Doua agentii romanesti, Saatchi&Saatchi si McCann Erickson, s-au numarat printre castigatori in "prima runda" a premiilor Cannes Lions, eveniment al industriei globale de comunicare desfasurat zilele acestea la Cannes. Iar reteaua de relatii publice Grayling a lansat un studiu trimestrial privind tendintele in industria de comunicare la nivel global.

  • Agentiile romanesti McCann Erickson si Saatchi&Saatchi s-au numarat printre castigatori la primele doua categorii pentru care s-au acordat premii in cadrul editiei de anul acesta a Cannes Lions, eveniment dedicat industriei globale de creatie in comunicare. McCann Erickson a castigat un Silver la categoria Direct Lions, pentru campania "Romanians are smart", desfasurata anul trecut pentru Rom/Kandia Dulce. La randul sau, Saatchi&Saatchi a castigat un Bronze la categoria PR Lions, pentru campania "Plant the bill" desfasurata pentru Enel Romania.
  • Investitiile in activitati de comunicare in Europa Centrala si de Est, Europa de Sud-Est, Rusia si Eurasia sunt relativ stabile, in pofida recesiunii, arata un studiu realizat de reteaua internationala de relatii publice Grayling. Potrivit unui comunicat de presa, studiul trimestrial Pulse, aflat la prima editie, arata ca pentru primul trimestru din acest an 19,4% dintre cei peste 1200 experti in comunicare din toata lumea care au participat la acest studiu au raportat o crestere a cheltuielilor aferente comunicarii, iar 20,4% nu au indicat schimbari de bugete. "Pulse" arata ca vizibilitatea activitatilor de comunicare la nivelul conducerii companiilor si valoarea acestora pentru succesul comercial sunt la un nivel ridicat - 33,6%, respectiv 45,9% aratand cresteri pe aceste segmente. 45% dintre participanti au aratat ca in cele patru regiuni mentionate companiile inregistreaza o crestere a investitiilor in social media si comunicare digitala, iar jumatate dintre respondenti au aratat ca nu s-au produs schimbari la nivelul bugetelor alocate pentru comunicare corporativa si comunicare de criza. In Europa Centrala, de Est, de Sud si Sud-Est, 15,1% dintre respondenti au mentionat o crestere a bugetelor de comunicare in randul companiilor din tehnologie, media si telecom.