Cum a ajuns "stampila" Voiculescu-Intact pe ordonanta care schimba audiovizualul romanesc

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Joi, 29 noiembrie 2012, 0:26 Economie | Media & Publicitate

Dan Voiculescu
Foto: Agerpres
Ordonanta de urgenta pentru schimbarea Legii Audiovizualului, adoptata saptamana aceasta de Guvernul Ponta, sprijina televiziunile in relatia cu operatorii de cablu si satelit, dar si in relatia cu agentiile de publicitate si le ofera protectie suplimentara in fata CNA. A spus-o, miercuri, si presedintele CNA Rasvan Popescu: "Ordonanta e in favoarea media". Daca toate posturile TV sunt favorizate, care sunt motivele pentru care Antenele anume sunt aratate de cablisti, de membri CNA si, neasumat, chiar de unii publicitari drept sursa proiectului de ordonanta? Indiciile se regasesc, in opinia lor, in prevederile noi legate de relatia cu operatorii de cablu si asemanarea lor cu cereri mai vechi ale Antenelor, formulate chiar si in scris, in prevederile legate de concentrarea economica si in istoricul raporturilor Intact-CNA.

  • Guvernul a adoptat ordonanta de urgenta de modificare a Legii audiovizualului in sedinta de marti, 27 septembrie. Documentul nu fusese facut public, nu fusese trimis la partile interesate, nu fusese dezbatut public. Si aceasta, desi publicitarii, CNA, cablistii, alte foruri cerusera insistent o discutie publica, dupa ce o versiune anterioara a documentului, neasumata oficial, a circulat in piata.
  • Miercuri, in lipsa oricarei comunicari detaliate pe tema ordonantei, premierul Victor Ponta a comentat ca in aceeasi zi unii membri CNA au "citit pe surse" si au "protestat pe surse", el afirmand ca din ordonanta vor fi scoase toate referirile la CNA. In singura mentiune oficiala legata de continutul ordonantei, aflata pe site-ul guvernului, exista referiri la CNA
  • Nicio autoritate guvernamentala nu si-a asumat paternitatea documentului pana marti, 27 noiembrie, cand purtatorul de cuvant al guvernului a spus ca initiatorul proiectului a fost Ministerul Comunicatiilor.
  • Afirmatii ca trustul Intact s-ar afla in spatele proiectului au circulat de la inceputul lunii. De atunci, Antenele nu au avut nicio pozitie pe aceasta tema, asa cum - impreuna cu celelalte posturi de televiziune - au evitat sa comenteze pe marginea continutului ordonantei.

Care sunt indiciile invocate de cei care spun ca trustul Intact si televiziunile sale se afla in spatele ordonantei

1. PREVEDERILE REFERITOARE LA RELATIA TELEVIZIUNI-CABLISTI

Unul dintre primii care au facut trimitere la interesele Antena Group si Antena 3 a fost Radu Petric, seful Asociatiei de Comunicatii prin Cablu - ce reprezinta interesele operatorilor de cablu, implicit si pe cele ale RCS&RDS, companie cu care Intact este in conflict de multa vreme.

Acum doua saptamani, cand in piata circula o prima versiune a proiectului de ordonanta, Radu Petric se exprima, pentru HotNews.ro, extrem de critic la adresa Intact. El arata atunci ca:
  • "se face o discriminare intre cablu si platformele de satelit" (in cazul principiului must-carry - n.red.) in conditiile in care "o platforma de satelit (Digi - n.red.) si grupul Intact sunt in razboii pentru ca grupul Intact pretinde bani pentru ceea ce in mod direct si conform legii ofera gratuit pe cablu"
  • Ordinea de departajare in must-carry "este ordinea audientelor", iar cablistilor li se "parea corect ca acest criteriu al audientelor sa nu fie folosit, ci sa fie folosit un criteriu calitativ (....) Odata ce inceteaza distributia in peste un milion de locuinte (cazul Antenelor cand au iesit de pe platforma Digi - n.red), iar acest lucru nu se vede in audienta, pentru mine (...) inseamna ca ceva nu functioneaza (...) E clar ca masuratoarea de audienta este incorecta"

Acelasi Radu Petric isi relua acuzatiile la adresa Intact pe 27 noiembrie, dupa adoptarea ordonantei:
  • "Sunt lucruri aiuritoare. Un cablist este obligat ca in 15 zile sa modifice grilele, dar noi trebuie sa notificam CNA in acest sens, iar CNA are la dispozitie 30 de zile. Se fac diferentieri redundante intre cablu si satelit doar pentru ca Intact are diferend cu RCS"

Pe 28 noiembrie, cinci dintre cei 11 membri CNA au acuzat "amputarea" forului audiovizual prin ordonanta de urgenta, invocand la randul lor interesele Antenelor. "Pe aceasta ordonanta scrie Intact", a spus Ioan Onisei, unul dintre cei cinci.

  • Care sunt argumentele lor? Narcisa Iorga, membru CNA, la conferinta de miercuri, 28 noiembrie: "Am in fata o propunere venita din partea Antena Group in data de 30 ianuarie 2012, cand CNA se afla in dezbatere publica cu o decizie privind conditiile de eliberare si modificare a avizului de retransmisie. Antena Group a facut o serie de propuneri, nu toate au fost considerate ca fiind necesare sa fie incluse in aceasta decizie. Si veti vedea ca toate aceste propuneri neincluse in decizia pe care a adoptat-o CNA se regasesc in ordonanta de urgenta emisa ieri de Guvernul Romaniei."

Documentul invocat de Narcisa Iorga reprezinta o serie de propuneri facute de Antena Group si semnate de directorul general de atunci al grupului, Adrian Nanulescu, pe tema respectivului proiect de Decizie. Ce propunea atunci Intact, intre altele:
  • O corelare intre art. 74 (referitor la avizul pe care CNA trebuie sa-l dea cablistilor pentru retransmisia de servicii de programe) si art. 82 din Legea audiovizualului (referitor la principiul must-carry, referitor la retransmisia programelor libere la retransmisie, fara conditionari tehnice sau financiare, in functie de ordinea audientelor) - Propunerea de atunci figureaza in ordonanta, prin modificarile aduse la art. 74 al Legii.
  • ca in Decizia CNA sa se mentioneze ca "Potrivit dispozitiilor art. 82 alin (1) din Legea audiovizualului, lista must carry este aplicabila retelelor de comunicatii electronice constituite din cablu coaxial si/sau fibra optica" - Propunerea de atunci figureaza in ordonanta prin schimbarile aduse articolului referitor la "must carry", unde se mentioneaza suplimentar ca principiul nu este aplicabil pentru retransmisia prin satelit.
  • "Toate posturile must carry sa beneficieze de aceiasi parametri de receptie" - Propunerea de atunci figureaza in ordonanta printr-un nou articol, 82-1, ce se refera la toate programele retransmise de operatori.

2. DECIZIILE CNA CONTESTATE IN INSTANTA

Cei cinci membri CNA care au iesit, miercuri, in conferinta de presa au facut trimitere la istoricul disputelor dinte acest for si Antene, in special Antena 3, ca urmare a sanctiunilor decise de Consiliu. Ei au invocat acest istoric pentru a sublinia cat de grava este prevederea ca deciziile CNA, contestate in instanta, pot fi aplicate doar dupa o decizie finala a instantei, nu imediat dupa pronuntare.

Antena 1 si Antena 3 se numara printre posturile cu cele mai multe sau severe sanctiuni inregistrate in ultimii ani, ce au mers inclusiv la obligatia de a transmite timp de 10 minute, la ora de maxima audienta, doar textul sanctiunilor. Consiliul a fost atacat, in ultimul an, in mod constant de Antena 3, care a acuzat, chiar, ca Basescu, prin oamenii sai din CNA, ar urmari inchiderea postului prin amenzi succesive.

Membrii CNA care au luat miercuri pozitie pe tema ordonantei au aratat ca 93% dintre litigiile dintre CNA si televiziuni/cablisti ca urmare a sanctiunilor CNA, in perioada 2005-2012, au fost castigate de Consiliu, dar:

  • Gelu Trandafir, membru CNA - "Antena 1, in iunie 2010, a primit o sanctiune prin care era obligata sa difuzeze 10 minute doar textul sanctiunii CNA. Am fost dati in judecata, CNA a obtinut castig de cauza in februarie 2012, aproape la 2 ani de la acea sanctiune. Ganditi-va ce-ar fi insemnat ca sanctiunea CNA sa fie aplicata doi ani mai tarziu."

Potrivit statisticilor CNA, in perioada 2005-2012, una din sapte reclamatii in instanta contra sanctiunilor CNA a fost facuta de Antene. Posturile Intact figureaza ca reclamant in 54 de litigii, fiind depasite - de departe - doar de OTV (peste 110 litigii). Comparativ, in acelasi interval, Realitatea TV a inregistrat 33 de litigii, iar TVR - 26.


3. PROBLEMA CONCENTRARII ECONOMICE

Noua ordonanta exclude posturile generaliste din randul "serviciilor de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice", printre care posturile generaliste figueaza in forma de pana acum a legii. Singurele care raman a fi luate in calcul in acest sens fiind "serviciile de programe de stiri, de analize si dezbatere pe teme politice si/sau economice e actualitate". Ce inseamna acest lucru?

  • In forma de pana acum a legii, art. 44 stipuleaza, la alin. (1), ca "Pentru a proteja pluralismul de opinii şi diversitatea culturală, concentrarea proprietăţii şi extinderea cotei de audienţă în domeniul audiovizualului sunt limitate la dimensiuni care să asigure eficienţa economică, dar care să nu genereze apariţia de poziţii preponderente în formarea opiniei publice."
  • Acelasi articol arata ca o persoana fizica sau juridica detine o pozitie preponderenta in formarea opiniei publice "in cazul in care cota de audienta ponderata a serviciilor de programe ce ii sunt atribuite depaseste 30% din piata semnificativa".

In ultimul an, trustul Intact s-a mandrit in presa si la agentiile de publicitate ca prin cele 4 televiziuni pe care le controleaza cota sa de piata a depasit-o pe cea a rivalului Pro TV - care ramane in general postul cu cea mai mare audienta pe cont propriu. Daca pragul de 30% din piata - luat in considerare pentru pozitia preponderenta in formarea opiniei publice  si pentru concentrarea proprietatii - este inca departe pentru grupurile media romanesti, este relevant faptul ca "Antenele" sunt singurul grup major de media care reunesta si televiziune generalista (Antena 1), si televiziune de stiri (Antena 3), ambele cu audiente semnificative. Prin inlaturarea posturilor generaliste din lista mentionata de lege, Antena 1 este separata de Antena 3, deci orice eventual risc de a ajunge intr-o pozitie dominanta, pe viitor, nu mai reprezinta o problema.























10235 vizualizari

  • +47 (49 voturi)    
    Nu ne mai mira nimic ! (Joi, 29 noiembrie 2012, 4:48)

    banateanul. [utilizator]

    Cand Presedintele a declarat ca este atacat **Statul de drept** toti dar toti au sarit in sus invocand amestec in treburile Parlamentare, si acum avem dovada ca acesti **neaveniti in politica ** fac exact cea-ce a declarat Presedintele cu cateva luni inainte !
    • +34 (36 voturi)    
      Este normal.... (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:11)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      ...ca smecherii sa sara in sus cand cineva, in speta presedintele, spune lucrurilor pe nume caci aceste adevaruri le strica "ploile" si au darul de a mai trezi din naivii adormiti.
      Interesanta noua strategie a escrocilor care, dupa esecul actiunii in forta, behaitoare si obraznica, incearca acum varianta "pe fasaite".
      Astfel, bietelor paiate kkrau si plagiatorul mincinos, au primit ordin sa latre in surdina, prin botnita si sa aprobe tacit tot ce li se trimite spre semnare iar mascaricii executa sarcinile fara a cracni.
      Votati cu incredere, ca pe banii si libertatea voastra o faceti !
      • +17 (19 voturi)    
        hope it helps (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:59)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        felix se crede pe cai mari, hai sa il ajutam si noi sa isi mentina intacta..Infectia http://www.petitieonline.ro/petitie/02529049
        • -11 (13 voturi)    
          LOOOL (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:53)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ' pornografie mascata' si alte idei din "scrisoare" ... dar de protv ce zici ? de otv ? alea nu le vrei eliminate ?
        • +4 (6 voturi)    
          Chiar este! (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:57)

          sosuhno [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Este pe cai mari! Informator cu state vechi, hot cu patalama, este in alianta cu PUTEREA!
          Curand Guvernul Ponta a si anuntat, vor avea puterea absoluta. Partidul unic=alianta UNICA, membrii scoliti de Iliescu, se va legifera HOTIA.
        • -7 (9 voturi)    
          este stiut faptul ca (Joi, 29 noiembrie 2012, 11:24)

          dexas [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          cna-ul este in mainile lui Base. Mi se pare mult mai corect ca justitia sa aiba ultimul cuvant. Pana la urma, nu cna-ul este a treia putere in stat.
          • +3 (3 voturi)    
            O mica precizare (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:30)

            Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui dexas

            ...CNA-ul ia masuri care pot fi anulate in justitie. Asadar justitia ARE ultimul cuvant.
          • 0 (2 voturi)    
            dar CNA-ul (Joi, 29 noiembrie 2012, 16:12)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui dexas

            este autoritatea care se ocupa cu neregulile din programele televiziunilor !
        • 0 (0 voturi)    
          Ai luat-o razna (Vineri, 30 noiembrie 2012, 11:23)

          gabii1 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Amice, ti-ar trebui un program de realibitare ( nu ma refer aici la locuinta ) :)
      • +6 (8 voturi)    
        Si Hitler a facut la fel (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:48)

        Stefan_U [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Cu observatia ca astia nu au tupeul lui Hitler ci executa ordinele Moscovei :(
      • 0 (0 voturi)    
        pro tv E marele BENEFICIAR (Vineri, 30 noiembrie 2012, 14:04)

        soldepace [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        a spus si catalin tolontan asta
    • -14 (16 voturi)    
      realitatea (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:26)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      Promisiunile unui turnator hot care a devenit cel mai mare mincinos:
      1.O data la trei luni sa ne vedem in Piata Universitatii
      2.In situatia in care in pofida avizului Curtii Constitutionale, Parlamentul va vota suspendarea mea, in maxim cinci minute de la vot imi voi da demisia din functie
      3.Romania nu va trebui sa creasca TVA-ul, Romania nu trebuie sa renunte la cota unica de 16 % pe venituri, Romania nu trebuie sa reduca salarii, Romania nu trebuie sa reduca pensii,
      4.Obiectivul meu este sa obtin un vot mai mult pentru decat impotriva. Nu vreau sa raman in functie la masa verde
      ………………………….
      n.Optiunea mea este sa le cer romanilor sa vina la vot
      etc, etc, etc,………….
      • +3 (7 voturi)    
        Stii (Joi, 29 noiembrie 2012, 11:06)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui ravi

        ce ? Mai bine tac , nu ma cobor la nivelul vostru !
        • -1 (1 vot)    
          realitatea (Duminică, 2 decembrie 2012, 8:08)

          ravi [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

          Ai dreptate. Ce spune Basescu nu trebuie comentat.
    • +2 (2 voturi)    
      un lucru benefic-modificarea legii (Vineri, 30 noiembrie 2012, 0:50)

      peluzar [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      Aceasta lege trebuie modificata deoarece aduce grave prejudicii pietei media.
  • -35 (41 voturi)    
    CNA-ul nu trebuie sa devina stat in stat (Joi, 29 noiembrie 2012, 5:25)

    rogalski [utilizator]

    E foarte ciudat ca nu spuneti nimic de influenta pe care o are Cotroceniul asupra CNA-ului!!! Faptul ca CNA-ul a luat masuri abuzive, iar acum se pot contesta in instanta, nu e un lucru care tine de functionarea democratiei? Sau mai bine lasam CNA-ul sa devina stat in stat, nu?
    • +20 (26 voturi)    
      Frate dar ce matinal esti (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:09)

      spysoby [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      Tu esti ala de la schimbul de dimineata sau cel de la schimbul de noapte.Hebenciuc va plateste cu spor noaptea....
    • +29 (33 voturi)    
      mda (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:22)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      mai antenistule...

      masurile cna si acum se pot contesta in instanta, si se contesta.. dar legea pana acum obliga sa platesti amenda CNA la buget, ca intre timp sa te judeci

      acum antena3 nu mai trebuie sa plateasca nimic daca depune contestatie.. ci sa se judece prin instante cu anii, in timp ce ei fac propaganda ceausista in continuare fara niciun bun simt

      vrei sa zici ca nu erau buni banii aia de amenzi pe care antena3 ii platea la buget ?? bugetul ala care iti plateste tie pensia sa stai acasa ca leguma
      • -7 (7 voturi)    
        legea e gresita . (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:57)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        nu e normal sa platesti ceva innainte sa fi gasit vinovat , si apoi sa stai 1 an pana iti returneaza statul banii dati .

        faptul ca se poate intarzia , in instanta, inseaman ca si acolo trebuie schimbat ceva .

        si daca tot ai mare grija de bugetul care plateste pensii (si firmele cliente-oranj) atunci explica ce se intampla cu acel buget cant statul trebuie sa dea innapoi acei bani (care probabil ca deja au fost 'cheltuiti' ) ?
        • +6 (6 voturi)    
          mda (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:57)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          bre.. pe tine cand te prinde politie.. platesti amenda si apoi depui contestatie

          sau tu esti din categoria nomeclaturistilor care au impresia ca amenzile sunt pentru fraieri, pentru restul exista judecata la nesfarsit si fara finalitate..
    • +11 (17 voturi)    
      sunteti bolnavi (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:11)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      citeste articolul. in ianuarie 2012 intact avenit cu niste propuneri pt modificare unei legi. atunci au fost respinse o parte din cererile grupului intact. frumusetea este ca in noua lege au aparut toate acele propuneri.
      deci cine are influenta si unde? base la cna sau felix in guvern? :)
      si ce ar trebui sa spunem despre influenta lui base la cna? exista vreo dovada in acest sens? sau doar trebuia sa-l incluzi si pe base aici?
      obsesie taica :)
      • -8 (10 voturi)    
        dovada? (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:58)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        pai unde e amenda primita de turcescu cand presedintele-bautor jignea si injura pe toata lumea acum cateva zile ?

        asta e una din miile de dovezi ale servitudinii cna in fata basului .
        • +1 (1 vot)    
          spune tu din putzul gandirii (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:44)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          tale ( ase citi ca ai capu gol si se vede bine..gol in loc de materie cenusie subliniez) ce ai face tu daca ai fi la Putere ?
          • -2 (2 voturi)    
            nu prea meriti raspuns ... (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:36)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            dar hai , treaca de la mine ...

            ce as face eu daca as fi la putere ? ce relevanta are in contextul articolului si comentariului meu ? ... zero .

            mai trage o gura de 'aer' si apoi poate vi cu un raspuns la obiect .
        • +5 (5 voturi)    
          TE-A jignit pă tine? (Joi, 29 noiembrie 2012, 11:02)

          sosuhno [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Presedintele Basescu, nu cred ca sunteti de-o varsta! Am invatat sa ne tragem de sireturi cu totii! Vulgaritatea trebuie amendata! CNA trebuie sa atitudine, e normal! Se spun multe vulgaritati, obscenitati, parca am fi o tara de obsedati sexuali!
          • -4 (4 voturi)    
            nu ,. (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:34)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui sosuhno

            presedintele-sub-prag , sau presedintele-masa-verde ... asa e corect .

            te declari deranjat de 'tragerea de sireturi' , dar te tragi de sireturi cu mine ... ipocrizie .

            cat despre amendarea vulgaritati , de acord ... cand basecu jigneste nu trebuie amendat ?
        • +5 (5 voturi)    
          pardon? (Joi, 29 noiembrie 2012, 13:27)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          acolo unde este si amenda care au primit-o antenele cand ponta l-a facut nemernic pe base. ce zici? ne arati noua amenda? base l-a facut pisoi si mitoman(mincinos), ponta l-a facut nemernic. a spune cuiva ca este mincinos nu este injuratura. al face pe cineva nemernic putem s-o bagam la injuratura.
          ponta spunea despre base: "Este un mafiot, un mincinos şi un ticălos"
          cand a luat amenda ponta pentru aceste jigniri? si sunt facut in iunie in campania pt referendum. daca cna era a lui base amenda toate telefiviunile care au transmis discursul. a luat cineva amenda? da ca nu, pe ce te bazezi cand spui ca cna este aservita lui base? pe nimic ca deobicei. va place doar sa insinuati fara dovezi...
    • +4 (4 voturi)    
      exemple (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:52)

      greenforest [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      Te rog sa ne dai exemple de masuri abuzive.
      • 0 (0 voturi)    
        Tocmai! (Vineri, 30 noiembrie 2012, 0:22)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui greenforest

        Mie CNA mi se pare de-a dreptul retinut in amenzile pe care le da, si in nici un caz partinitor, indiferent fata de cine.
    • +6 (6 voturi)    
      MOCIRLA-le-am scos di lista de programe (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:57)

      marianos [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      daca Presedintele avea influenta asa cum pretinzi antenele nu continua sa transmita de ....(prea multi) ani
      • 0 (0 voturi)    
        are destula influenta (Vineri, 30 noiembrie 2012, 11:17)

        gabii1 [utilizator] i-a raspuns lui marianos

        Are destula influenta dar nu se poate lua de cei 7.4 milioane de romani. Adica pana la urma le incalca drepturile ( ramanand in functie ) dar nici chiar asa sa isi bata joc de toti
    • +6 (6 voturi)    
      Sigur ca trebuie (Joi, 29 noiembrie 2012, 11:04)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      sa inchidem gura la cei dela CNA! Pai cum indraznesc sa amendeze pe cei dela grupul intact, doar Antena 3 ne spune ce este bine in aceasta TARA, doar ei stiu ......si ei sunt proprietarii adevarului !
      <<Mai (nu ma pot adresa altfel ) mai dute si studiaza un pic ce este sau ce inseamna DEMOCRATIA !
    • +2 (2 voturi)    
      Alta minciuna sfruntata (Joi, 29 noiembrie 2012, 20:43)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui rogalski

      "influenta pe care o are Cotroceniul asupra CNA-ului"
      Dan Grigore enumeră în cererea de demisie mai multe fapte petrecute pe parcursul celor aproape două mandate ale sale în CNA, încheind cu declaraţia preşedintelui PNL, Crin Antonescu, care a spus despre el că nu are onoare şi i-a "reproşat voalat" că nu este omul celor care l-au trimis în CNA, de claraţie care "a fost doar picătura care a umplut paharul".
      "Demisionez din Consiliul Audiovizualului pentru că nu pot funcţiona într-o instituţie care e obligată să lucreze într-un climat de presiune permanentă, de lipsă de respect faţă de reguli, de făţărnicie şi de măsluire sistematică a celor mai elementare principii, de monumentală rea-credinţă şi de poluare gravă a spaţiului public; pentru că vocea mea este acoperită de puhoaie de batjocură şi ameninţări; pentru că nu mai vreau să suport un stres care nu produce nici cel mai mic bine social după ce decenii întregi am trăit stresul nobil al scenelor de concert şi al întâlnirilor cu publicul de pretutindeni; pentru că prevăd o campanie electorală de o ferocitate fără precedent în care respectarea legii riscă să pară chiar infracţiune în ochii celor prea mulţi care cred că «scopul scuză mijloacele». Iar eu văd cu oroare cum fărădelegea ne duce în haos", îşi motivează Dan Grigore decizia.
  • +32 (34 voturi)    
    Felix (Joi, 29 noiembrie 2012, 6:46)

    NikosGalis [utilizator]

    Incetunel felix isi impune punctul de vedere. O sa vedem daca vor cistiga uslasii dupa alegeri sa te tii liber la jaf. o sa ne intoarcem cu 20 de ani in urma.
    interesant este ca dupa ce au fost scoase din grila antenutele nu le-a scazut ratingul, din potriva a crescut. asta suna putin a manipulare..
    sa deschidem ochii bine la alegeri. sa mai si munceasca lumea, sa nu mai asteptam pomeni, sa renuntam la furat si sa fim mai responsabili, sa ne gindim si pe termen mediu si lung ce este bine. vrem sa avem salarii ca in germania dar sa muncim mai putin. ar trebui sa invatam din istorie - germania a renascut din cenusa de 2 ori, japonia o data. ce au facut aceste natii de au reusit? au strins din dinti si au mers mai departe, alta mentalitate..
    sa auzim numai de bine.
  • +21 (23 voturi)    
    efectele decizilor CNA (Joi, 29 noiembrie 2012, 7:47)

    Thheo [utilizator]

    Mai este o chestie pe care nu ati evidentiat-o:
    Ati spus de chestia cu suspendarea efectelor unei decizii asupra unui post TV prin introducerea unei actiuni in instanta, dar exact la urmatorul articol in OUG scrie ca daca CNA da o sanctiune tip amenda din cifra de afaceri asupra unui distribuitor (retea de cablu..etc) aceea sanctiune nu se suspenda si se merge pana la retragerea licentei acelui operator chiar daca se duce in instanta!
    La limita: Daca Antenele au un diferend cu RCS-ul pot apela prin aceasta lege sa se aplice amenda si retragerea licentei fara ca aia sa poata face ceva, decat sa obtina 2 ani mai tarziu dreptate.. dar dupa ce bagi in faliment o firma nu stiu ce sens mai are ( nu doar RCS poate fi vizat..unul mic piere instant ).
    Practic pentru 2 "contraventii" similare pentru canalele TV efectele se suspenda, pentru operatori nu. Cum sa faci astfel de discriminare? Este clar rezultatul razboiului dintre astia.. au reusit sa impuna un text de lege. In ce tara traim?
    • +18 (20 voturi)    
      traim.... (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:30)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Thheo

      ....in Romania kkaristo-pontaco-felixoida in care orice magarie va fi posibila cu conditia ca aceasta sa fie facuta de ei si suportata de noi si evident, pe banii nostrii !!!
  • +5 (7 voturi)    
    In alte tari serviciile alea lucreaza (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:09)

    Zummm [utilizator]

    Si Personaje ca acestea dispareau de pe fata Pamantului in mod misterios. La noi de ce nu se poate ??
  • -8 (10 voturi)    
    ce tari sunt unii (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:12)

    ics_11 [utilizator]

    cica:
    "Documentul nu fusese facut public, nu fusese trimis la partile interesate, nu fusese dezbatut public."

    pai o ordonanta de urgenta se da pentru ca este o urgenta. cum poti sa ceri sa stai o vreme sa o dezbati public. niciodata o ordonanta de urgenta nu trebuie sa astepte o dezbatere publica !!!
    poate nu era o urgenta, asta este altceva
    • +7 (9 voturi)    
      intunericul din mintea ta... (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:50)

      nostradamus12 [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      te poate face sa crezi ca antena 3 este sursa de lumina, oligofrenulule! Daca CNA punea la timp cu botul pe labe postul tv al Qaeda 3, acum nu mai aveam in Romania atatia indoctrinati ca tine.
      • -2 (4 voturi)    
        m-ai convins (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:22)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui nostradamus12

        multumesc ca m-ai luminat. citisem hotnews, nu m-am uitat la antena 3. adesea ma uit la b1tv. poate de aceea sunt in intuneric ?!
        acum ca am inteles de unde vezi tu lumina, abia astept sa merg sa votez pdl-ul, partidul care te reprezinta pe tine, cel care demonstrezi elocvent ca sunt oligofren si intunecat la minte.
    • +2 (4 voturi)    
      Si care era marea urgenta (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:54)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Neplata amenzilor de catre contravenient ?
      Asta reprezinta o ''urgenta'' intr-un stat obedient! Tovaraselule, statul acesta obedient este plin de datorii si incepe sa functioneze doar cu reguli schioape si netransparente. In ultima vreme ne-am convins pe deplin ca ni s-au propus drept conducatori niste paiate.
      Se mizeaza pe faptul ca opinia publica nu-si cunoaste drepturile si nu se organizeaza in sustinerea intereselor ei .
      Nu faci reguli ca ''asa vrea muschii tai'' ci doar daca sunt bune pentru comunitate.
      Ori pentru mine si familia mea aceasta ''regula de urgenta'' chiar ma deranjeaza. Nu toleram subcultura! Iar CNA nu-mi protejeaza drepturile si nu sanctioneaza drastic derapajele de maidan.
      • 0 (2 voturi)    
        eu nu cunosc urgenta (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:25)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui morometu

        nu stiu daca era o urgenta sau nu. stiu doar ca daca este o urgenta, atunci nu ai timp sa stai la dezbateri.
        invers, daca ai timp sa stai la dezbateri, atunci nu mai dai oug, dai o ordonanta simpla, o hotarare, o lege, etc.
  • +4 (4 voturi)    
    adrian nastase.... (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:42)

    nostradamus12 [utilizator]

    ti-a transmis urmatorul mesaj **Ti-am pregatit un loc la noi in celula**, varan otravit ce esti! hi, hi, hi! Dupa votul din 9 decembrie, vei avea cele mai urate sarbatori de iarna pe care ti le-ai putut imagina, felixule!
  • 0 (4 voturi)    
    A mai ramas unul... (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:47)

    taticutu [utilizator]

    Basescu in ultima emisiune tv a pronuntat doar 3 nume: Ponta. Antonescu si,bineinteles, Voiculescu !
    Pe primii nu are puterea sa-i anihileze,insa pe ultimul il descrie ca pe un factotum politic si subversiv,si se lupta prin toate mijloacele ,de multe ori nedemne, sa-l stopeze definitiv( o puscarie ,eventual !).
    Basescu nu poate uita ca in 2004 s-a dus ca o "pisicuta " ( cunoaste-ti termenul ?) la Voiculescu ,la Grivco, sa se rupa de partidul lui Nastase, ca sa poata nominaliza guvernul DA in parlament,iar treaba asta trebuie sa i-o plateasca in stilul pe care el l-a patentat :ai fost prieten cu mine si m-ai ajutat,lasa ca ti-o fac eu !
    Dupa ce a dat semnalul la B1 cu Voiculescu,campania a inceput !
    PS-O intrebare : daca Presedintele are ceva de spus,si e dreptul sau ,de ce nu se duce la Televiziunea nationala,si prefera un post privat ?
    • +1 (1 vot)    
      Really? (Joi, 29 noiembrie 2012, 12:44)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      TVR nu inseamna ca este echidistanta. O televiziune nationala independenta nu este sub controlul total al politicului. Daca vrei sa vezi model de impartenenta uita-te la BBC. BBC este detinut de Coroana Britanica si controlata de Ministerul de Interne. Singura influenta politica in treburile BBC este taxa TV anuala care este stabilita de guvern si ratificata de Parlament. La noi conducerea este stabilita de politic, taxa este stabilita de politic, linia de urmat este stabilita de politic. Asa ca inceteaza sa mai comentezi pe tema asta ca pierzi.
      P.S. TVR = Vocea Rusiei. Ambele sunt nationale si independente.
      • -2 (2 voturi)    
        B1 echidistanta ? (Joi, 29 noiembrie 2012, 16:12)

        taticutu [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        Multumesc ! Am inteles : B1 este echidistanta in comparatie cu TVR,deci Basescu si-a ales bine interlocuitorul ! Nu vreau sa fiu malitios,insa nu ma pot abtine: colonelul Turcescu stie sa-i puna intrebari ;de ce nu l-a intrebat nimic despre voturile celor peste 7 milioane impotriva lui,de "masa verde",de boicotul care-l va "desparti "de PDL,etc,subiecte foarte proaspete ?
        • 0 (2 voturi)    
          Nu am spus ca este echidistant B1 (Joi, 29 noiembrie 2012, 17:40)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

          Dar arata-mi te rog echidistanta in emisiunile electorale ale A1, A3, RTV si Realitatea TV. Si de ce Antonescu si Ponta se duc sa dea emisiuni doar la A3 (cu 2 exceptii la TVR1)? Cumva pentru ca Mihai Kundri - Gadea nu va indrazni niciodata sa puna intrebari deranjante/incomode alesilor lui Mathusalem Iliescu si Miorlau Voiculescu? Intrebari de genul sa ne explice cum e cu Oltchimul si cei 3 mari investitori strategici, din 3 parti ale globului, sa ne explice cum e cu plagiatul, sa ne explice si noua cum a girat el din postura de sef al corpului de control afaceri paguboase gen Petrom (afacere paguboasa recunoscuta de Adrian Nastase acum cateva zile), sa ne explice cum e cu absorbtia aia de 20% din fonduri, cum e cu domnul Dragnea si planul cincinal terminat in 1 (ma refer la prezente la vot de 200% si asa vei descoperi si cum e cu cei 7 milioane de votanti pro-suspendare) Sunt asa de multe intrebari la care are de raspuns domnul premier. Pe domnul Antonescu, cu casuta aia de a cumparat-o in primavara... a ramas in codita de peste sursa banilor si adevarata valoare a imobilului (oare ar vinde casa aia cu cat spune ca a luat-o? Eu zic ca NU). Iar pentru tine sa raspunzi de ce eu am refuzat sa ma duc la vot. Eu alaturi de ceilalti care nu s-au prezentat. Dar cred ca suntem mai multi de 7 milioane. Asa ca taticutu (sa fii oare Iliescu undercover?) "tais toi". Las-o asa ca pute daca scormonesti.
          Iar legat de "colonelul Turcescu" inca nu a aparut in presa un decret in care sa scrie negru pe alb ca Robert Turcescu (cel de la B1 TV) este avansat la gradul de colonel. Pot sa caut si eu si sa gasesc un Voiculescu Dan, care a dat cu subsemnatul cum ca a dat bani cu imprumut lui Victor Viorel Ponta. Dar poate e vorba de alte persoane. Si oricat de corupta s-ar spune ca e Armata Romana, sa ajungi colonel din nimic este IMPOSIBIL. Asa ca nu mai macati ciuperci doar ca sa va aflati in treaba.
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Vineri, 30 noiembrie 2012, 11:15)

          gabii1 [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

          subscriu
    • +1 (3 voturi)    
      De aici se poate (Vineri, 30 noiembrie 2012, 11:53)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      deduce ce gunoi este acest nevertebrat pe nume Felix ! In 2004 sa intors numai sa fie la putere !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică