Prima stire TVR despre acuzatiile de plagiat aduse lui Victor Ponta, stearsa de pe site-ul Televiziunii publice

de V.O.     HotNews.ro
Luni, 15 iulie 2013, 14:03 Economie | Media & Publicitate

Captura ecran cu site-ul TVR, editata de Mona Dirtu
Foto: Captura Facebook - Mona Dirtu
Prima stire in care TVR a relatat despre acuzatia de plagiat adusa premierului Ponta, publicata online pe 18 iunie 2012, a fost stearsa, noteaza pe pagina sa de Facebook Mona Dirtu, fosta sefa TVR Interactiv. In materialul respectiv, TVR publica in premiera un document cu fragmentele incriminate din teza lui Victor Ponta. Tot textul din pagina a fost sters, ramanand doar o pagina cu titlul "test" si cu o fotografie a premierului.

Mona Dirtu noteaza, pe 13 iulie, ca actualizarea paginii respective a fost facuta "pe 17 februarie, dupa miezul noptii (la ora 01:03). Anul nu e specificat, dar cum la 17 februarie 2012 tvrinfo.ro inca nu fusese lansat, ne ramane doar varianta 17 februarie 2013 - o noapte de sambata spre duminica". Luni, 15 iulie, pe pagina respectiva apare nota ca ultima actualizare a fost facuta pe 13 iulie, dupa ce Mona Dirtu a semnalat cazul pe Facebook.

Textul prin care materialul respectiv a fost promovat pe contul de Facebook al tvrinfo.ro a fost, de asemenea, sters, dupa cum noteaza sursa citata. Ea noteaza ca alte texte publicate online de TVR, pe acelasi subiect, sunt in continuare accesibile, la fel si fisierul .pdf cu fragmentele din teza premierului, atasat initial la materialul care nu mai exista pe site-ul Televiziunii publice.

Mona Dirtu, pe Facebook:
  • Sa fi fost oare sters textul din 18 iunie 2012 din greseala? Tare greu mi-e sa cred. In iunie anul trecut presedintele interimar al TVR, Radu Calin Cristea, a incercat sa ma lamureasca timp de jumatate de ora ca trebuia sa ma consult cu el inainte ca tvrinfo.ro sa dea asa "o stire sensibila" (eram pe atunci director al TVR Interactiv iar stirea au publicat-o colegii mei Roxana Preda si Teodor Tita; am fost tare mandra de ei). Succesorul lui Radu Calin Cristea, Claudiu Saftoiu, l-a chemat cateva saptamani mai tarziu pe Teo, care inca mai era redactor sef al site-ului, sa-l intrebe care-i treaba - dupa care a mutat abrupt si fara explicatii site-ul in subordinea DEIS, proaspat preluat de Claudiu Lucaci."

Materialul sters de pe site-ul TVR poate fi consultat in continuare pe archive.org.


Semnalul tras de Mona Dirtu vine la un an dupa ce aceasta si-a dat demisia din functia de sef TVR Interactiv, iar sefii editoriali de atunci ai TVRinfo.ro acuzau ingerinte in politica editoriala a site-ului. Acelasi semnal vine in momentul in care agentia de presa Agerpres a publicat un interviu in care era "periat" fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, interviu "curatat" apoi de formularile suspecte pentru ca, in cele din urma, sa fie retras definitiv de agentie, dupa cum relateaza Paginademedia.ro.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

6546 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    Asa-i la noi (Luni, 15 iulie 2013, 14:24)

    geodor [utilizator]

    Uite-asa, usor, usor, Ponta-i scos curat ca lacrima. Anu' viitor, pe vremea asta n-o sa mai stie nici draq de plagiat.
    • +17 (19 voturi)    
      Super tare (Luni, 15 iulie 2013, 14:49)

      abcde [utilizator] i-a raspuns lui geodor

      E ca in 1984, a lui Orwell
      • +1 (3 voturi)    
        Ponta ne mai da si spam-uri pe FB! (Marţi, 16 iulie 2013, 12:54)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui abcde

        Marile proiecte si ale lui Ponta si salvarea internationala a Romaniei se serveste nedorit pe FB sub forma de SPAM!

        Asta e chiar culmea tupeului, anul trecut cand lichidau sistematic echilibrul Statului de Drept nu mai trimiteau mesaje... se lucra pe sub masa!

        FMM Ponta cu publicitatea mincinoasa !
        cu diplomele tale furate si cu cel mai Penal Guvern din timpul democratiei romanesti !
    • +15 (17 voturi)    
      asa e igienic (Luni, 15 iulie 2013, 15:11)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui geodor

      rahatul trebuie ingropat
  • +19 (21 voturi)    
    tvr (Luni, 15 iulie 2013, 14:28)

    mihail nica [utilizator]

    sub i.iliescu era mai simplu// stirile incomode ori nu se difuzau , ori se difuzau dupa ora 23.
  • +23 (27 voturi)    
    patetic (Luni, 15 iulie 2013, 14:37)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    faptul ca Pontanocchio a folosit o lucrare de doctorat plagiata pentru obtinerea mangla cum laude a titlului de doctor in (ne)stiinta dreptului e notoriu.

    Incercarile ridicole de a sterge orice urma dovedesc faptul ca Mi's Plagiattore e strutul absolut: in loc sa foloseasca nisipul, foloseste rahatul.

    Am o sampanie pregatita si pentru momentul apropiat in care micul furtilescu va fi decapitat de proprii coledzi.
  • +17 (21 voturi)    
    ce hazliu ..... (Luni, 15 iulie 2013, 14:45)

    cbogdan [utilizator]

    Si USL vorbea despre aservirea Televiziunii publice de catre PDL. Ce vacarm ar fi in Romania daca toti nerusinatii ar tipa (de durere).
  • +20 (22 voturi)    
    eu de ce dracu platesc taxa la tvr? (Luni, 15 iulie 2013, 15:00)

    un dac [utilizator]

    stiu, de prost.
    • -1 (1 vot)    
      Chiar asa... (Marţi, 16 iulie 2013, 15:58)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      ma intreb daca s-ar putea sa nu mai platesc aceasta taxa. Nu numai ca aceasta televiziune n-are nici un pic de obiectivitate, dar chiar isi bate joc de telespectatori in ultimul hal din toate punctele de vedere. Duminica seara, zapand, am constatat ca si pe canalul unu, si pe doi se transmitea aceeasi emisiune de divertisment subcultural "Vara pe val". Oare chiar nu mai aveti nici un pic de jena, doamnelor si domnilor de la TVR?
  • +17 (19 voturi)    
    teleghiorţ (Luni, 15 iulie 2013, 15:26)

    corvus coraX [utilizator]

    din 1989 aşa zisa televiziune liberă tot spală cadavre şi nu mai termină. o televiziune care ar fi trebuit incriminată imediat după decembrie 1989 pentru moartea a sute de oameni nevinovaţi
  • +5 (7 voturi)    
    1984 (Luni, 15 iulie 2013, 20:16)

    bedexe [utilizator]

    Orwell. De studiat de toti cei care nu l-au citit
  • +6 (8 voturi)    
    s-o fi sters (Luni, 15 iulie 2013, 21:15)

    draq [utilizator]

    dar nu o sa uitam
    • 0 (0 voturi)    
      De fapt (Marţi, 16 iulie 2013, 16:01)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui draq

      s-a si uitat. Cu atat mai mult cu cat poporului care voteaza ii pasa foarte putin de plagiat sau chiar ii si admira pe cei care se descurca precum primul ministru.
  • +1 (1 vot)    
    banal! (Marţi, 16 iulie 2013, 11:05)

    Codruta N [utilizator]

    Yahoo - stiri, a sters in 2 ore o stire in care zicea ca astia care vor sa faca exploatarea de la Rosia Montana n-au bani, pretul aurului oricum scade samd. - si au sters-o, bineinteles, cu comentarii cu tot!
    "Se poarta", e "trendy" :P


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri