Agentia romaneasca McCann Erickson a obtinut doua trofee in primul val de premii acordate in cadrul celui mai important festival international de publicitate, Cannes Lions. Agentia a primit un Silver Lion si un Bronze Lion pentru campania Biblioteca digitala, realizata pentru Vodafone.

Bronzul a fost acordat la categoria Direct Lions - Ambient media, large scale, iar argintul - la categoria Promo&Activation Lions - Commercial Public Services.

In campania respectiva, o "librarie digitala" sub forma unui panou, amplasata intr-un loc foarte circulat din Bucuresti, permite oamenilor sa obtina cartea care ii intereseaza scanand codul QR situat pe "volumul" respectiv. Potrivit rezultatelor depuse pentru premiile Cannes Lions, prin intermediul acestei "librarii" au fost descarcate de trei ori mai multe carti dect cel mai mare furnizor de e-books in Romania.

  • In cadrul festivalului, alte agentii romanesti au fost incluse pe lista scurta a categoriilor pentru care au fost acordate premii aseara - GMP (campania "Why don't you come over?", prin care Gandul.info raspunde britanicilor care se tem de o invazie a romanilor), Leo Burnett&Target (campanie pentru Gazeta Sporturilor). Graffiti BBDO (afisele si machetele de presa "Fii propriul tau sef", pentru saptamanalul Capital) a fost de asemenea inclusa pe lista scurta la categoriile Outdoor si Press Lions, pentru care nu s-au acordat, inca, premii.