Realitatea TV, care marti a acuzat nereguli mari felul cum societatea Kantar Media masoara audientele TV - principala moneda de schimb in publicitate - a anuntat miercuri ca face o sesizare la Bruxelles in legatura cu acest subiect. Seful postului, Cozmin Gusa, este citat spunand ca "ma voi intalni cu un oficial al Oficiului pentru Concurenta Neloiala de la Bruxelles". Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), care reuneste posturi TV, agentii si clienti de publicitate si care este beneficiarul masuratorilor de audienta, a raspuns tot miercuri printr-un comunicat in care isi exprima "surprinderea" fata de campania Realitatea TV si cere conducerii postului "sa inceteze imediat orice demers public" pe aceasta tema.

ARMA arata ca nu a fost informata cu privire la nemultumirile postului inaintea difuzarii "unor alegatii privind sistemul de masurare" si spune ca este vorba despre "acuzatii nefondate" care fac ca studiul de audienta sa "sufere grave prejudicii de imagine". Vezi comunicatul ARMA mai jos

  • Marti, 26 februarie, Realitatea TV a acuzat noi si "numeroase neconcordante" in masuratorile de audienta, aratand, cu trimitere la o emisiune a acestui post: "E pentru prima oara in istoria postului de televiziune cand, potrivit masuratorilor oficial, niciun roman nu ar fi urmarit Realitatea TV mai bine de 45 de minute incontinuu"

Miercuri, Realitatea TV a continuat sa prezinte materialele pe tema masurarii audientelor si anunta ca "sesizeaza organele europene competente din domeniul audiovizual si solicita oficialilor de la Bruxelles o ancheta legata de cheltuirea aleatorie a bugetelor de publicitate a companiilor europene in Romania". Canalul "cere o ancheta privind corectitudinea si transparenta modului in care sunt masurate audientele posturilor de televiziune. Seful postului, Cozmin Gusa, este citat spunand ca:

  • "In cateva ore ma voi intalni cu un oficial al Oficiului pentru Concurenta Neloiala de la Bruxelles, pentru ca flagrantul ne afecteaza pe noi, dar si banii cheltuiti incorect ai companiilor private europene"
  • "Vom face o sesizare impotriva acestor oameni care si-au permis sa spuna ca timp de aproape o ora postul Realitatea TV nu a fost urmarit de nicio persoana. Legatura este una dubla: pe de o parte aceasta distorsionare in masurarea audientelor inseamna nerespectarea celor care lucreaza in interesul publicului si nu al gustului, iar pe de alta parte sunt sume mari de bani care se canalizeaza in acest fel catre niste posturi care sunt favorabile puterii, fie ca este vorba de puterea prezidentiala sau cea guvernamentala"
  • "Mai mult, nu doar Realitatea TV este nedreptatita. Exista si companiile multinationale, companii europene, care ajung sa isi cheltuiasca banii ineficient in functie de aceste audiente realizate de  compania lui Andrei Musetescu" (referire la Kantar Media - n.red.)

Miercuri, ARMA a transmis HotNews.ro un comunicat in care spune ca astazi a avut loc o intalnire cu reprezentantii Realitatea TV si "cere conducerii Realitatea TV sa inceteze imediat orice demers public" privind studiul de masurare a audientelor.

Comunicatul ARMA:

Bucuresti, 27.02.2013 - Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) a luat nota cu surprindere in cursul zilei de 26 februarie a.c. de campania declansata de postul de televiziune Realitatea TV pe tema unor rezultate punctuale furnizate de Serviciul National de Masurare a Audientei TV (SNMATV), realizat de firma Kantar Media.

ARMA nu a fost informata despre nemultumirile conducerii Realitatea TV anterior difuzarii pe post a unor alegatii privind sistemul de masurare, cu toate ca Realitatea TV este membru al ARMA si avea la dispozitie mecanismele interne ale Asociatiei pe care le poate folosi atunci cand doreste sesizarea unor aspecte legate de rezultatele de audienta. Din contra, s-a preferat generarea unui subiect de presa, tendentios si fara documentare, indreptat catre Kantar Media (firma furnizoare a SNMATV, aleasa conform Legii nr. 504/2002 a audiovizualului).

Din pacate, prin aceste acuzatii nefondate, SNMATV, un serviciu auditat, care se desfasoara conform reglementarilor prevazute in Legea audiovizualului nr. 504/2002, sufera grave prejudicii de imagine.

In cursul zilei de astazi a avut loc o intalnire intre reprezentantii Realitatea TV, Kantar Media si ARMA, prilej cu care s-au prezentat reprezentantilor Realitatea TV cum functioneaza sistemul de masurare a audientelor TV si analize relevante pe datele de audienta.

Consiliul Director al ARMA isi exprima deschiderea fata de conducerea Realitatea TV pentru a discuta subiectele care o preocupa in cadrul agreat de Asociatie.

Totodata, Consiliul Director al ARMA cere conducerii Realitatea TV sa inceteze imediat orice demers public privind SNMATV, modul de functionare si rezultatele sale.