Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) declara, luni, ca ordonanta de modificare a Legii audiovizualului, publicata pe 12 aprilie in Monitorul Oficial si care rescrie regulile in publicitatea TV, este "un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private". AmCham Romania anunta, intr-un comunicat de presa, ca solicita Parlamentului sa respinga aceasta ordonanta.

AmCham apreciaza ca maniera in care a fost adoptata ordonanta contravine Constitutiei, ce prevede ca Guvernul poate adopta ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. Aceeasi organizatie apreciaza ca OUG 25/2013 pune companiile in imposibilitatea de a o aplica, intrucat termenii folositi si termenele de punere in aplicare sunt neclare. AmCham apreciaza ca ordonanta are un impact negativ asupra intregii economii.

  • AmCham Romania reprezinta 300 de companii americane, internationale si locale cu investitii totale de peste 10 miliarde de USD. Printre membrii acestei organizatii se numara si numeroase agentii de publicitate, iar Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania, este vice-presedinte AmCham.
  • Vezi mai jos comunicatul integral al AmCham Romania

Pozitia AmCham este facuta publica in conditiile in care astazi are loc o intalnire intre reprezentantii a doua organizatii ale industriei de comunicare - IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) - si cei ai Comisiilor de Cultura din Senat si Camera Deputatilor, precum si ai Ministerului Comunicatiilor, initiatorul ordonantei de urgenta. Tot azi expira termenul pana la care parlamentarii pot depune amendamente la ordonanta.

Comunicatul AmCham:

AmCham Romania isi exprima dezacordul cu privire la modifcarea Legii Audiovizualului

Bucuresti, 22 aprilie 2013: Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) a analizat impactul negativ pe care Ordonanta de Urgenta a Guvernului 25/2013 (OUG 25/2013) il are la nivelul medului de afaceri si al increderii in mediul investitional romanesc.

Prin documentul de pozitie inaintat autoritatilor, AmCham Romania solicita Parlamentului respingerea OUG 25/2013 de modificare si completare a Legii audiovizualului nr. 504/2002. Cu aceasta solicitare AmCham Romania se alatura asociatiilor de profil - Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), Asociatia Europeana a Agentiilor de Publicitate si International Advertising Association (IAA).

In opinia AmCham Romania, adoptarea acestui act normativ incalca prevederile legale si reprezinta un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private, in sensul eliminarii intermediarilor din piata de publicitate.

"Intermediarii sunt actori economici prezenti in toate industriile, a caror valoare adaugata si influenta pozitiva asupra pietei este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonante asupra pietei de publicitate creeaza un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezinta o interventie abuziva a statului in relatii comerciale private", a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi, si Vice-Presedinte AmCham Romania.

AmCham Romania apreciaza ca maniera in care a fost adoptata OUG 25/2013 contravine Constitutiei care prevede ca Guvernul Romaniei poate decide adoptarea unor ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. In lipsa justificarii caracterului de urgenta al OUG 25/2013, care modifica o practica comerciala existenta in Romania de multi ani, precum si in alte tari ale lumii, consideram ca acest act normativ incalca drepturi si libertati fundamentale, cum ar fi libertatea comertului si concurenta loiala.

Mai mult, prevederile OUG 25/2013 pune companiile in imposibilitatea de a o aplica din cauza neclaritatii termenilor folositi si a termenelor de punere in aplicare, documentul nefacand referire la valabilitatea actelor si contractelor semnate anterior intrarii in vigoare a OUG 25/2013.

"Deja se poate vorbi de confuzie si blocaj la nivelul actorilor pietei de publicitate pe fondul formularii neclare si a termenilor vagi ai acestei Ordonante. Efectele negative se vor reflecta inclusiv asupra consumatorilor de publicitate", a adaugat Radu Florescu.

AmCham Romania atrage atentia asupra impactului negativ al OUG 25/2013 asupra intregii economii, prin modificarea radicala a modelului de business dezvoltat in Romania pe baza practicilor din industria globala de publicitate. Alte efecte produse de aceasta ordonanta includ vulnerabilitatea crescuta a clientilor in relatia cu televiziunile, cresterea costurilor, diminuarea concurentei precum si riscul de eliminare a granitelor dintre politicile editoriale si comerciale ale televiziunilor.

AmCham Romania solicita pe aceasta cale Guvernului asigurarea transparentei in actul decizional precum si analiza impactului pe care legislatia arbitrara il poate avea asupra mediului economic.

AmCham Romania saluta deschiderea actualului Guvern pentru un dialog real cu mediul privat astfel incat toate partile interesate sa fie reprezentate in mod echitabil.

Despre AmCham Romania

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este o importanta asociatie profesionala de afaceri cu o contributie semnifcativa in procesul de consultare asupra legilor si reglementarilor cu efecte asupra mediului de afaceri din Romania. De-a lungul celor 20 de ani de activitate, AmCham Romania a ramas ferm angajata in facilitarea unui dialog deschis intre autoritati si comunitatea de afaceri pe care o reprezinta. Expertiza membrilor nostri este oferita autoritatilor prin intermediul grupurilor de lucru dedicate unor domenii precum fiscalitate, sanatate, energie, concurenta, tehnologia informatiei si comunicatiilor, piata muncii, resurse uman si educatie, agri-business, alimentatie & turism, infrastructura si guvernanta corporatista si achizitii publice.

AmCham Romania reprezinta 300 de membri ¬ companii americane, internationale si locale, cu investitii totale de peste 10 miliarde USD si mai mult de 200.000 de locuri de munca create. AmCham Romania este afiliata la Camera de Comert a SUA si membra a Consiliului European al Camerelor de Comert Americane.

Contact: