Veniturile globale din social media vor atinge valoarea de 16,9 miliarde dolari in 2012, in crestere cu 43,1% fata de 2011, cand aceste venituri au totalizat 11,8 miliarde dolari, conform estimarilor facute miercuri de compania de cercetare Gartner. Potrivit acelorasi estimari, piata de advertising va continua sa fie cel mai mare contributor la aceste venituri, asteptarile fiind ca aceasta sa atinga o valoare totala de 8,8 miliarde de dolari in 2012.

Intre anii 2010 si 2011, veniturile din social gaming s-au dublat si este de asteptat sa atinga 6,2 miliarde in 2012, cat timp veniturile din subscriptii pot ajunge la valoarea de 278 de milioane de dolari in acest an.

Gartner se asteapta ca numarul de utilizatori de social media sa creasca intr-un ritm moderat. Noi forme de mass-media si de divertisment vor pastra in continuare utilizatorii abonati pe site-urile de social media si vor avea capacitatea de a atrage noi abonati. Concurenta in crestere in randul jucatorilor pe social media, fiecare lupta pentru petrecerea timpului liber al utilizatorilor si atentie, va duce la formarea de noi mass-media sociale (bazate pe web si mobile).