Propunere de amendament pentru ordonanta care a dat peste cap industria de publicitate: Clientii sa poata cumpara spatiu TV si prin intermediul agentiilor, prevederi suplimentare in cazul rebate-ului

de C.I.     HotNews.ro
Luni, 3 iunie 2013, 15:18 Economie | Media & Publicitate

Principalele organizatii ale industriei de publicitate si marketing din Romania, IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), cer Parlamentului sa aduca un amendament la ordonanta urgenta ce schimba regulile publicitatii, ordonanta publicata pe 12 aprilie, aprobata de Camera si care se afla acum in lucru la Senat. Cele doua asociatii solicita o modificare prin care clientii de publicitate sa poata achizitiona spatiu de publicitate TV si prin intermediul agentiilor, nu doar direct de la posturi, asa cum spune ordonanta, iar acest lucru sa fie facut "in mod total transparent", potrivit unui comunicat de presa transmis luni. Este ceruta, totodata, o schimbare si in cazul prevederilor legate de rebate, care sa tina cont de revenirea agentiilor in traseul platilor pentru reclama TV.

  • Ordonanta 25/2013, publicata in Monitorul Oficial pe 12 aprilie fara ca in prealabil sa existe o dezbatere publica, a produs un soc pe piata de publicitate. Documentul prevedea eliminarea rebate-urilor pentru agentii din traseul banilor de publicitate TV si plata directa de la beneficiarul final (clientul de publicitate) la postul de televiziune, pentru achizitia de spatiu publicitar TV. Acelasi document mai mentiona ca orice oferte de pret prezentate de agentii clientilor trebuie in mod obligatoriu confirmate de radiodifuzori.
  • Ordonanta a trecut de Camera Deputatilor pe 23 aprilie, deputatii respingand, atunci, amendamentele propuse de IAA Romania. In prezent, proiectul de lege se afla la Senat, unde Comisia pentru buget-finante si-a transmis avizul favorabil pe 23 mai, iar Comisia pentru cultura, arte si mijloace de informare in masa are termen pentru raport 12 iunie 2013.

IAA si UAPR, sprijinite de Camera de Comert Romano-Americana (AmCham), au dat publicitatii si o scrisoare deschisa prin care solicita modificarea ordonantei asa incat beneficiarii finali ai publicitatii - companiile care fac reclama pentru brandurile lor la posturile TV - asa poata achizitiona spatiu atat direct de la radiodifuzori, cat si prin intermediari mandatati (agentii de publicitate).

In plus, cele doua asociatii au si un amendament legat de rabate in cazul publicitatii TV. Propunerea de modificare a ordonantei vizeaza introducerea unei prevederi potrivit careia "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa in numele fiecarui beneficiar final al publicitatii televizate si transferat integral in mod transparent direct acestuia, daca cumpararea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari si beneficiarul final)."
  • In privinta rebate-ului, ordonanta in forma publicata in Monitorul oficial spune ca "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate".

Cum explica IAA si UAPR propunerile de modificare a ordonantei 25/2013, potrivit comunicatului de luni:
  • "aceasta [ordonanta] aduce un plus de transparenta financiara, insa cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atat in functionarea pietei de publicitate, cat si la nivelul intregii economii"
  • Radu Florescu, presedinte UAPR: "Propunerea de a amenda textul Ordonantei de urgenta 25/2013 vine in completarea interesului companiilor care activeaza in industria de marketing si publicitate pentru o transparenta maxima a procesului de achizitie de spatiu publicitar. Este o propunere pe care am dorit sa o avansam inca de la inceputul demersului legislativ si pentru care am solicitat dezbatere publica inainte de adoptarea actului normativ" (n.red.: Radu Florescu se refera la faptul ca ordonanta a fost adoptata si publicata in Monitorul Oficial fara sa existe consultari publice).
  • "In opinia expertilor, adoptarea de catre Parlament a amendamentului propus ar genera o transparenta totala fiscala, o transparentizare a relatiilor comerciale impreuna cu mentinerea dreptului fiecarei companii de a-si alege liber partenerii contractuali. În plus, adoptarea amendamentului creeaza posibilitatea de crestere a incasarilor bugetare din taxe si impozite prin mentinerea posibilitatii fiecarui jucator din piata de a face profit, in mod onest si transparent, intr-o piata functionala si aliniata principiilor economice corecte."


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1355 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    eh (Luni, 3 iunie 2013, 15:49)

    Mazeta [utilizator]

    Agențiile de publicitate sunt un fel de agenții imobiliare, doar că ceva mai evazioniste și mai gălăgioase. Niște intermediari care vor să ne convingă cu tot înadinsul cât de indispensabili sunt ei.
    • +2 (2 voturi)    
      hm... (Luni, 3 iunie 2013, 16:32)

      razvan_P [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca nu stii ce rol are o agentie de publicitate, mai bine taci, de faci de ris.
      • 0 (0 voturi)    
        te rog sa ne spui, de ce-i nevoie de intermediari? (Luni, 3 iunie 2013, 18:39)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui razvan_P

        Ca , uite, io nu pricep......
        ca sa manance si gura lor o paine?
        sau ca sa directioneze publicitatea (banii) unde trebuie?
        la baietii "buni"?
    • 0 (0 voturi)    
      Specializare (Luni, 3 iunie 2013, 21:46)

      cosmyp [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca gandim romaneste ca un doctor de exemplu este bun la orice problema medicala, atunci cineva trebuie sa mai invete. Companiile de publicitate sunt de mai multe feluri, cu servicii diferite. Cele afectate de aceasta clauza sunt cele care se ocupa exclusiv de planificarea efectiva si de urmarirea campaniilor de publicitate si doar pe media TV, care are peste 60% din volumul total de investitii in publicitate.

      Aceste agentii chiar se pricep la ceea ce fac... deoarece cunosc toti furnizorii de publicitate si stiu sa directioneze precis continutul reclamelor. Ideea e ca astfel de agentii fac investitii in instrumente de monitorizare pe care o companie obisnuita nu si le-ar permite. Mai precis, avand mai multi clienti, isi eficientizeaza resursele...

      Motivatia legii este una foarte politica... si riscurile pentru democratie sunt foarte periculoase, deoarece permite unor sefi de televiziune sa aiba putere prea mare. Faptul ca o agentie este la mijloc permite auditarea precisa si dispersarea.
  • 0 (0 voturi)    
    concluzia, (Marţi, 4 iunie 2013, 0:06)

    danzigk [utilizator]

    au tipat ca nu e buna si au sfarsit prin a o accepta (ca propunerea unui amendament e doar adaugarea unei lingurite de zahar in galeata de pelin, nu?)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri