Studiu: Cum consuma media romanii tineri, conectati la Internet

de C. Ionescu     HotNews.ro
Joi, 5 decembrie 2013, 13:07 Economie | Media & Publicitate

​Calculatorul este principalul mediu pentru consumul de stiri si de divertisment pentru romanii din marile orase, cu varste intre 18-45 de ani si care au acces la Internet, potrivit unui studiu dat publicitatii, joi, de compania eResearch, in cadrul conferintei Future of Media 2013. In randul acestui public, gradul de incredere in sursele de informare online este mult mai mare decat in cazul televizorului, potrivit aceluiasi studiu.

  • Studiul eResearch a fost realizat pe baza a 800 de interviuri folosind metoda CAWI, in intervalul 19-24 noiembrie 2013. Participantii au fost selectati din randul membrilor din comunitatea de cercetare a companiei eResearch, iar chestionarul a fost completat online. Studiul este declarat reprezentativ pentru romanii de 18-45 de ani, care locuiesc in Bucuresti si cele mai mari zece orase din Romania, utilizatori de Internet.

Ce spune studiul despre proprietatea de receptoare media

  • Calculatorul este cel mai raspandit mediu, urmat de televizor, radio si smartphone
  • Calculator - 98%
  • Televizor - 88%
  • Radio - 75%
  • Smartphone - 70%
  • Tableta - 31%
  • Smart TV - 19%
  • Consola de jocuri - 15%

Ce spune studiul despre consumul de stiri si informatii
  • in cazul esantionului ales, calculatorul depaseste televizorul ca principalul instrument de informare
  • Ultimul aparat folosit pentru stiri/informatii - calculatorul a fost cel mai frecvent raspuns, urmat de televizor, smartphone, radio
  • 79% dintre respondenti spun ca apeleaza la calculator pentru a consuma stiri zilnic sau mai des, in timp ce doar 71% apeleaza in acest sens la televizor
  • Media zilnica de utilizare pentru consumul de stiri: calculator - 53 minute, TV - 47 minute
  • Principalele surse online pentru stiri/informatii - motoarele de cautare, urmate de site-uri de stiri si de e-mail
  • 89% dintre respondenti spun ca folosesc in special siteuri de stiri in limba romana, doar 11% se uita in special pe siteuri internationale
  • Nivelul de incredere este cel mai ridicat in cazul siteurilor de stiri: 66% spun ca e sursa cea mai de incredere, doar in jur de 30% spun acelasi lucru despre TV

Ce spune studiul despre consumul de divertisment
  • timpul mediu pentru consumul de divertisment este de 102 minute/zi in cazul calculatorului, 91 minute - radio online, 87 minute - tableta, doar 56 de minute in cazul TV
  • 78% consuma divertisment pe calculator zilnic sau mai des, comparativ cu 42% in cazul TV
  • principalele activitati in cazul utilizarii calculatorului: navigarea pe internet (mentionata de 23% dintre respondenti), social media (20%), filme (15%)
  • principalele activitati in cazul smartphone-urilor: social media (25%), navigare pe internet (20%), jocuri
  • studiul include si evaluari referitoare la consumul de TV on demand si arata ca 40% dintre cei care folosesc astfel de servicii de pe calculator opteaza pentru Voyo, 25% pentru AntenaPlay


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1665 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri