Cazul santajului Antena-RCS: Cum a inlocuit Antena un subiect aparent real de investigatie de presa cu promo-uri neonorate si povesti colaterale despre operatorul de cablu

de C.I.     HotNews.ro
Vineri, 31 mai 2013, 19:12 Economie | Media & Publicitate

Promo-ul Antena 1 mentionat in dosarul de santaj
Foto: Captura YouTube
Obiectul acuzatiilor de santaj aduse sefului Antena 1, Sorin Alexandrescu, este un contract aparent dubios intre RCS&RDS si o afacere personala a lui Mitica Dragomir, presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal. Contractul s-a suprapus partial cu afacerea de peste 100 de milioane de euro intre LPF si consortiul RCS-Antena (mai tarziu, doar RCS), pentru drepturile Ligii 1. Potrivit referatului DNA in cazul lui Sorin Alexandrescu, Antena a anuntat subiectul pe post, dar a folosit informatia propriu-zisa - de altfel, de real interes pentru public - in alte scopuri. Pana cand, in ziua retinerii lui Alexandrescu, povestea a explodat in presa prin intermediul Grupului de Investigatii Politice al lui Mugur Ciuvica.
  • HotNews.ro prezinta, in oglinda, informatiile aparute despre contractul dintre RCS si firma lui Mitica Dragomir si ce au relatat despre RCS canalele trustului Intact in ultimele doua luni, perioada in care, potrivit DNA, s-a desfasurat presupusul santaj.

Chiar in ziua retinerii lui Sorin Alexandrescu, Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a prezentat date despre contractul semnat in 2009 intre RCS&RDS si o firma a lui Miica Dragomir. Acesta din urma a declarat, ieri, in presa ca informatiile sunt rupte din context, ca respectivul contract are "inca 2-3 adendumuri" si ca nici el, nici vreo firma a lui nu ar fi incasat "vreun leu". La randul sau, RCS a declarat, vineri, ca acel contract era legal si nu avea nicio legatura cu Liga.

Datele prezentate de GIP-ul lui Mugur Ciuvica sugereaza un subiect solid de presa: finantarea unei firma a sefului Ligii de catre castigatorul unei licitatii de peste 100 de milioane de euro, pentru drepturile de difuzare a meciurilor din Liga 1. Ce sustine grupul lui Mugur Ciuvica:
  • incepand cu 2009, o afacere personala a lui Dumitru Dragomir a fost finantata cu 1,7 milioane de euro de catre RCS (n.red.: in referatul DNA din cazul Sorin Alexandrescu este mentionata o suma de doua ori mai mare)
  • tot din 2009, in urma unei licitatii, RCS&RDS a primit de la LPF dreptul de difuzare a meciurilor din Liga 1, acelasi operator castigand si drepturile pentru 2011-2014 (n.red.: licitatia respectiva a avut loc cu un an inainte, in 2008, iar castigator a fost un consortiu RCS-Antena 1. In 2009, RCS isi lansa propria televiziune de sport)
  • Contractul vizat de investigatia GIP era semnat intre RCS si SC Bodu SRL, ce opereaza complexul de sali de evenimente Crystal Palace Ballrooms. Ce spune GIP: "prin acest contract, RCS&RDS a platit 1,7 milioane de euro pentru a-si face publicitate la nuntile si botezurile ce urmau sa se desfasoare intr-un imobil detinut de firma lui Dumitru Dragomir. La data semnarii contractului imobilul era neamenajat astfel incat RCS&RDS s-a oferit sa-l amenajeze pe banii sai".

Dumitru Dragomir a spus, joi, ca a aterizat "intre doi elefanti", ca ar fi nevinovat si ca respectivul contract ar fi ajuns la Intact de la Garda Financiara. Vineri, RCS&RDS a afirmat ca este vorba despre un contract de asociere incheiat conform prevederilor Codului comercial la 16 luni dupa licitatia publica pentru drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal.

Materialul prezentat de Grupul de Investigatii Politice nu reprezinta o investigatie in sine, ci prezinta doar date dintr-un contract - fara explicatii din partea partilor si incheindu-se cu semne de intrebare - intre ele, "daca suma de 1,7 milioane de euro a fost majorata prin intermediul unor acte aditionale la contract" - in locul unor date la care ar fi trebuit sa raspunda o investigatie propriu-zisa.

Pe de alta parte, in referatul DNA Sorin Alexandrescu, seful de la Antena 1, sugereaza ca postul avea finalizata o ancheta jurnalistica in acest sens. In stenogramele redate de DNA, el este citat spunand, intre altele: "Inca n-a aparut nimic. Nu sunt nume, nu sunt persoane, nu-i nimic inca. Inca n-a aparut nimic. E adevarat ca e... investigatia e terminata toata, cap-coada. Asta e adevarat".

