Calin Rotarus, veteran al pietei de publicitate online din Romania, isi lanseaza propria afacere, Biroul de Comunicare Calin Rotarus (BCCR). Dupa ce a parasit in iarna grupul Goldbach (fost ARBO), unde a lucrat peste 10 ani, el a luat decizia de a lucra pe cont propriu, la capatul unui scurt popas la holdingul de comunicare The Group.

Calin RotarusFoto: Hotnews

BCCR se va ocupa cu elaborarea si implementarea strategiilor de comunicare, in special in domeniul online, training si servicii specifice activitatii directorului de vanzari. "Vreau sa fac cele mai bune lucruri care sunt specifice agentiilor, pe de o parte, si consultantilor freelance, pe de alta parte", a spus Calin Rotarus pentru HotNews.ro.

  • BCCR se pozitioneaza ca "alternativa la solutiile traditionale pentru comunicare - agentii sau consultanti independenti" si "isi propune sa imbine avantajele fiecarei solutii: profesionalismul, experienta si siguranta oferita de o agentie si  flexibilitatea, independenta si costul redus al unui consultant." Serviciul SDaaS (Sales Director as a Service), pe care il ofera Rotarus, presupune externalizarea mai multor functiuni ale unui director de vanzari: analiza, strategie de vanzari, politica de pret, training si coaching echipa, punerea la punct a procedurilor, urmarire a activitatii.

Rotarus, fost sef la regia ARBOinteractive/Goldbach, si-a anuntat plecarea din aceasta companie in decembrie anul trecut. El spunea, atunci, ca urmeaza sa se ocupe de un proiect "rock", fara sa dea alte detalii.

Ce s-a intamplat cu "rock"? Potrivit lui Calin Rotarus, acel proiect - care urma sa se numeasca Let's Rock - viza organizarea activitatilor in online si digital ale The Group, holdingul de comunicare condus de Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola. Solutia de organizare gasita in cele din urma nu a fost, insa, lansarea unei noi agentii sau relansarea uneia dintre agentiile The Group, ci asimilarea unei noi companii aparute pe piata, Tribal DDB, ca departament in cadrul agentiei DDB apartinand The Group, dupa cum a explicat Rotarus pentru HotNews.ro.

  • In ianuarie a.c., agentia digitala globala Tribal DDB Worldwide, parte a grupului Omnicom, anunta ca isi deschide birou la Bucuresti. La scurt timp, insa, dupa spusele lui Rotarus si ale altor surse, Tribal a fost asimilata ca departament al DDB Romania. DDB Romania a aparut in toamna anului trecut prin trecerea agentiei locale a DDB sub umbrela holdingului The Group, cand agentia Brandstalk, parte a holdingului local de comunicare, s-a afiliat la reteaua internationala DDB Worldwide. In ianuarie, Tribal DDB si-a anuntat lansarea pe piata locala ca agentie separata de DDB, statut pastrat, insa, mai putin de un trimestru.

Calin Rotarus a lucrat la ARBOmedia/Goldbach de mai bine de 10 ani. Din 2001, s-a ocupat de departamentul online ale regiei ARBO, a fost apoi online director, director de vanzari TV-presa scrisa-radio-online, director de strategie. Cand divizia online s-a transformat in ARBOinteractive, a preluat conducerea noii structuri, ramanand in aceasta pozitie si dupa transformarea ei in Goldbach Audience Romania, ca urmare a integrarii ARBO in compania-mama Goldbach. Din vara lui 2012, cand au fost reunite intr-o singura structura toate activitatile firmelor din grup, sub conducerea lui Alin Alecu, Rotarus a devenit director general adjunct la nivel de grup.