Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia anuntata in vara, prin care Burda urmeaza sa preia operatiunile Sanoma Hearst Romania, "este de natura sa ridice obstacole semnificative in calea concurentei efective". In urma problemelor identificate de Consiliu si anuntate saptamana aceasta, Burda a facut o serie de propuneri de angajamente ce vizeaza cesionarea mai multor reviste, iar Consiliul Concurentei supune, acum, aceste propuneri dezbaterii publice, pentru a vedea daca se gaseste o solutie asa incat tranzactia sa se finalizeze.

  • Burda a anuntat, la inceputul lunii august, achizitia tuturor activitatilor Sanoma Hearst in Romania, precizand ca trustul media rezultat va avea peste 35 de titluri si mai mult de 40 de servicii media online.
  • Portofoliul Burda include branduri precum Practic in bucatarie, Casa Lux, Ioana si Gradina mea de vis, iar cel al Sanoma - Cosmopolitan, Marie Claire, Harper's Bazaar, Esquire sau National Geographic.

Principalele probleme identificate de Consiliul Concurentei si anuntate saptamana aceasta sunt:

"cotele mari de piata rezultate in urma concentrarii respective" pe piata revistelor de masa si pe cea a publicitatii in reviste de masa, precum si pe piata revistelor de decoratiuni interioare si a revistelor pentru parinti si pe cea a publicitatii in revistele pentru parinti.

Drept urmare, Burda Verlag Osteuropa GMBH si Burda Romania au inaintat propuneri de angajamente ce vizeaza cesionarea a patru publicatii: "Retete: Bucataria de azi" (pe piata revistelor de masa), "Ioana Visul Copiilor" si editia speciala "Ioana VIne Barza" (pe piata revistelor pentru parinti", "Casa de Vacanta" (piata revistelor de decoratiuni).

In acest caz, Consiliul Concurentei a apelat la procedura angajamentelor, supunand propunerile Burda dezbaterii publice. Dupa ce va analiza observatiile formulate de catre terti, ce pot fi transmise pana pe data de 11 noiembrie, Consiliul poate sa solicite partilor sa modifice aceste propuneri si poate decide sa accepte sau sa respinga angajamentele.