Zoltan Szigeti, presedinte The Group/Omnicom Media Group, a discutat despre framantarile pietei de publicitate in 2013/2014

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2013, 14:28 Economie | Media & Publicitate

Zoltan Szigeti
Foto: The Group
Anul 2013 a fost unul framantat si pentru piata locala de publicitate, afectata nu doar de perpetuarea starii de criza si de dramele pietei media, cat si de interventii ale autoritatilor, precum ordonanta de urgenta din primavara privind publicitatea TV. Despre efectele anului care se incheie asupra cheltuielilor de publicitate si despre asteptarile de la 2014, un an electoral marcat si de importante evenimente sportive internationale, Zoltan Szigeti, presedinte al holdingului local de comunicare The Group si al Omnicom Media Group, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.       

Zoltan Szigeti a fondat holdingul de comunicare The Group, alaturi de Mihaela Nicola, la inceputul lui 2005. The Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din Romania, reunind numeroase agentii de media sau specializate in diverse nise de marketing, in frunte cu agentia Media Investment. In 2012, The Group a devenit actionar in agentiile operate de Omnicom Media Group in Romania, pozitie consolidata printr-o serie de afilieri si asimilari ce au continuat in 2013.

  • Intalnirea s-a incheiat


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3020 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    outdoor (Miercuri, 11 decembrie 2013, 14:45)

    adrian popescu [anonim]

    Care sunt estimarile dvs pentru piata de outdoor in 2014? Care sunt in prezent avantajele outdoorului fata de celelalte medii? Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:29)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian popescu

      Piata de outdoor este stationara si va ramane din punct de vedere cantitativ probabil la acelasi nivel si in 2014. Apar insa evolutii sub aspect calitativ si cel al formelor de exprimare a brandurilor in aer liber. Outdoorul are rol complementar in campanii, iar despre avantajele lui probabil ca putem vorbi in cadrul unei prezentari specializate.
  • 0 (0 voturi)    
    martea neagra (Miercuri, 11 decembrie 2013, 15:29)

    cititor [anonim]

    Citez din reactia Ambasadei SUA dupa martea neagra din Parlament: "Aceasta actiune a Parlamentului reprezinta o indepartare de la principiile transparentei si ale statului de drept si este un semnal descurajator pentru investitori, care va afecta negativ economia Romaniei".

    Inseamna acest avertisment ceva pentru publicitarii care-si fac ca de obicei socotelile pentru la anul, in functie de evolutia economiei si a consumului? Sau ramane valabila povestea ca fundul sacului a fost deja atins in domeniul acesta si nu mai e loc de mai rau?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:31)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui cititor

      Totdeauna este loc de mai rau si am constatat acest lucru de la an la an. Estimarile noastre, insa, pentru 2014, indica faptul ca vom asista la o crestere a consumului, la relurea procesului de creditare si in general la un reviriment economic. Anemic, dar imbucurator.
  • 0 (0 voturi)    
    2014 incotro? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 15:55)

    vakk [utilizator]

    1. Cum se schimba modelul de business al agentiilor in contextul aplicarii ordonantei Voiculescu (reglementarea abuziva a relatiei comerciale intre televiziuni / agentii / clienti)? Credeti ca aveti puterea de a negocia comisioane semnificativ mai mari pentru a acoperi costurile valorii adaugate a serviciilor pt. clienti companii mari care cumpara media printr-un departament de achizitii care respecta reguli stricte?

    2. Cum veti aborda solicitarile agentiilor din afara Romaniei care doresc sa cumpere spatiu TV in Romania dar nu vor fi de acord sub nici o forma ca clientul final sa fie facturat?

    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:34)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui vakk

      Legea impusa la inceputul acestui an a modificat, intr-adevar, modelul de business al agentiilor de media din Romania. Este un model care nu exista niciunde si despre care se discuta cu semnul mirarii in board-urile marilor companii din lume care sunt investitori in publicitate in Romania. Agentiile au fost nevoite sa identifice moduri si instrumente de a-si conserva veniturile in timp ce respecta, desigur, legea. Renegocierea comisioanelor pe care le ofera clientii a fost doar unul din aceste moduri.

      Am avut astfel de solicitari si ne-am confruntat cu multe situatii inedite, tocmai pentru ca prevederile ordonantei au impus o inovatie legislativa intr-un domeniu in care se lucreaza altfel si la fel, de peste 100 ani, in toate tarile lumii. Dar, din nou, obstacolele de tip nou se depasesc cu solutii noi.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 11 decembrie 2013, 17:16)

    cevapcici [anonim]

    pt media investment, de exemplu, ce inseamna ordonanta rebate-ului, cum arata cifra de afaceri pe 2013 comparativ cu cea din 2012?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:37)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui cevapcici

      Cifrele de afaceri ale agentiilor s-au diminuat desigur si, repet, tocmai pentru ca anul 2013 a impus un model nou de business in activitatea agentiilor de media comparatiile legate de cifra de afaceri din anii trecuti nu mai sunt relevante. S-au diminuat si veniturile agentiilor. Singurul indicator relevant, asa cum a fost de altfel dintotdeauna, ramane profitul. Media Investment incheie anul 2013 cu profit.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 11 decembrie 2013, 17:19)

    SlayerSS [anonim]

    Buna ziua,

    Cum credeti ca va evolua piata publicitatii online in 2014? Vom asista la o crestere consistenta?

    Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:39)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui SlayerSS

      Internetul este doar unul din instrumentele de comunicare. Faptul ca are atat de multe forme de continut si faptul ca devine un mod de informare si exprimare din ce in ce mai extins va conduce la o crestere a ponderii sale in totalul investitiei de media.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 11 decembrie 2013, 19:33)

    cornel saceanu [anonim]

    Ce pondere a avut comunicarea online in bugetele de media in anul 2013?

    Unde merge partea mai consistenta a bugetului online, catre crearea de continut sau catre cumpararea de spatiu pentru difuzarea mesajului?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:40)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui cornel saceanu

      Comunicarea online a preluat aproximativ 20% din investitia totala in media. Campaniile foarte creative aloca o pondere mult mai mare dezvoltarii de continut, dar conversatia despre branduri in cadrul retelelor sociale si relevanta comunicarii online vor creste, pentru fiecare brand, odata cu cresterea investitiei in cumpararea de media online.
  • 0 (0 voturi)    
    platiti la 90 de zile + (Miercuri, 11 decembrie 2013, 23:43)

    vlad [anonim]

    Agentiile platesc greu. Cum se face ca pe un client care incaseaza bani rapid (telefonie mobila) agentia Dvs ( si altele) platesc furnizorii - adica siteurile la 90 de zile pe cand consumatorul final isi plateste facturile in 15 zile?

    1. Plateste clientul final greu sau va agentiile fac pe bancherii?

    2. Cum vedeti Google in aceasta ecuatie? Din cate stiu nu da rebate. Aliat sau va intoarce mana la spate?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:42)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      Agentiile de media platesc exact in ritmul in care incaseaza banii de la Clienti. Agentiile nu functioneaza ca “banca” retinand banii clientilor si intarziind plati catre furnizori. Este si acesta motivul din care nu pot functiona ca banca platind mai repede furnizorii decat au incasat banii de la Clienti.

      Google, ca si televiziunile ca si alti furnizori care nu genereaza rebate pentru agentii, constituie un furnizor cu care lucram in mod eficient pentru campaniile clientilor nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    fratie (Joi, 12 decembrie 2013, 1:53)

    Mezzo [anonim]

    daca s-au mai asezat putin lucrurile si ati apucat sa va faceti o idee despre ce va fi, cum va imaginati peste 2-3-5 ani cand grupul mare publicis-omnicom, fuzionat complet, va zice "mai astia din romania, ia nu va mai certati atat and behave yourself" si va trebui sa va conformati toti - omd, zenith, saatchi etc - macar un pic? :)
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:45)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mezzo

      Noi, The Group, nu ne-am certat niciodata cu nimeni. Noi si toti angajatii The Group au, inca din anul 2005, in contractul de munca, prevederi explicite despre etica si raportarea la competitori, despre interdictia de a ne referi ireverentios la vreun competitor, furnizor sau partener de afaceri si despre interdictia de a purta polemici sau discutii in contradictoriu care depasesc sfera dezbaterii constructive de opinii. Asadar, pentru noi lucrurile au fost asezate dintotdeauna.

      Conduita competitorilor nostril tine de politica companiei si probabil de educatia liderilor.
  • 0 (0 voturi)    
    inca o chestie (Joi, 12 decembrie 2013, 1:57)

    Tot Mezzo [anonim]

    as aprecia mult daca ma lamuriti exact cum stau lucrurile cu omd-ddb-tribal etc in romania, pentru ca au fost atatea schimbari intr-o perioada scurta ca am pierdut sirul. Mai precis, cine de cine apartine si cat are the group sau dvs din fiecare agentie? Si tribal ddb pana la urma mai exista ca agentie sau e doar un nume/brand in portofoliu?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:47)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tot Mezzo

      Toate schimbarile la care va referiti au constituit, in fapt, evolutii. Fiecare din agentiile la care v-ati referit constituie companii de sine statatoare si ele apartin parteneriatului The Group – Omnicom Media Group.
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:49)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tot Mezzo

      Fiecare dintre agentii - OMD, DDB, Tribal - sunt agentii de sine statatoare cu management si echipe diferite.
  • 0 (0 voturi)    
    youtube (Joi, 12 decembrie 2013, 10:41)

    gabi [anonim]

    Puteti face o evaluare, va rog, cati bani s-au dus in publicitate youtube pana acum? Si cine a "pierdut acesti bani", TV-ul, online-ul, altii?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:56)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabi

      estimarile arata ca investitia pe Youtube a crescut corelat cu timpul pe care il petrece consumatorul roman pe acest canal, cu precadere consumatorii cu varsta intre 20-25.

      Potrivit studiilor, in 2013, in Romania, timpul petrecut pe Youtube de utilizatori cu varste cuprinse intre 16-35 de ani este similar cu timpul petrecut in fata televizorului, cu un accent special pe segmentul de varsta 18-24, in care timpul petrecut pe Youtube e mult mai mare decat cel petrecut in fata televizorului. Si atunci este firesc ca si investitiile sa se adapteze obiceiurilor de consum media.

      La fiecare moment de timp, mixul de media este corelat cu impactul generat de campanie asupra consumatorilor. Iar bugetul se reconfigureaza permanent in functie de foarte multi parametri.
  • 0 (0 voturi)    
    Fuziunea Omnicom-Publicis (Joi, 12 decembrie 2013, 11:27)

    nicanor [utilizator]

    Puteti sa ne dati detalii, va rog, cu privire la aceasta fuziune si la impactul ei pe piata de marketing si publicitate?

    Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:57)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui nicanor

      Nu putem oferi detalii pe aceasta tema in acest moment.
  • 0 (0 voturi)    
    politica si economie (Joi, 12 decembrie 2013, 11:33)

    saruman [anonim]

    Intr-un clasament al perioadelor de guvernare, cam pe unde s-ar afla actuala guvernare, dpdv al suportului pentru business si, implicit, pentru piata de publicitate (sub ce alte guvernari v-a fost mai bine si sub care v-a fost mai rau)?
  • 0 (0 voturi)    
    OUG (Joi, 12 decembrie 2013, 12:08)

    vasile [anonim]

    ne puteti spune in ce masura va influenta OUG 25 preturile oferite de statii in cazul pitch-urilor? putem fi martorii unor cresteri nejustificate a preturilor tocmai prin micsorarea puterii de negociere a agentiilor?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 13:16)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasile

      Preturile sunt o rezultanta a procesului de cerere si oferta intre parteneri. Acestea nu vor creste sau scadea datorita ordonantei, ci datorita conditiilor de piata din 2014. Rolul agentiilor a crescut odata cu aparitia acestei ordonante: prin contractele directe intre clienti si statii TV, ambele parti au descoperit vulnerabilitatile unui parteneriat direct si rolul indispensabil al agentiilor de mediator si constant negociator.
  • 0 (0 voturi)    
    mizerii tv (Joi, 12 decembrie 2013, 12:09)

    BiB [anonim]

    Sunteti de acord ca degradarea TV-ului, tabloidizarea a depasit orice limite? Credeti ca ceea ce s-a intamplat in primavara cu ceara din urechi a nustiucui, aratata pe post la Antena si care a facut ca un client sa-si schimbe politica de reclama in cazul emisiunii respective, se va mai repeta pe viitor?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 13:19)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui BiB

      Fiecare statie de televiziune are propriul cod de conduita si isi cunoaste limitele pe care si le autoimpune pentru a atrage audienta. Fireste ca toate agentiile isi indeamna clientii sa plaseze continutul publicitar si in functie de compatibilitatea brandului cu acel continut editorial.
  • 0 (0 voturi)    
    Noua lege a publicitatii stradale (Joi, 12 decembrie 2013, 12:30)

    dumitrescu [anonim]

    Care este parerea dvs fata de proiectul de suspendare a aplicarii noii legislatii a publicitatii stradale, proiect ce-i apartine domnului Liviu Dragnea? Ce se va intelege, urmare a acestei suspendari, din tranzactia anului, Euromedia? Dai lege, scazi pretul, cumperi si apoi anulezi legea!
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 13:22)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui dumitrescu

      Si aceasta masura, ca si cele anterioare, reflecta filosofia discretionara pe care actualul guvern o are referitor la industria de comunicare.
  • 0 (0 voturi)    
    plati restante (Joi, 12 decembrie 2013, 12:56)

    Tudor M [anonim]

    Buna ziua, stiu ca inca exista restante financiare din partea The Group catre furnizori de media, facturi neplatite chiar si din mai, iunie. Ce fel de semnal pot da aceste intarzieri si care este solutia sa intre intr-un ritm normal de plata?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Joi, 12 decembrie 2013, 13:24)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor M

      Am raspuns mai devreme, specificand faptul ca The Group plateste furnizorii exact in cadenta in care primeste banii de la client.
  • 0 (0 voturi)    
    r: (Joi, 12 decembrie 2013, 12:59)

    Zoltan Szigeti [hotnews.ro]

    Evolutia indicatorilor de business pentru The Group arata ca agentia noastra a crescut si s-a consolidat sanatos, indiferent si independent de guvernare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă