UPDATE CNA: Sanctiunea de intrerupere timp de 10 minute a emisiei Acasa TV, schimbata in amenda de 100.000 lei. Intreruperea emisiei ramane valabila pentru Pro TV, Kanal D si Antena 1. Antena 1: Vom contesta in instanta decizia CNA

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 8 noiembrie 2012, 15:50 Economie | Media & Publicitate

Membrii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au revenit joi asupra sanctiunii adoptate marti de a suspenda timp de 10 minute emisia postului Acasa TV si au mentinut decizia pentru PRO TV, Kanal D si Antena 1, informeaza Agerpres.

  • UPDATE Antena 1 anunta, intr-un comunicat de presa, ca va contesta in instanta decizia CNA de a obliga postul sa difuzeze timp de zece minute, sonor si vizual, in prime-time, doar textul deciziei de sanctionare. Televiziunea trustului intact afirma ca "CNA este culpabil de incalcarea statutului sau de garant al interesului public". Vezi comunicatul Antena 1 la finalul acestui articol.
Cele patru posturi au fost sanctionate pentru limbajul injurios folosit de europarlamentarul Corneliu Vadim Tudor in emisiunile "Happy hour", "Cancan TV", "WoW Biz", "Acces direct" si "Un show pacatos".

Radiodifuzorii SC PRO TV SA si Antena Group au solicitat Consiliului National al Audiovizualului prin adrese inregistrate pe 7 noiembrie reanalizarea rapoartelor de monitorizare referitoare la posturile PRO TV, Acasa TV si Antena 1 inainte de emiterea deciziei de sanctionare a acestora adoptata in sedinta publica din 6 noiembrie.

Sorin Alexandrescu, director general Antena Group, le-a atras atentia membrilor CNA, in sedinta de joi, ca subiectul a fost acoperit de toata media din Romania, atat in emisiuni de divertisment, cat si informative si CNA a sanctionat doar patru posturi. "Celelalte posturi nu intra sub incidenta aceleiasi legi, iar televiziunile mai pot informa publicul despre atitudinea unor politicieni?", a spus Alexandrescu.

Narcisa Iorga, membru CNA, a precizat ca PRO TV a primit in ultimul an doua somatii si doua amenzi, conditia pentru aplicarea sanctiunii de intrerupere a emisiei fiind indeplinita.

Alexandru Jucan, membru CNA, a considerat ca interventiile moderatorilor nu au fost suficiente pentru a proteja minorii si Mircea Deaca, alt membru CNA, a subliniat ca cele patru posturi au incalcat flagrant legea si au fost cele mai reclamate.

Potrivit adresei PRO TV, Catalin Maruta si-a indeplinit "in mod rezonabil" rolul de moderator prin intreruperea microfonului si introducerea pauzei publicitare in emisiunea "Happy Hour" atunci cand europarlamentarul Corneliu Vadim Tudor a utilizat limbaj injurios.

"Pentru Acasa TV sanctiunea de intrerupere a emisiei este nu numai disproportionata in raport cu aspectele retinute, ci si lipsita de fundament legal, pentru ca postul nu a mai fost sanctionat anterior de cel putin doua ori cu amenda, potrivit Legii audiovizualului, iar PRO TV a primit in ultimul an o somatie si o amenda", se arata in documentul citat.

Potrivit Antena TV Group, sanctiunea aplicata este "disproportionata fata de gravitatea faptei retinute" iar difuzarea imaginilor din emisiunile "Acces Direct" si "Un show pacatos" nu reprezinta o incalcare a libertatilor si drepturilor fundamentale ale omului si nu s-a realizat cu incalcarea prevederilor legale privind protectia minorilor.

"Imaginile difuzate in cadrul emisiunii "Acces Direct" au fost prelucrate si bipate astfel incat expresiile injurioase, licentioase si vulgare sa nu fie percepute de public, zona gurii fiind mascata de o banda neagra pentru a impiedica citirea pe buze a expresiilor folosite. Inainte de difuzarea imaginilor prezentatoarea emisiunii "Acces Direct" a precizat ca limbajul folosit a fost extrem de dur, ca pentru protejarea telespectatorilor, dar mai ales a copiilor, au fost luate toate masurile pentru ca niciun cuvant obscen sa nu patrunda pe post, recomandand parintilor sa nu permita celor mici vizionarea imaginilor respective", se arata in sesizarea Antena TV Group.

Antena Group precizeaza ca in cele trei editii ale emisiunii "Acces Direct" analizate de CNA invitatilor nu li s-a permis sa utilizeze un limbaj injurios, moderatoarea intervenind de fiecare data si intrerupand iesirile neadecvate ale acestora.

De asemenea, pentru a asigura protectia minorilor, au existat situatii in care invitatilor li s-a redus sonorul si chiar intrerupt microfonul in momentul in care au ignorat apelul moderatoarei la un limbaj civilizat.

"De asemenea, in luarea unei sanctiuni atat de severe CNA omite sau nu doreste sa aiba in vedere demersul jurnalistic justificat tocmai de calitatea de politician a domnului Vadim Tudor si interesul publicului de a fi informat cu privire la comportamentul, atitudinea si reactiile publice ale unei persoane desemnate sa le reprezinte interesele in Parlamentul European", mai spune Antena TV Group.

Consiliul National al Audiovizualului a sanctionat marti posturile PRO TV, Kanal D, Acasa TV si Antena 1 cu suspendarea timp de 10 minute a emisiei si difuzarea deciziei Consiliului, din cauza incalcarii reglementarilor legislatiei audiovizuale.


Potrivit articolului 95 din Legea audiovizualului, in cazul savarsirii repetate a unor contraventii, radiodifuzorii au obligatia de a difuza timp de 10 minute, intre orele 19.00 si 19.10, numai textul deciziei de sanctionare.

In speta, in emisiunile "Happy hour", "Cancan TV", "WoW Biz", "Acces direct" si "Un show pacatos", difuzate in perioada 17 - 23 octombrie, au fost incalcate prevederile Codului audiovizual si Legii audiovizualului referitoare la protectia demnitatii umane, limbaj injurios si protectia minorilor.

Kanal D este singurul post sanctionat care nu a contestat sanctiunea.


Comunicatul transmis, joi, de Intact Media Group, in care acesta anunta ca va contesta in instanta decizia CNA:


Antena 1 dezaproba si va contesta in fata instantei de judecata decizia de sanctionare luata de Consiliul National al Audiovizualului, prin care televiziunea generalista a Intact Media Group este obligata de a difuza, timp de zece minute, sonor si vizual, in Prime-Time, doar textul deciziei de sanctionare. Antena 1 considera ca prin luarea acestei decizii, CNA este culpabil de incalcarea statutului sau de garant al interesului public, pentru ca si-a fundamentat constatarile si deciziile pe pareri sau opinii subiective, fara a avea o justificare legala.

Totodata, caracterul sever al sanctiunii pune semne de intrebare asupra obiectivitatii deciziilor membrilor CNA: Antena 1 a mediatizat un subiect de interes general, respectand preverile legale in vigoare, drept pentru care considera ca realul motiv al deciziei anuntate de CNA nu are nicio legatura cu materialele difuzate pe post.

Consiliul National al Audiovizualului nu a avut in vedere criteriile de individualizare a sanctiunii prevazute de lege, care trebuie decelate in functie de gravitatea faptei si efectele acesteia. Aplicarea de catre o autoritate publica de importanta celei detinute de C.N.A a unei sanctiuni pe baza unor aprecieri subiective, fara o motivare adecvata si fara a respecta circumstantierile prevazute de lege, reprezinta o abatere majora de la rolul pe care aceasta institutie il are in plan social.
 
Din aceste motive, apreciem ca decizia luata de C.N.A se inscrie intr-un cadru mai larg al unor masuri sanctionatorii adoptate fara analiza pertinenta a faptelor in ultima perioada.
 
In cadrul sedintei din data de 08.11.2012, Consiliul National al Audiovizualului a hotarat sanctionarea postului de televiziune Antena 1 (Intact Media Group), alaturi de Pro TV (CME) si Kanal D (Dogan), cu obligatia de a difuza, timp de 10 minute, sonor si vizual, in intervalul orar 19.00 - 19.10, numai textul deciziei de sanctionare emise de CNA. Aceasta sanctiune a fost aplicata cu privire la continutul unor editii ale emisiunilor Acces Direct si Un Show Pacatos in cadrul carora au fost invitati, dupa caz, domnul Corneliu Vadim Tudor, europarlamentar, si doamnele Marioara si Oana Zavoranu.

Decizia CNA poate priva peste 2 milioane de romani, telespectatori fideli ai Antenei 1, de vizionarea a 10 minute din jurnalul de stiri-reper, consistent si consecvent de 19 ani - Observator.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1959 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    putin (Joi, 8 noiembrie 2012, 16:27)

    Soljenitin [utilizator]

    Grupul intact ar merita amenda de 100.000, nu Acasa. Pe langa asta, amenda sa fie zilnica timp de 2 ani.
  • +1 (1 vot)    
    CNA (Joi, 8 noiembrie 2012, 16:59)

    pelica [utilizator]

    Dar cat timp se aplica aceasta sanctiune? Vesnic? In niciun comentariu n-am vazut sa se comunice ca posturile amintite trebuie sa-si intrerupa transmiterea programelor, timp de 10 minute, intre orele 19:00 si 19:10, pe o perioada de 30 de zile, de exemplu, sau 10 zile, ma rog, un termen... Stie cineva?
  • +2 (2 voturi)    
    ce pedeapsa mica (Joi, 8 noiembrie 2012, 17:17)

    Baltaretu [utilizator]

    pentru tot raul educational pe teme: sociale, politice etc, aceste posturi tv URGENT DESFIINTATE.Nu avem nevoie de sclerozati, mahalagii si javre ordinare pe ecrane
    CNA a trebuit stimulat cu suturi in fund.Oare membrii familiilor acestor CNA isti se uita la acest circ.Nu au audienta, nu au ce transmite, ...SA INCHIDA.Daca era prin apropiere, le dadeam cu piatre in geam. Mascarici nu reporteri.Cautati-va alta meserie
  • 0 (0 voturi)    
    Mai radical! (Joi, 8 noiembrie 2012, 17:34)

    cometica [utilizator]

    Se putea propune inchiderea emisiei intre orele 07.00-17.00 cand tot omul normal merge la munca! Infiintarea unui program "PensionaruTv" pentru filmele alea de 50 bani/tona (chinezesti, turcesti, spaniole).
    Toate televiziunile nu au programe adecvate.
    Incearca sa ne pacaleasca, sa ne minta mai degraba cu tot felul de stiri aiurite.
    Sunt de 3 zile in concediu si m-am uitat ce dau tv ziua.
    Pai te ingrozesti, frate!
    Programele romanesti le-am sters din grila, am ramas cu pachetul de filme, desene animate, documentare si muzica (exculs populara).
    Aveam 110 programe.
    In vara au venit la mine prieteni din Anglia. Pai, acolo daca ai peste 4 programe tv sa zici mersi, inseamna ca esti tare in portofel.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri