International Advertising Association Romania - asociatie ce apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarilor de marketing, de la agentii de publicitate pana la companii mass-media, agentii si firme de marketing direct, cat si ale practicantilor individuali - considera ca "Publicarea Ordonantei de Urgenta de Modificare a Legii Audiovizualului, fara consultarea industriei si fara a tine cont de solicitarile de dialog pe care IAA Romania le-a transmis in ultimele 4 luni, constituie un fapt fara precedent si foarte grav."

Reprezentantii International Advertising Association Romania anunta ca vor analiza toate caile legale de atac penru stoparea efectelor acestei ordonante si atrag atentia ca "Este pentru prima data cand autoritatile intervin in mod direct si total netransparent afectand un intreg sector de afaceri in totalitate privat si care functioneaza pe baza unor practici de business corecte si comune in peste 95% din tarile lumii."

In Monitorul Oficial nr. 208 de vineri, 12 aprilie, a aparut o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, in baza careia functioneaza CNA si piata audio-video. Una dintre prevederile ordonantei aparute vineri seara obliga orice agentie de publicitate sa intermedieze cumpararea de spatiu publicitar pe TV doar daca este imputernicita de beneficiarul final sa o reprezinte.

OUG-ul scoate rebate-ul (o parte insemnata din venituri agentiilor de publicitate) din bugetul agentiilor si il muta pe relatia directa post de televiziune - client de publicitate, ceea ce inseamna ca, in teorie, vor ramane mai multi bani in contul producatorilor de content.