"Victorie" CNA. Antena 3 - amendata cu 10.000 de lei pentru emisiunile lui Mircea Badea, dupa zeci de minute de discutii despre teoria pamfletului si mizeria ascunsa sub acest gen TV

de C.I.     HotNews.ro
Joi, 18 aprilie 2013, 18:41 Economie | Media & Publicitate

CNA a amendat, joi, Antena 3 cu 10,000 de lei pentru mai multe emisiuni ale lui Mircea Badea, difuzate in perioada 27 martie - 3 apilie, in care acesta i-a atacat si insultat pe diversi jurnalisti precum Robert Turcescu sau Mircea Marian si s-a luat de diverse alte personalitati publice. Amenda de 10.000 a fost propusa de presedintele CNA Laura Georgescu si a fost votata de toti membrii participanti, cu exceptia Narcisei Iorga si a lui Valentin Jucan, sefa Consiliului rugandu-i pe colegii ei sa nu faca alte propuneri in acest caz. Decizia a fost luata dupa zeci de minute de discutii despre teoria pamfletului ca gen literar si despre mizeria care se ascunde sub acest nume in emisiunile TV de profil.

Amenda a fost data in conditiile in care membrii CNA nu au mentionat clar la ce secvente de emisiuni se refera. Unul dintre ei a explicat pentru HotNews.ro ca este vorba despre secventele in care sunt atacate persoane clar identificabile, cu nume si prenume - situatie in care s-au aflat, potrivit monitorizarii, persoane precum Mircea Marian, Robert Turcescu, Codruta Kovesi, Victor Ponta. Sanctiunea a fost data pe baza prevederilor din Codul Audiovizual potrivit carora:
  • Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului, viata privata, onoarea si reputatia, precum si dreptul la propria imagine.
  • Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte, in scopul de a vatama sau de a pagubi pe altul ori profitand de ignoranta sau de buna-credinta a persoanelor.
  • Moderatorii programelor au obligatia sa nu foloseasca si sa nu permita invitatilor sa foloseasca un limbaj injurios sau sa instige la violenta.

Pe langa emisiunile realizate de Mircea Badea la sfarsitul lunii martie si inceputul lui aprilie, pe agenda de azi a CNA erau prevazute si discutii despre emisiunea "Sinteza zilei" din 31 martie, in care Mircea Badea, in interventia sa, spunea ca le doreste raul mai multor jurnalisti. Subiectul nu a mai fost discutat astazi, discutiile despre seria de emisiuni "In gura presei" durand mult peste ora la care se incheie, in mod normal, sedinta Consiliului.

Daca discutiile pe aceasta tema au inceput cu un apel al membrului CNA Radu Calin Cristea de a acorda mai mult timp subiectului general al pamfletului TV, pe masura ce ora de incheiere a sedintei a trecut, discutiile s-au incins.
  • Inainte sa se faca propuneri, presedintele Laura Georgescu a spus ca doreste sa isi asume ea raspunderea primei propuneri si, mentionand ca doreste sa lucreze impreuna cu Mircea Badea, i-a rugat pe alti membri CNA sa o lase doar pe ea sa faca o propunere de sanctionare. Propunerea ei a fost de 10.000 de lei. Narcisa Iorga a spus ca doreste sa faca si ea o propunere, insa in cele din urma a renuntat si, impreuna cu Valentin Jucan, nu a votat suma ceruta de Laura Georgescu. Dupa entuziasmul dat de iminenta sanctionare a emisiunii lui Mircea Badea, votul a starnit glumite inclusiv in randul celor care au fost de acord cu suma propusa - de la "sa le trimitem si o scrisoare de atentionare, din aceea cu melodie" la "noi cu muschii ca otelul vom culege musetel".

Din discutiile de la CNA pe subiectul "In gura presei":

  • Cum a explicat reprezentanta Antenelor la CNA, Mirela Bomboe, "pamfletul" practicat de Mircea Badea, care, potrivit ei, nu ridica probleme legale: Emisiunea este un pamflet (...) Telespectatorii sunt avertizati de la inceputul emisiunii. (...) Realizatorul isi construieste practic strategia pe raportul de putere dintre autorul pamfletului si tinta discursului pamfletar. (...) Ce vreau sa subliniez e ca discursul realizatorului cuprinde multe elemente de fictiune, de exagerare, judecati de valoare si in multe cazuri nu au legatura cu realitatea. in ce priveste libertatea de exprimare, marja de apreciere cu privire la libertatea de exprimare e mult mai larga in cazul satirei (...)
  • Valentin Jucan, membru CNA: Singurul lucru pe care l-ati omis este faptul ca pamfletul este o specie literara.
  • Mirela Bomboe: A fost preluat de jurnalisti ca gen jurnalistic (...) Nu cred ca cineva crede ca Mircea Badea a vorbit la modul serios. Realitatea e imbinata foarte bine cu elemente de fictiune.
  • Laura Georgescu, presedinte CNA: Ce inseamna "toti jurnalistii sunt prosti"? (citare din Mircea Badea - n.red.) Unde este aici satira? E un enunt denigrator.
  • Mirela Bomboe: Nu e un enunt adresat unei persoane anume care poate fi individuaizata. E o judecata de valoare, e opinia lui. Din punctul nostru de vedere, avand in vedere genul emisiunii, faptul ca e un artist, are dreptul sa spuna astfel de lucruri, avand in vedere ca inainte se vorbea, la un alt post (B1 TV - n.red.), despre "emisiuni de cacat".
  • Laura Georgescu: Altul - "Morar are un palmares al ticalosiei"
  • Mirela Bomboe: E o persoana publica la adresa careia si-a exprimat o opinie
  • Laura Georgescu: "CNA e cea mai corupta institutie din Romania" - ar putea spune acest lucru? (...)
  • Mirela Bomboe: Cu privire la Mircea Marian, s-a mai discutat in Consiliu, noi am mai castigat o decizie pe acest subiect (...) Instanta a considerat ca nu este o incalcare a dreptului la propria imagine
  • Laura Georgescu: Vreau sa inteleg unde incepe corecta informare...
  • Mirela Bomboe: nu cred ca se pune problema de corecta informare aici.
  • Mirela Bomboe, despre faptul ca Mircea Badea apare si in "carligul" din emisiunea precedenta, "Sinteza zilei", care nu intra sub genericul pamflet: :E adevarat ca genericul intra mai tarziu, dar nu il putem desparti pe Mircea Badea de genul de emisiune pe care o realizeaza. (...) Publicul stie ca urmeaza un pamflet, este un public avizat"
  • Laura Georgescu: Sa fim foarte deschisi pentru ca s-a deschis cutia atacurilor, de la un jurnalist catre alt jurnalist. (...) Sa fim atenti si sa ne amintim ca suntem intr-o autoritate de reglementare. (...) Sper ca Mircea Badea sa aiba intreaga stenograma si sa lucreze cu mine. (...) E adevarat ca e o emisiune de autor, ca se si rade. Nu asta caut, caut sa vad daca nu cumva se intampla ceva mai grav.
  • Narcisa Iorga, membru CNA: Sunt de acord ca de noi depinde sa clasificam acest gen de jurnalism. (...) Eu cred ca daca nu reactionam, asa cum nu am reactionat pana acum, vom ajunge ca in emisiuni de dimineata pana la ora 24 sa se spuna orice despre oricine. Cine defineste pamfletul? Radiodifuzorul? Nu cred asta. (...) S-a preluat acest titlu ca fiind pamflet copiind Cronica Carcotasilor, dar nu exista nicio comparatie. nu sunt de acord sa punem sub umbrela pamflet toate mizeriile care se difuzeaza.
  • Laura Georgescu: E un mercenar al breslei jurnalistilor. (...) Intotdeauna ataca. (...) Ii lasam sa se atace intre ei, noi autoritatea audiovizuala? (...)
  • Narcisa Iorga: Eu propun sa cuantificam aceasta emisiune de literatura - ca e buna, ca e proasta - la emisiuni culturale. (...) Maine apare alt nume, alt gen si sub acoperirea acelui nume se va putea arata orice - filme porno, fictiune, "nu e ce vezi, ti se pare ca vezi"
  • Christian Mititelu, membru CNA: Aici nu e discurs injurios, e hate speech. Avem in lege asa ceva?
  • Monica Gubernat, membru CNA (care in cele din urma a votat sanctiunea propusa): Daca se face o monitorizare de limbaj pe pamflet, de acord (cu o sanctiune - n.red.). Dar nu vreau sa votam acum ceva si data viitoare sa uitam.
  • (...)
  • Laura Georgescu: Fac eu o propunere: 10.000 de lei. (...)
  • Narcisa Iorga: la 10.000 nu va ia in seama


Citeste mai multe despre   






















4387 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    zece miare? (Joi, 18 aprilie 2013, 18:50)

    IancuJianu [utilizator]

    Trebuia folosit Kalasnikov-ul in redactia aia ca sa stirpeasca mizeria.
  • +25 (25 voturi)    
    10.000 ar fi ok... (Joi, 18 aprilie 2013, 18:58)

    thebblack [utilizator]

    ...daca ar fi pentru fiecare editie.
    • -18 (18 voturi)    
      Da nene (Joi, 18 aprilie 2013, 20:20)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      ai dreptate,cu o singura precizare,similar si la B1 TV,
      • +9 (9 voturi)    
        asa (Joi, 18 aprilie 2013, 22:59)

        verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        de ce ?
        A amenintat Banciu ca il ia pe Antonescu de ciuf si-i arde 2 bucati ' ?
      • +3 (3 voturi)    
        ok (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:56)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Perfect, da' se aplica amenda si retroactiv, da? Adica de cand a inceput badea badea si pana acum. Cred ca Haznaua3 ar da faliment cu mult inainte de B1.
  • -13 (17 voturi)    
    Mana BASISTA clar. (Joi, 18 aprilie 2013, 19:05)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    CNA este supusa lui Basescu si acesta se razbuna pe imaculatul Mircea Badea. De ce tocmai acum?
    • +10 (10 voturi)    
      Mircea Badea: (Joi, 18 aprilie 2013, 21:07)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      „Mă duc așa, cu penele pe mine, mă duc în birou la Ponta, dau ușa de perete, îl iau de guler, îl scot și-l dau afară. Și-l dau afară. Eu îl dau afară din Guvern”
      „Mă ridic, mă dezbrac, ajung în Piața Victoriei, mă dezbrac, intru în Guvern, îl iau de guler pe Ponta, îl dau cu capul de catapeteasmă pentru docilizare și-l dau afară. Eu cu, mâna mea."
      Cum pentru asa ziceri Badea nu prea putea fi amendat sau gasit alte motive.
    • +2 (2 voturi)    
      fail :) (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:58)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      Ironia a fost prea fina.
  • +13 (13 voturi)    
    Eu cred (Joi, 18 aprilie 2013, 19:34)

    kofa [utilizator]

    ca trebuia amendat a3 cu un milion de euro,si tot cred ca era putin pentru mizeriile latrate acolo.
  • +9 (9 voturi)    
    Cenzura maica !! (Joi, 18 aprilie 2013, 19:41)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    Se baga pumnul pe gatul justitiei libere !
    Basescu e de vina, cumva trage el sforile si la CNA!
    Ponta a tradat alianta !

    Alegeti unul din sloganurile astea, cel putin unul dar probabil toate vor fi urlate de un Badea hiper ventilat.
  • +10 (10 voturi)    
    ===================== (Joi, 18 aprilie 2013, 20:32)

    Zede [utilizator]

    Nu stiam cine este aceasta Mirela Bomboe si de ce il iubeste patimas pe Badea.

    Am cautat pe net si am dat peste acest articol:

    http://www.arhiblog.ro/previzibil-mirela-bomboe-de-la-intact-nu-are-idee-de-drepturile-de-autor/

    Deci, in februarie 2011, Mirela Bomboe era reprezentanta trustului Intact.

    Iar acum are misiunea de a fi o membra obiectiva a CNA.

    PS: Acest comentariu este un pamflet, deci pot spune absolut tot ce imi trece prin cap.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e membra CNA (Vineri, 19 aprilie 2013, 0:01)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Zede

      E reprezentanta Antenelor, asa scrie in articol. E un fel de avocat care explica la CNA de nu trebuie sanctionate personajele trustului. De parca ar mai fi ceva de explicat. Lehamite.
      • +4 (4 voturi)    
        ===================== (Vineri, 19 aprilie 2013, 7:19)

        Zede [utilizator] i-a raspuns lui codo

        Scuze, cele cateva cuvinte care explicau acest fapt mi-au scapat.

        In articol aceasta Bomboe intrerupe pe membrii CNA si de acolo am dedus o relatie de egalitate, ca si colegi in acelasi organism.

        Insa nu am luat in consideratie tupeul.
  • +4 (4 voturi)    
    10.000 lei amenda/seara ? (Joi, 18 aprilie 2013, 20:46)

    fosta zoezoe [utilizator]

    ???????????????????
  • +7 (7 voturi)    
    cateva precizari (Joi, 18 aprilie 2013, 23:03)

    un dac [utilizator]

    mirciulica badea isi pierde calitatea de pamfletar din moment ce este destul de des invitat la emisiunile de analiza politica (sanchi) in platou sau "in carlig".
    Doamna Bomboe, daca badea il face "prost" pe un politist "avizat" (adica telespectator al emisiunii lui badea) in intersectie, este tot pamflet sau vorbim de ultraj? Sau daca va face pe dvs spagara in acest carlig? Este calomnie sau pamflet.

    Uite aici pamflet pe bune: Esti foarte proasta.
    Cititorii de pe HN chiar sunt avizati, stiu ca vorbesc serios.
    Hai sa tragem linia macar in interiorul emisiunii. Care si aia trebuie sa respecte niste reguli ale pamfletului, caci daca eu pot dovedi ca oamenii iau de buna ce zice badea, atunci si dvs trebuie sa va bagati capul in nisip. Pardon, rahat.
    • +5 (5 voturi)    
      ===================== (Vineri, 19 aprilie 2013, 7:21)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Hai sa fim seriosi. A aparut cumva o specie noua de "pamfletar de dupa blocuri"?

      Ar fi interesant sa il vedem pe acest Badea cum scrie corect dupa dictare. Ca si pe doamna Bomboe.

      Ca sa vedem daca detin instrumentele de baza ale interactiunii civilizate.
  • +7 (7 voturi)    
    De ce 10000 si nu 1 leu sau 1 milion? (Vineri, 19 aprilie 2013, 2:08)

    grunespferd [utilizator]

    Poate ca membrii comisiei ar trebui sa-si pregateasca putin discutiile, cam penibile pentru functiile pe care le ocupa. Pare o galceava intre precupete.

    CNA-ul este cumva un Judecator al intregii Romanii, find arbitru al comunicarii audiovizuale romanesti. In sensul asta se poate spune ca CNA-ul face "dreptate la televizor".

    O vedeta (asa de marlan smecheras, cum e el, dar are publicul lui) spune ca vrea sa fara rau unei categorii de persoane, identificate dupa preferinta politica. Incalca legea, incita la ura si la violenta, CNA-ul zice: nu e frumos, costa 10.000.

    Parerea mea: CNA-ul inca nu intelege de ce e nevoie de CNA.

    Nu stiu daca membrii CNA realizeaza uriasa responsabilitate pe care o au primit-o odata cu investirea. Patriotismul lor este cu adevarat pus la incercare si valorile pe care se presupune ca le au trebuie sa asigure un mediu sanatos de comunicare in Romania. Daca CNA-ul e bolnav, Romania e in agonie.

    Reactia lor mi se pare penibila si periculoasa, personal chiar jignitoare, ca roman, ca se accepta asa usor un tip de discurs care poate degenera oricand. Din afara, se poate spune, inca o data: "asa e la ei, in Romania". Ei bine, CNA-ul tocmai asta trebuie sa evite. Pentru ca in Romania mea, nu asa se vorbeste!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version