In referatul DNA citat, el face referire la faptul ca RCS a functionat din 2009 cu credite de milioane de euro si la problemele pe care o astfel de dezvaluire le-ar ridica pentru eventuala listare a RCS la bursa: "Mai, omul lui Dumnezeu, asta daca iese, crede-ma ce-ti spun, in primul rand ca va ...[foloseste un cuvant obscen]... listarea... Va ...[foloseste un cuvant obscen]... listarea asta, ce vreti sa faceti voi cu fondurile, ti-o spun clar!"

  • Ziarul Financiar scria, pe 5 aprilie, ca RCS&RDS vrea sa obtina finantari de pana la 800 de milioane de euro pentru cel mult zece ani si ca aceasta companie sugera ca ar putea atrage noi actionari, fondurile urmand sa fie utilizate pentru restructurarea angajamentelor de finantare. Aceeasi sursa mentiona si o intentie de listare de valori mobiliare.

DNA mentioneaza, in comunicatul de joi privind cercetarea lui Sorin Alexandrescu, faptul ca presupusul santaj s-a desfasurat in perioada 16 aprilie-24 mai a.c. Planurile unei eventuale listari la bursa si creditele RCS au fost subiect de presa chiar inaintea acestui interval, inclusiv pentru canalele Intact. Intre timp, ampla investigatie mentionata de Sorin Alexandrescu, citat in stenogramele DNA, a ramas la sertar.

Promo-ul mentionat in dosarul de santaj (spotul a fost prezentat vineri de Paginademedia.ro):




Ce a aparut la Antene si pe alte canale Intact, in "perioada de desfasurare a santajului" aprilie-mai a.c., referitor la compania RCS&RDS:

  • Legat de ancheta de care se leaga acuzatiile DNA, Antena a dat, potrivit referatului procurorilor, doar un material promo, incepand din 9 mai. Acesta, intitulat "Exploziv. Mita in fotbal 3,5 milioane euro via Oradea-Bucuresti. Ancheta jurnalistica in curand", a fost difuzat de 41 de ori, pana in data de 27 mai. Materialul ce anunta exploziva ancheta a fost difuzat, insa, cu foarte rare exceptii, la ore la care audienta este minima - fie in cursul diminetii, fie dupa-amiaza, fie noaptea tarziu.
  • Inainte de intervalul mentionat de DNA cu privire la presupusul santaj, Jurnalul National publica un amplu material, pe 10 aprilie, referitor la nevoia de finantare a operatorului de cablu, alaturand textului afirmatii despre aparente nereguli in felul cum este cladita infrastructura RCS in teritoriu.
  • In aceeasi perioada, tot Jurnalul - publicatie confruntata cu serioase probleme financiare si de resurse umane - a mai preluat, cel putin in versiunea online, un text din Catavencii despre plangerile la ANPC referitoare la RCS
  • Pe 20 mai, publicatia Income Magazine, preluata de Antena 3, publica un amplu material legat de o presupusa intentie a RCS de a scoate din grila programele care deranjeaza sau concureaza cu propriile posturi TV.
  • In aceeasi perioada, Antena 3 a publicat sau a preluat constant texte din presa, toate negative - despre RCS: un presupus "mesaj discriminatoriu" de angajare la RCS, despre "prieteniile" la varf ale lui Zoltan Teszari, cel care controleaza RCS (preluare din Income Magazine, publicatie Intact), despre diverse "acuzatii de monopol", despre reclamatiile primite de ANCOM la adresa companiei de cablu, despre infrastructura "amplasata ilegal" de RCS.


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

10207 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    „TEAMĂ N-AI: CĂTA-VOR IARĂȘI (Vineri, 31 mai 2013, 19:44)

    pointless man [utilizator]

    Între dînșii să se plece...”

    Au spus-o foarte clar și grecii antici: „Dacă lumea ar fi bazată pe hoție atunci un hoț care fură ar fi deposedat de ce a sustras în secunda următoare, și tot așa la nesfîrșit. Adică nimeni nu ar avea nimic, totul circulînd dintr-o șmangleală în alta.”

    Asta apropo de articolul Dlui Tapalagă despre schimbul de generații în tagma marilor jefuitori. Și dacă cumva nu se belesc între ei, în mod sigur copiii lor (întotdeauna mai „slabi de virtute”) vor cădea victime unor „lupi” mai tineri și mai feroci.

    ATÎTA VREME CÎT VA DOMNI FĂRĂDELEGEA.
  • +18 (20 voturi)    
    RCS RDS poate pretinde despagubiri de la Antene (Vineri, 31 mai 2013, 19:48)

    denvarel [utilizator]

    Daca intradevar Antena santaja directorul RCS RDS in calitatea lui de director, nu pentru ceva personal, atunci situatia devine cacanie pentru Antene. Le baga RCS-RDS un proces pentru despagubiri de ii ies antenele pe nas lui Felix cu tot cu jumatate de avere.

    Ce ma bucur ca i s-a urcat la cap lui Felix si a incercat sa muste dulai mai mari ca el... Ce tavalit o sa iasa din conflictul asta... Abia astept reactia lui Zoltan Teszari. Auzi, motanul incerca sa-i blocheze listarea la bursa...
  • +22 (24 voturi)    
    Băsescu e de vină... (Vineri, 31 mai 2013, 20:31)

    Wasile [utilizator]

    ... bineînțeles, el controlează și pe RCS, și pe Mitică, și pe procurori, ca să lovească în integra Antenă.
    Mereu îmi aduc aminte de Vrânceanu-Firea, o mare moderatoare imparțială, președintă a PSD Ilfov...

    Antena 1 - niște ipocriți...
  • -10 (18 voturi)    
    hehe (Vineri, 31 mai 2013, 20:40)

    Mazeta [utilizator]

    Mai știu eu o anchetă care nu apare la Antena3: mita pe care o dă RMGC ziarelor și televiziunilor prin publicitate. Sunt sigur că Hotnews va prelua el „dosarul”.
    • +19 (21 voturi)    
      Tu vezi de-ti cauta de lucru... (Vineri, 31 mai 2013, 20:48)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca se inchide Antena intr-o luna-doua din lipsa de proprietar. O doamna anonimizata apare in stenograme vorbind de delegatia data de tatal ei pentru a coordona actiunea.
      Cine oare este doamna care il coordoneaza pe Alexandrescu ci delagatie data de un tata si mai mare ca ea?
      Cauza asta este pierduta, cauta-ti alt angajator, vezi pe la PSD daca au schema de postaci plina... PNL-PC e in coma. Si nu are sanse de revenire.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru Mazeta (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 21:45)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca nu spui mai intai "Hehe" nu poti scrie nimic. Te-ai psihanalizat sa vezi ce e cu tine ?
  • -18 (24 voturi)    
    Ham-ham- ham ! (Vineri, 31 mai 2013, 22:53)

    Pantera Roz [utilizator]

    ...se agita simpaticii astia de la HotNews - pe langa Varan ... :)) Tusea si junghiul , nu alta . Uitati-va atenti unii la altii , baietasi ...Sunteti exact la fel - difera doar gargara cu care fiecare faceti pe plac partizanilor vostri fanatizati... Viitorul nu e al niciunuia dintre voi . Poporenii dau semne ca incep sa inteleaga ca totul e o farsa sinistra in tara asta . Si vor proceda in consecinta . Iar consecintele nu vor fi prea comode nici pentru voi , nu numai pentru politicieni...
    • +8 (10 voturi)    
      Ca bine zici (Vineri, 31 mai 2013, 23:55)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Cand nu ai argumente, ameninti.
      Oare stii pe cine ameninti?
      • -7 (7 voturi)    
        Pe tine - (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 8:30)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        in nici un caz. Nu meriti efortul - nu de alta ... :))
    • +18 (20 voturi)    
      ===================== (Vineri, 31 mai 2013, 23:58)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Si cum vor proceda "poporenii" in consecinta?

      Se vor rascula, cumva?

      Sa nu uitam ca au trait 45 de ani de abuzuri inimaginabile in comunism si nu au avut niciun fel de reactie.

      Le mureau copiii de frig iarna, mureau ei de foame, putea sa ii ridice Securitatea oricand etc etc. Si (sa spunem ca) s-au trezit de-abia in decembrie 1989.

      Suntem la 24 de ani distantza, indobitociti de un trust mass-media care distruge mintzi, macinati de complexe si de neputinta de a ne privi in fatza saracia si inadecvarea la capitalism, secatuiti de frica permanenta pentru ziua de maine, fara sistem de valori, cu un stat care practica teroarea fiscala si dezinteresul sistematic fata de cetatenii sai.

      "Poporenii" nu mai cred in nimic si nu mai au energie pentru actiuni de masa. Decat pentru flash-mob-uri sau alte triste maimutzareli, care sa ne auto-certifice ca, prin imitatie tampa, suntem si noi moderni si europeni. Chiar daca nu suntem educati si nu stim ce drepturi avem in calitate de cetateni UE.
      • -8 (8 voturi)    
        Esti cam (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 8:42)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Zede

        " nihilist " , cam negativist , domnule...Faci nota discordanta pe aici - unde baietii astia " de dreapta " sunt de un optimism dezarmant , de un pan-europenism crancen si de un civism rar intalnit ... :))) Si vezi ca indobitocirea nu e doar apanajul unui anumit trust media - e practicata cu " succes " si de catre altii , chiar si de catre cei pe al caror site scrii acum...:)) Ca sa vezi...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă