cresterea organica puternica a vanzarilor in aceasta zona, aceasta crestere reflecta si un numar de achizitii.
  • Vanzarile de publicatii si publicitatea, care au generat 28 si respectiv, 24 de procente in venitul total, au ramas cele mai mari componente ale afacerii Ringier la nivel global. Afacerea de entertainment a Grupului a continuat sa afiseze o crestere solida a vanzarilor si sa se dezvolte, conform planului, intr-o componenta cheie a portofoliului strategic al Ringier. Aceeasi mentiune se aplica si pentru afacerea digitala, unde Ringier a initiat o gama larga de activitati noi, dar a continuat sa le dezvolte si pe cele existente.
  • Afacerea Ringier din Europa Centrala a generat venituri de 274 milioane de franci elvetieni in 2011. Acestea sunt formate din vanzarile Ringier Ungaria, Ringier Romania si 50% din cele ale Ringier Axel Springer Media, un joint-venture intre Grupul Ringier si compania media germana Axel Springer.


Ringier detine, intre altele, pe piata din Romania tabloidul Libertatea si numeroase reviste, printre care Unica, Avantaje, Elle, Bravo, Viva. Recent, Ringier Romania a anuntat si achizitia portalului de locuri de munca eJobs.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

643 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi