Twitter va permite clientilor de publicitate sa livreze mesaje direct catre utilizatorii ce ar putea fi interesati de produsele si serviciile lor, in functie de interesele pe care acestia le dezvaluie in tweet-urile lor, potrivit unui anunt al platformei de social media.

Twitter noteaza ca exista doua modalitati prin care clientii de publicitate pot sa transmita mesaje comerciale direct catre utilizatori in functie de interesele lor.

  • Pe de o parte, pune la dispozitie 350 de categorii de interese - de la educatie la gradinarit si de la investitii la fotbal. O companie poate sa selecteze, astfel, doar utilizatorii care, prin tweet-urile lor, si-au manifestat interesul pentru un domeniu sau altul.
  • Pe de alta parte, o companie poate sa-si stabileasca propriile segmente, specificand un anume @utilizator relevant pentru ceea ce vor sa promoveze si sa transmita mesaje catre utilizatori cu interese similare acelui @utilizator.

Prin aceasta masura, Twitter incearca sa prinda din urma alte mari companii de Internet, precum Facebook sau Google, care folosesc de multi ani interesele utilizatorilor pentru a livra publicitate mai bine targetata, ceea ce le ajuta sa-si sporeasca veniturile, dupa cum noteaza The Guardian.

Publicatia britanica aminteste de declaratiile facute in ultimele luni de Dick Costolo, CEO Twitter, potrivit caruia valoarea companiei sale tine de capacitatea ei de a analiza informatiile culese de la utilizatori si de a cladi un "grafic al intereselor", ce arata preferintele utilizatorilor si care ar putea fi folosit de companii pentru a livra reclame relevante si mai bine targetate.

In incercarea de a atrage mai multi clienti de publicitate, Twitter a anuntat si reducerea la doar un cent a pretului minim pentru livrarea de mesaje comerciale prin sistemul Promoted Products.