7,2 milioane de romani au acces la Internet si petrec, in medie, 18,6 ore pe saptamana online, cu aproape 4 ore mai mult decat media europeana, arata primul studiu Mediascope Romania. Zilnic, 48% dintre utilizatorii romani viziteaza site-uri de stiri, iar in topul activitatilor derulate online se afla e-mailul si serviciile de Instant Messaging. Telefonul mobil e folosit de 1,6 milioane romani, insa doar 1% folosesc tabletele pentru a naviga.

HotNews.roFoto: Hotnews

Studiul arata ca timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil.

Ce spune studiul Mediascope Romania

  • 39% dintre romani petrec in medie 18,6 ore online pe saptamana, depasind media de 16,1 ore din regiune (CEE)
  • 75% din heavy userii de internet provin din randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16-24
  • TV-ul isi aloca 21,6 de ore, in medie, pe saptamana in ceea ce priveste consumul de media al romanilor
  • 21% dintre utilizatorii romani de Internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa Internetul
  • 9% dintre romani intra online prin intermediul telefoanelor mobile

Internetul se apropie de TV la nivel de ore petrecute saptamanal

Studiul arata ca in ceea ce priveste gradul de utilizare, internetul se situeaza pe locul 3, dupa TV si radio, insa pe locul 2 ca numar de ore petrecute pe saptamana (peste media europeana de 14,1 si peste cea din regiune de 16,1).

  • TV - 96% - 21,6 ore
  • Radio - 47% -  15,6 ore
  • Internet - 39% - 18,6 ore
  • Ziare - 26% - 5,4 ore
  • Reviste- 29% -  4,9 ore

Cele mai folosite servicii online:

  • 100% dintre utilizatori folosesc e-mailul
  • 93% dintre toti utilizatorii de Internet din Romania au folosit cel putin o data o retea de socializare personala sau profesionala
  • 94% dintre utilizatori acceseaza servicii de Instant Messaging
  • 83% frecventeaza forumurile online
  • 82% folosesc un blog

Cele mai vizitate site-uri (cu frecventa zilnca):

  • site-uri de stiri - 48%
  • social media - 37%
  • site-uri legate de un anume hobby - 35%
  • video - 26%
  • informatii despre sporturi - 21%
  • site-uri de joburi si muzica - 20%

Obiceiuri de cumparare online:

  • 95% dintre userii romani se documenteaza online inainte de a face o achizitie
  • 44% dintre utilizatorii romani considera ca Internetul ii ajuta sa ia decizii mai bune de cumparare
  • 87% dintre utilizatori au cumparat cel putin o data cu ajutorul Internetului
  • un utilizator de Internet in Romania face in medie 8 achizitii online in 6 luni si cheltuieste in medie 247 euro pe semestru
  • 85% dintre ei declara ca mediul online ii ajuta sa-si coordoneze mai bine stilul viata, 53% isi gestioneaza mai bine finantele, iar 23% folosesc Internetul pentru a-si planifica vacanta
  • 51% dintre utilizatorii de Internet considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre acel brand
  • Internetul influenteaza obiceiurile de cumparare in special pentru: electrocasnice (63%), telefoane mobile si servicii de telefonie (61%), servicii financiare (56%), vacante (54%) si produse cosmetice (50%)
  • cele mai cumparate produse online sunt: cartile (51%), bilete de calatorie (35%), electrocasnice (34%), vacante (32%), imbracaminte si accesorii (22%)

Media multi-tasking:

30% dintre romani sunt online in timp ce se uita si la TV, iar mai mult de jumatate dintre acestia declara ca actiunile intreprinse pe Internet au legatura cu programul vizionat. Romanii urmaresc concomitent pe tv si online in special stiri, divertisment si documentare.

  • 30% dintre romani sunt online in timp ce urmaresc si emisiunile TV ( in timpul prime-time)
  • 56% dintre ei afirmand ca este foarte probabil ca activitatea online sa aiba legatura cu emisiunile urmarite.
  • 2,4 ore/saptamana este timpul in care atentia utilizatorilor este impartita intre cele 2 ecrane. 
  • programele de divertisment, stirile si emisiunile documentare se afla pe locul I in topul preferintelor

Citeste si: