Studiu ActiveWatch: Harta politica a televiziunilor locale

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:02 Economie | Media & Publicitate

 documente
"Judecand dupa tipul de continut pe care televiziunile locale il disemineaza, rezulta ca romanii traiesc intr-un desert informational fara sa-si dea seama", afirma un studiu despre starea televiziunilor locale din Romania si influenta politicului asupra acestora, studiu realizat de ActiveWatch si dat publicitatii miercuri. "Harta politica a televiziunilor locale" descrie activitatea televiziunilor locale din 15 judete si descrie cateva trasaturi comune: implicarea directa a patronilor in editorial, folosirea statiilor ca instrumente de PR politic, folosirea banului public.

  • Vezi in studiul integral in documentul atasat. Vezi o harta interactiva asociata acestui studiu aici

"S-ar putea iesi din acest cerc vicios printr-o generatie noua, venita din facultate? Greu de crezut. In general industria dispretuieste profund facultatea de Jurnalism ca institutie. Sentimentul este reciproc", este una dintre concluziile raportului.

Harta realizata de ActiveWatch se bazeaza pe cercetarea documentelor oficiale si pe aproximativ 200 de interviuri realizate cu manageri media, jurnalisti, reprezentanti ai autoritatilor, "alti factori interesati", inclusiv politicieni. Dintre titlurile capitolelor dedicate televiziunilor din diverse judete:
  • "Televiziunile aradene se acuza reciproc de influente politice"
  • "Televiziuni "arondate" politic in Brasov"
  • "Patronatele au renuntat treptat sa sprijine financiar televiziunile din Cluj"
  • "Unele televiziuni constantene sustin politicieni "din convingere""
  • "Televiziunile "imobiliare" din Iasi"
  • "Liviu Luca, Sebastian Ghita si William Branza, patroni de televiziuni prahovene, aduc bani "de-acasa""
  • "In judetul Timis - televiziuni "de casa" pentru Primarie si Consiliu Local"

ActiveWatch arata ca "este un studiu fara precedent. Genereaza portretul televiziunii locale, al lucratorului angajat intr-o astfel de intreprindere, al felului in care se desfasoara o afacere media si al modului in care gandesc patronii sau managerii. Si, desigur, al gradului de implicare al politicului in afacerile presei."
  • In capitolul introductiv se arata: "Radiografia este socanta. Judecand dupa tipul de continut pe care televiziunile locale il disemineaza, rezulta ca romanii traiesc intr-un desert informational fara sa-si dea seama. Teoretic, presa locala sta la baza unui ecosistem al informatiei, pentru ca cele mai importante informatii pe care le transmite sunt preluate de presa nationala. La randul ei, presa nationala informeaza decidenti politici, intermediaza presiune asupra politicienilor locali sau este sursa pentru presa internationala. Astfel, cu o presa locala inexistenta sau care isi neglijeaza functia de baza de a informa si de a da o voce cetateanului, baza ecosistemului informatiei este viciata."

Care sunt concluziile studiului:
  • De cele mai multe ori, daca un jurnalist de televiziune onest, plin de idei si talent, vrea sa aleaga independent un subiect, este obligat de fisa postului sa se limiteze la o dare de seama asupra activitatii administratiei locale si partidelor politice, extrasa din conferinte de presa si alte materiale de promovare.
  • Metoda de colectare a informatiei pe care o invata in redactie se rezuma in general la cereri oficiale. Fara procese, plangeri, fara sa incerce sa construiasca surse, baze de date si alte unelte pe care sa le utilizeze ca resurse alternative.
  • Calitatea continutului pe care-l produce pleaca de la un standard foarte scazut din cauza bugetului mic, lipsei echipamentelor sau a unei echipe specializate. Organizarea redactiei nu are flexibilitate, exista putini colegi cu studii sau specializari si multi sunt predispusi la compromis avand salarii de nimic.
  • Daca printr-o minune un material de calitate este produs, el ar putea sa fie interzis de la difuzare de catre patron in ultimul moment. Patronul are o implicare editoriala directa atunci cand ii sunt amenintate relatiile cu putinele societati care cumpara publicitate sau cu prietenii politici care-i aproba bugetul de sponsorizare din bani publici.
  • Politicienii si oamenii de afaceri cunosc acest mecanism si in consecinta in general nu dau doi bani pe ziaristi, ba chiar sunt agresivi cu cei care le incurca strategia de PR. Uneori, politicienii nu dau doi bani nici pe public, pe care-l considera tampit.
  • Din punct de vedere financiar, de cele mai multe ori televiziunile nu produc profit, iar salariile sunt la cote de avarie. Bugetul operational este de cele mai multe ori sponsorizat din bani publici, direct sau indirect, televiziunea nu are credibilitate iar audienta este insignifianta.
  • S-ar putea iesi din acest cerc vicios printr-o generatie noua, venita din facultate? Greu de crezut. In general industria dispretuieste profund facultatea de Jurnalism ca institutie. Sentimentul este reciproc.



























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3170 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Neinteresant (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:36)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu ne intereseaza ONG-urile mafiei.
  • 0 (2 voturi)    
    dare de zeamă (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:52)

    pointless man [utilizator]

    „de cele mai multe ori, daca un jurnalist de televiziune onest, plin de idei si talent, vrea sa aleaga independent un subiect, este obligat de fisa postului sa se limiteze la o ”dare de seama” asupra activitatii administratiei locale si partidelor politice, extrasa din conferinte de presa si alte materiale de promovare.”

    domnu´ mircea toma ! pe cine vreți să aburiți ?

    rușine cațavenci ! rușine veșnică !
    • -1 (1 vot)    
      confunzi (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 14:27)

      puthre [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Mircea Toma e la revista kamikaze, nu la catavencu.
      • 0 (0 voturi)    
        SCURTĂ MEMORIE (Joi, 23 ianuarie 2014, 8:29)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui puthre

        A fost la Cațavencu pînă s-a vîndut (și el și revista).

        Și uite așa nu mai ținem minte ce s-a întîmplat doar cu cîțiva ani în urmă. Și uite așa înghițim o grămadă de minciuni crezînd că lumea începe cu noi.
  • +1 (1 vot)    
    revolutia uselista in presa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:18)

    feral [utilizator]

    Mooie ActiveWatch ! Sa-si vada de revolutia lor uselista si sa nu mai mimeze interesul pentru democratie si statul de drept. Presa este asa cum este cu sprijinul unora ca ActiveWatch.
  • +1 (1 vot)    
    ActiveWatch e o fantoma a USL. (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:24)

    feral [utilizator]

    ActiveWatch e o fantoma a USL. Scopul ei este confuzionarea publicului prin rapoarte distorsionate si favorizarea actiunilor de distrugere a societatii civile.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version