Studiu de caz: Pe cine a ales Antena 3 corespondent la Bruxelles, inainte sa-l dea afara pentru afirmatii "nedemne de un jurnalist"

de V.O.     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2013, 15:08 Economie | Media & Publicitate

Bogdan George Radulescu la conferinta lui Mark Gray
Foto: Captura video
"Inalta Poarta bruxelleza", care redacteaza o "fituica sovietica" denumita raportul pe justitie si care "isi dezvaluie pe fata caracterul totalitar". In astfel de termeni descrie Comisia Europeana Bogdan George Radulescu, pana pe 1 februarie corespondent al Antena 3 la Bruxelles. Aprecierile sale nu sunt publicate de televiziunea trustului Intact, ci pe Cotidianul.ro, site-ul lui Cornel Nistorescu, unde Radulescu scrie si dupa ce, saptamana trecuta, Antena 3 a anuntat  ca il da afara pentru afirmatii "nedemne de un jurnalist" - facute, punctual, pe 30 ianuarie la adresa purtatorului de cuvant al CE, Mark Gray. Antena 3 nu a precizat, insa, in comunicatul sau de ce a apelat la serviciile acestuia, stiut pentru opiniile lui radicale referitoare la structurile Uniunii Europene si acuzat in trecut de asociere cu miscarile neolegionare.

Invocand "valorile europene ale libertatii de expresie, corectitudinii si echilibrului in mass media", Antena 3 a anuntat, intr-un comunicat citat de unele publicatii, ca inceteaza colaborarea cu Radulescu, dupa ce acesta a afirmat - intr-o emisiune a Danei Grecu, in care participantii nu au obiectat fata de afirmatiile lui - ca purtatorul de cuvant al Comisiei, Mark Gray, ar fi putut vazut noaptea "pe langa baruri", "prabusit printre pahare".

Comunicatul Antena 3 citat, saptamana trecuta, de mai multe publicatii online - printre care Libertatea.ro:
  • "Antena 3, singurul post de stiri din Romania afiliat CNN International, impartasind valorile europene ale libertatii de expresie, corectitudinii si echilibrului in mass media, a decis incetarea colaborarii cu domnul Bogdan George Radulescu, pana azi, corespondent Antena 3 la Bruxelles. Antena 3 se delimiteaza de afirmatiile, nedemne de un jurnalist, ale lui Bogdan George Radulescu, facute miercuri, 30 ianuarie, intr-o emisiune a postului nostru de televiziune si isi cere public scuze fata de persoanele atinse de comentariile injuste facute de fostul nostru colaborator".

Vineri, intr-un material postat pe Cotidianul.ro sub pseudonimul sau George Bogdan, Radulescu cere scuze pentru ca "referirea mea la programul extra-profesional al domnului Gray nu a avut directa relevanta jurnalistica", reluand in acelasi timp afirmatiile facute la postul trustului Intact prin prezentarea purtatorului de cuvant al CE drept "client fidel al barurilor din jurul cladirii Comisiei".

Bogdan George Radulescu este unul dintre foarte putinii corespondenti din presa romana la Bruxelles si s-a remarcat prin intrebarile sale in conferinta de presa in care Mark Gray a prezentat raportul MCV.

In comunicatul, in care invoca "valorile europene ale libertatii de expresie, corectitudinii si echilibrului in mass media", Antena 3 nu explica de ce  a apelat pana acum la el pentru corespondente din Bruxelles, avand in vedere orientarile sale "culturale si filosofice" care au starnit controverse in trecut si materialele sale de opinie ce ataca "tendintele imperiale ale Germaniei merkeliste" si pe "eurocratii incompetenti".

Profilul corespondentului Bogdan George Radulescu:
  • Pe pagina sa LinkedIn, acesta mentioneaza ca este corespondentul Cotidianul la Bruxelles din iulie 2012. Pe aceeasi pagina nu apare, in acest moment, nicio referire la relatia de colaborare cu Antena 3
  • Dupa mai bine de 16 ani in care a lucrat la Radio Romania, el a parasit, in iunie 2011, postul public de radio, dar a ramas, cu titlul de "freelancer", editor al platformei "Radio Romania - Observator European", pagina administrata de agentia Rador si Radio Romania.
  • In 2005, ziarul Ziua scria ca numele lui Bogdan George Radulescu aparea intr-un raport al Comisiei Internationale privind Studierea Holocaustului in Romania, ca promotor al antisemitismului si hitlerismului. Intr-un drept la replica publicat in aceeasi perioada, Radulescu respingea aceste acuzatii, iar Forumul Crestin Noua Dreapta  arata ca se facea o confuzie intre aceasta organizatie si revista "Noua Dreapta", pe de o parte, si grupul Noua Dreapta si "publicatia "Maiastra", in care fusese implicat Radulescu, pe de alta parte.
  • In acelasi drept la replica, el isi apara "ideile de dreapta, conservatoare, in care mai cred si astazi. Am facut-o din perspectiva culturala si filosofica, nu politica, ca persoana privata, pe parcursul tuturor celor 4 numere ale revistei Maiastra".
  • Tot in 2005, Jurnalul National cita un interviu dintr-o publicatie israeliana de limba romana, in care Marele Rabin Menahem Hacohen invoca date potrivit carora "analistul Bogdan George Radulescu este un antisemit declarat".
  • Intre altele, Radulescu a publicat si in publicatia neolegionara "Rost", "revista de politica si cultura crestina" editata de Asociatia "Rost", reprezentand "Dreapta crestina" si modul de viata "traditional (deci crestin pentru romani), conservator, nationalist, personalist, comunitarist, realist si responsabil".


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8414 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    TITQ (Miercuri, 6 februarie 2013, 19:43)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Eu as judeca turmoil-ul creat prin prisma atitudinii sceptice.
    Daca acum citeva sute de ani un roman s-ar fi declarat "public" otomanosceptic, i se taia capul.
    Daca acum 60-65 de ani un roman si-ar fi afisat deschis sovietoscepticismul, ajungea undeva intre Gherla si Gulag.
    Actualmente, chestiunea se bifurca: sint europarlamentari, presedinti de stat sau premieri eurosceptici. Sint si jurnalisti, bine acreditati la Bruxelles, eurosceptici. Sintem in anul 2013...Poate un roman, liber si stapin pe soarta sa, indiferent daca e sef de stat, premier, presedinte de consiliu judetean sau jurnalist sa-si exprime deschis, public euroscepticismul fara sa-i fie amenintat jobul sau functia?
    • +2 (4 voturi)    
      Eroare logica (Joi, 7 februarie 2013, 11:09)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      Romanii nu au cerut si nu au votat liber "aderarea" la poarta Otomana sau imperiul sovietic. Si ipochimenul respectiv nu exprima eurosceptism ci doar propriile frustrari intr-un limbaj de mahala
  • +2 (4 voturi)    
    hop si eu "printre pahare" (Joi, 7 februarie 2013, 4:56)

    Angipangi [utilizator]

    Totusi, un jurnalist prezent intr-o conferinta de presa ar trebui sa dea dovada de mai mult bun simt. Ori, "jurnalistul" Radulescu cam era pus pe cearta. Nu conta ce se spunea sau raspundea. El era acolo cu idei preconcepute si cu intrebari menite sa "dovedeasca" nedreptatea comisiei.
    Apoi, dupa comentariul obraznic pe care l-a facut in direct la Antena 3, a urmat "Dreptul la replica" din Cotidianul.ro in care, pe un ton deloc cinstit, isi cerea scuze de la Mark Gray. Pai daca Radulescu e cumva unul dintre jurnalistii "bine acreditati la Bruxelles," lui nu ii prea pasa de acreditare. Pe Cotidianul.ro, el spune ca Mark Gray "m-a amenințat telefonic că îmi va retrage acreditarea de la Comisia Europeană. Astfel de amenințări nu mă sperie. Ca jurnalist am dreptul să intru când vreau în instituțiile europene..." De aici se intelege ca orice jurnalist, acreditat sau nu, poate intra in institutiile europene...
    S-a vorbit pe aici si de "euroscepticism." Pfuai!!! Pai unde dai si unde crapa... "Auzi? Eu nu-s impertinent! Eu sint eurosceptic."
    David Cameron. Ala e eurosceptic, dar nu Radulescu. Din articolul de mai sus, reise ca el ar avea cu totul alte "bube." (Oare chiar si Radio Romania il sustine? Pe ai cui bani...?)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă