Antena Group a anuntat, miercuri seara, ca retransmisia pe Focus Sat a posturilor pe care le detine va fi intrerupta incepand de joi. Potrivit unui comunicat al companiei de televiziune, "In urma negocierilor privind prelungirea contractului de retransmisie a posturilor Antena 1, Antena Stars, Antena 3, Euforia si GSPTV cu compania Focus Sat, partile nu au cazut de acord in ceea ce priveste termenii comerciali. Ca atare, conform adresei 721/05.02.2014 trimisa de Focus Sat companiei noastre, retransmisia posturilor Antena Group pe aceasta platforma va fi intrerupta incepand cu 6 februarie 2014".

Antena Group afirma in comunicatul de presa ca oferta adresata de Focus Sat "nu reflecta valoarea comerciala a posturilor TV detinute si nici cifrele de audienta care fac din divizia TV Intact leaderul pietei romanesti, cu un market share de 22,1%".

"Sumele de retransmisie negociate reprezinta o solicitare comerciala echilibrata, aplicabila politicii comerciale din piata de distributie, fiind in conformitate cu contractele existente actualmente pe piata", se mai arata in comunicatul Antena Group, care se declara "in continuare deschisa negocierilor cu compania Focus Sat, in vederea gasirii unei solutii in favoarea publicului telespectator".

Este a doua oara, in ultimii ani, cand Antenele blocheaza retransmisia pe Focus Sat, platforma de satelit a UPC, dupa cazul similar petrecut in primavara anului 2012. Focus Sat a avut, in toamna lui 2013, o situatie tensionata si in relatia cu Pro TV S.A., companie ale carei posturi au ramas, in cele din urma, in grila acestui operator.

  • Posturile Antena Group sunt declarate libere la retransmisie, conform principiului "must carry", insa acesta se aplica doar operatorilor de cablu, nu si celor de DTH (satelit), cum este Focus Sat. Aceasta inseamna ca operatorii de cablu sunt obligati sa retransmita posturile Antena Group, care sunt disponibile in cazul lor "fara conditionari tehnice sau financiare", dar obligatia nu este valabila si in cazul platformelor DTH, care pot retransmite posturile in baza unor intelegeri comerciale, prin care, de cele mai multe ori, televiziunile primesc bani de la operator pentru a intra in pachetele acestuia.