CNA a aplicat posturilor de radio si televiziune 98 de sanctiuni pe parcursul campaniei electorale in audiovizual, care s-a incheiat joi seara: 69 de somatii publice si 29 de amenzi, in cuantum total de 450.000 de lei, potrivit unui comunicat al institutiei.

CNA arata ca a avut de monitorizat 358 de posturi de televiziune si de radio care se inscrisesera pentru a reflecta activitatile de campanie. Mai precis, este vorba de 224 de posturi de televiziune si 142 de posturi de radio la nivel local, plus 17 posturi de televiziune si 5 posturi de radio la Bucuresti.

CNA nu a putut sa monitorizeze, insa, permanent toate aceste posturi. Potrivit comunicatului:

  • Monitorizarea acestui numar mare de radiodifuzori s-a facut cu un numar redus de personal, respectiv 35 de inspectori teritoriali si 24 de monitori la nivel central. De asemenea, trebuie mentionat ca, in 7 judete din tara, CNA nu are inspectori teritoriali, monitorizarea posturilor locale din aceste judete fiind facuta, pe cat posibil, de inspectorii din judetele invecinate.

CNA precizeaza ca va continua sa monitorizeze programele radio-TV si dupa incheierea campaniei in audiovizual, inclusiv in ziua alegerilor, urmand sa analizeze ulterior eventualele abateri de la prevederile legale.