Libertatea figureaza, in cel mai nou val al Studiului National de Audienta in presa scrisa (SNA), ca ziarul cu cei mai multi cititori in medie pe aparitie, in conditiile in care tabloidul rival Click! - publicatia cu cei mai multi cititori in valul precedent - nu apare inca in aceasta ultima estimare. Libertatea este urmata de Cancan si Gazeta Sporturilor.

UPDATE 04.06 Au fost publicate si datele de audienta ale ziarelor Adevarul Holding. Tabloid Click! ramane lider de audienta, cu 714.000 de cititori, in timp ce Adevarul inregistreaza 220.000 de cititori in medie pe aparitie.

In valul precedent al datelor de audienta, Click! era publicatia cu cei mai multi cititori in medie pe editie - 770.000. In ultimul val, Click!, Adevarul si alte publicatii ale Adevarul Holding nu beneficiaza inca de date de audienta raportate.

In noul val, cele mai multe ziare inregistreaza o scadere a numarului de cititori comparativ cu valul precedent.

UPDATE 04.06 Ziar - Nr. cititori in valul mai 2011/mai 2012 - Nr. cititori in valul mai 2011/ianuarie 2012

  • Click - 714.000 - 770.000
  • Libertatea - 558.000 - 592.000
  • Cancan - 449.000 - 454.000
  • Gazeta Sporturilor - 406.000 - 445.000
  • Pro Sport - 346.000 - 360.000
  • Adevarul - 220.000 - 230.000
  • Jurnalul National - 191.000 - 177.000
  • Evenimentul Zilei - 155.000 - 159.000
  • Ziarul Financiar - 90.000 - 88.000
  • Romania libera - 65.000 - 59.000

Despre SNA:

  • Biroul Roman de Audit al Tirajelor estimeaza prin studii sociologice (SNA) audienta celor mai importante publicatii din Romania, mai precis numarul de cititori (diferit de numarul cumparatorilor) si obiceiurile lor de consum. Studiile sunt recunoscute ca reper in piata de publicitate, desi, cel putin pana anul trecut, in piata au fost nenumarate discutii referitoare la veridicitatea cifrelor SNA. De anul trecut, metodologia SNA a fost schimbata substantial. Vezi detalii.
  • In februarie 2012 a fost livrat primul val SNA bazat pe noua metodologie. Dupa doar o luna, cifrele furnizate atunci au suferit modificari substantiale. Motivul: datele din februarie tineau cont de rezultatele ultimului recensamant, dar BRAT a decis sa revina la vechile date demografice, deoarece sistemele de masurare a audientelor din TV si radio, de exemplu, nu le luau in considerare pe cele noi.