Televiziunile Antena 1 si Pro TV au fost amendate cu 50.000 de lei, respectiv 30.000 de lei pentru felul cum au prezentat cazul Ioanei Tufaru in emisiunile "Acces direct", respectiv "Happy Hour". CNA a amendat, joi, si TVR 1 si OTV cu cate 10.000 de lei pentru depasirea timpului alocat publicitatii.

  • ​Posturile Antena 1 si Pro TV au fost amendate, joi, de CNA cu 50.000 de lei, respectiv 30.000 de lei pentru modul cum au acoperit cazul Ioanei Tufaru, fiica Ancai Calugareanu, prezentat pe larg in emisiunile tabloide. Antena 1 a fost sanctionata pentru mai multe editii ale emisiunii "Acces direct" dedicate acestui subiect, iar Pro TV - pentru editii ale emisiunii "Happy Hour", in perioada 25 septembrie-9 octombrie. Posturile au fost sanctionate indeosebi pentru difuzarea unor imagini cu Ioana Tufaru si abordarea unor subiecte nepotrivite pentru ora de difuzare, accesibila minorilor, membrii CNA luand in considerare, in cazul Pro TV, faptul ca televiziunea a difuzat o inregistrare fara acordul Ioanei Tufaru. Membrii CNA au apreciat ca, prin emisiunile respective, Antena 1 si Pro TV au incalcat dispozitiile legale referitoare la protectia minorilor si pe cele ce nu permit prezentarea unor persoane in ipostaze degradante. CNA a primit 21 de sesizari referitoare la acest caz.
  • CNA a sanctionat, joi, posturile TVR 1 si OTV cu cate 10.000 de lei pentru ca au depasit timpul alocat publicitatii, potrivit unei monitorizari a duratei insertiilor publicitare la principalele posturi de televiziune, in perioada 1 februarie-31 august. Potrivit monitorizarii, OTV a depasit timpul durata legata de publicitate cu circa 10 minute in luna aprilie si cu 3 minute in iunie, in timp ce TVR 1 a depasit durata legala cu circa 13 minute in iunie, luna cand postul a difuzat Campionatul European de Fotbal. Conform Legii audiovizualului, posturile particulare pot difuza 12 minute de publicitate pe ora, iar televiziunea publica - nu mai mult de opt minute pe ora. Tot in sedinta de joi, CNA a decis o somatie publica si pentru Realitatea TV, care a depasit spatiul de publicitate cu circa 7 minute, in luna martie.