Intalnire online

Marius Ursache, romanul care incearca sa dea oamenilor viata digitala dupa moartea fizica, a discutat cu cititorii: "Mostenirea" Eterni.me nu e de dragul rudelor care jelesc, ci pentru a nu fi uitat

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 11 februarie 2014, 15:25 Economie | Media & Publicitate

Marius Ursache
Foto: Arhiva personala
Romanul Marius Ursache a intrat, zilele acestea, in atentia presei internationale cu un proiect iesit din comun: el si o echipa de antreprenori de la Massachusetts Institute of Tehnology (MIT) au anuntat o noua platforma, Eterni.me, ce ar urma sa ofere oamenilor o "viata dupa moarte" in mediul digital. "Cum sa stai la taclale cu mortii, ca pe Skype", s-au grabit sa titreze televiziunile, ziarele si site-urile lumii in ultimele zile. Marius Ursache, fondator al agentiei romanesti Grapefruit si initiator al noii platforme Eterni.me, a discutat cu cititorii despre acest proiect.

Marius Ursache:  Platforma e destinata persoanelor in viata care vor sa lase o mostenire cat mai reala, nu de dragul rudelor care il vor jeli, ci mai degraba pentru a nu fi uitat / Pentru inceput incercam sa strangem peste 1 milion USD, care vor fi folositi pentru a crea o versiune demo. Vezi raspunsurile lui la rubrica de comentarii de mai jos

  • Marius Ursache si o echipa de antreprenori de la MIT au conceput, in cadrul unui program derulat de acest institut, o platforma digitala numita Eterni.me, ce promite utilizatorilor ca vor fi prezenti online si dupa moarte. Platforma nu a fost lansata inca - oamenii incearca in continuare sa gaseasca resurse si bani pentru a o dezvolta, asa incat sa o lanseze in varianta "beta" anul viitor, initial doar pentru piata americana. Ea urmareste sa foloseasca inteligenta artificiala pentru a realiza un "avatar" digital al utilizatorului, urmarind tot ce lasa acesta in urma, in medii digitale, pe parcursul vietii - de la fotografii si e-mailuri, la ceea ce face in retele sociale. Dupa moartea utilizatorului, aceste date vor fi accesibile celor apropiati, prin intermediul unei interfete-"avatar" realizate de Eterni.me. Vezi detalii aici
  • "Skype with the dead" este expresia favorita folosita de media internationale care au relatat, in ultima vreme, despre subiect - de la CNN la Hindustan Times.
  • "Incercam sa rezolvam o problema cu care ne-am intalnit mai des in ultimii ani. In momentul cand cineva trece in nefiinta, tot ce ramane e amintirea sa in mintea celor apropiati, familie sau prieteni. Cea mai mare parte a continutului pe care il creeaza, a evenimentelor pe care le experimenteaza pe parcursul vietii se pierde sau ramane arhivata undeva pe un calculator. Iar cand familia si prietenii dispar si ei, amintirea acelei persoane se risipeste. Suntem uitati. Uneori, lucrurile pe care vrem sa le lasam generatiilor viitoare sunt uitate si pierdute. Noi vrem sa prevenim acest lucru", spun cei care au conceput platforma Eterni.me.

Marius Ursache este unul dintre co-fondatorii Grapefruit, companie locala lansata in 1999 ca agentie de branding. Grapefruit s-a transformat, in ultimii ani, mai intai in "agentie de branding si digital", apoi in "agentie de dezvoltare de produse digitale".

  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul textului
  • Nota redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vor fi validate comentariile care nu contin intrebari, care nu se refera la temele anuntate sau care constau in atacuri la persoana


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8049 vizualizari

  • Curiozitati (Marţi, 11 februarie 2014, 15:59)

    Octavian [anonim]

    Buna ziua. Felicitari !

    Sunt un doctorand in informatica. As avea urmatoarele intrebari:
    1) Intelegerea gandirii unui om si reproducerea ei in situatii noi ("conversatie" post-mortem cu o ruda) este o problema de Machine Learning foarte grea. Aceasta mai ales pentru faptul ca probleme mult mai simple precum intelegerea limbajului natural si analiza sentimentelor unui text sunt departe de a fi complet rezolvate. Puteti da cateva exemple de cum ar arata algoritmul dumneavoastra in cateva situatii simple ? Exemplu: vreti sa reproduceti jargonul persoanei respective? Vreti sa folositi citate ale persoanei respective ?

    2) De unde intentionati sa invatati gandirea persoanei respective ? Doar din e-mailurile trimise de acesta pe parcursul vietii si din tweet-urile si postarile pe Facebook ? Cred ca majoritatea oamenilor nu posteza pe retelele de socializare lucruri profunde despre ei sau ganduri ne-superficiale.

    3) Cum intentionati sa aflati ca persoana respectiva a murit? Prin e-mailuri trimise rudelor dupa o perioada de inactivitate a persoanei respective ?

    4) Cum intentionati sa gestionati problema Privacy-ului / datelor private ? Inteleg ca siteul dumneavoastra urmareste sa aiba acces la toata activitatea de pe internet si offline a cat mai multor persoane. Cum veti proceda in contextul scandalului recent al spionajului NSA ? Cum veti convinge userii reticenti din cauza acestei probleme ?

    5) Veti folosi "clasicele" Google Ads pentru monetizare ?

    6) Aveti in gand ca, dupa o perioada de activitate, sa oferiti date publice care sa poata fi folosite pentru cercetarea in domeniul Machine Learning ?

    Multumesc
    • Curiozitati (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:05)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian

      Buna Octavian,

      1. Intr-adevar, problema de care vorbesti este una dintre cele mai dificile. Nu e atat vorba de partea conversationala si de algoritmii de inteligenta artificiala (AI), ci mai degraba de a afla semnificatia tuturor datelor culese. Cu alte cuvinte, platforma sa isi dea seama de diferenta de importanta dintre doua posturi pe Facebook, de genul: "Azi am baut o cafea buna" si "Azi mi s-a nascut primul copil". Reproducerea jargonului sau a personalitatii vor fi posibile cu siguranta in viitor, insa initial platforma isi propune sa fie doar o modalitate de a crea o "mostenire" informationala si de a permite accesul printr-o interfata cat mai "umana".

      2. Nu vrem initial sa invatam "gandirea", ci doar sa arhivam si sa structuram informatii despre utilizator, si de a le face usor accesibile.

      3. Rudele pot declara acest lucru. In plus, vor exista verificari periodice, in functie de configurarile pe care si le face utilizatorul.

      4. E foarte simplu: datele nu vor fi cedate unor terte parti, nici chiar NSA (ok, poate pentru ca suntem la inceput suntem un pic naivi la acest capitol). In orice caz, previziunile Gartner spun ca in cativa ani, 80% din utilizatorii de Internet vor accepta ca datele lor sa fie stocate si prelucrate in schimbul beneficiilor primite.

      5. Nu. Va fi pe baza unui abonament lunar.

      6. Tot ce e posibil. Mai ales ca initial ne bazam pe colaborarea cu specialisti de la CSAIL si MIT Media Lab.
  • Curiozitati 2 (Marţi, 11 februarie 2014, 16:06)

    Octavian [anonim]

    7) Cea mai mare problema va fi sa convingeti lumea sa inceapa sa foloseasca aplicatia si sa ajungeti la o masa critica de utilizatori. Cum intentionati sa faceti aceasta ?
    • Curiozitati 2 (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:06)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian

      Deja avem 12,000 de persoane interesate inscrise pe site, fara a face deloc publicitate (in afara de lansarea initiala a site-ului).

      Si nu e cea mai mare problema. Cea mai mare problema este realizarea unui serviciu care sa aduca o valoare mare utilizatorului.
  • morala (Marţi, 11 februarie 2014, 16:19)

    govora [anonim]

    1. efectiv, cum ar urma eu sa intru in contact cu un apropiat mort? trebuie sa fiu eu logat la eterni.me? trebuie el sa se fi inscris? amandoi? vorbesc ca pe skype cu avatarul, cum scrie presa?

    1. Care sunt principalele probleme de moralitate pe care le-ati auzit (nu neaparat cele la care v-ati gandit) de la oameni, dupa ce ati anuntat chestia asta? V-ati lovit de talibanisme? Cum le raspundeti?
    • Morala (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:10)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui govora

      Buna Govora,

      1. O parte din publicatii au interpretat gresit intentia Eterni.me si au etichetat-o drept "retea de socializare cu morti". Nu e nici pe departe asa ceva, ci o modalitate prin care ne dorim sa oferim posibilitatea oamenilor sa-si pastreze cat mai multe informatii despre ei dincolo de moarte—o "mostenire informationala" ("digital legacy").

      2. Au fost multe reactii negative. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu accesul la informatiile personale, si cred ca reactiile negative au fost in principal generate de titlurile de senzatie din presa.
  • Bravo! (Marţi, 11 februarie 2014, 16:26)

    trustnoone [anonim]

    aveti deja un demo/sample care poate fi testat?:)

    oricum, felicitari! Daca va listati la bursa, voi investi cu siguranta in proiectul vostru.

    Succes!
    • Bravo! (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:12)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui trustnoone

      Buna,

      In prezent lucram la un demo (proof of concept), insa o versiune beta (private) va fi disponibila abia in 2015, daca reusim sa obtinem fondurile pentru a o dezvolta mai departe.

      Multumim pentru felicitari! :)
  • intrebarea din titlu (Marţi, 11 februarie 2014, 17:02)

    Gonzo [anonim]

    o repet eu aici, sa ramana: cum s-ar putea face bani din asa ceva? vindeti abonamente, daca cineva vrea sa ramana viu pe net, atunci sa plateasca?
    • Intrebarea din titlu (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:13)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gonzo

      Buna Gonzo,

      Da, serviciul va fi (cel mai probabil) pe baza de abonament. Motivul e destul de simplu: volumul datelor stocate va deveni foarte mare in timp.
  • Siri? (Marţi, 11 februarie 2014, 17:15)

    George [anonim]

    Nu este asta un fel de Siri?
    • Siri? (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:16)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Siri e o interfata pentru telefoane si tablete Apple, Eterni.me e o interfata pentru a accesa informatiile personale stocate, dar si pentru a "invata" platforma cat mai multe despre persoana ta. Ambele se bazeaza pe AI (inteligenta artificiala).
  • un exemplu (Marţi, 11 februarie 2014, 18:07)

    cracanel isoscel [anonim]

    Dau o mostra de viata reala, fara nume sa nu se supere lumea. Un fost sef din presa romana a dat la un moment dat un interviu unui blogger. Si spunea in interviu ca ii place sa se identifice cu rembrandt si alte dubiosenii din care reiesea clar ca nici el, nici bloggerul nu erau, in momentul interviului, limpezi la minte.

    Deci: ce va spune programul vostru despre unul care sa zicem ca se imbata crita si o ia razna pe campiile digitale? Va avea un avatar betiv? Va avea un avatar care incearca sa ascunda mizeriile scapate prin online sub presul paginii 10 din rezultatele google?

    Sau daca in tinerete, inainte sa devin cine sunt, am scapat prostii pe facebook, dupa moartea mea, dupa o viata adulta incununata de glorii academice, avatarul meu va fi cum? Un scholar care vorbeste din dictionar sau un pueril care-si injura profii si angajatorul?

    Daca ma uit la porno pe net, va afla familia mea dupa ce mor?
    • Un exemplu (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:19)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui cracanel isoscel

      La inceput, avatarul va fi mai mult o proiectie pe care o creezi, nu o replica a persoanei reale. Asa cum si profilul de Facebook e o varianta proiectata.

      In viitor vom incerca sa corectam devierile de acest gen si cele datorate evolutiei (normale) a unei persoane.
  • Ce problema incercati sa rezolvati de fapt? (Marţi, 11 februarie 2014, 20:00)

    Mihaela Vlad [anonim]

    Moartea unei persoane apropiate este (de cele mai multe ori) urmata de o perioada de jelire a pierderii, urmata de acomodare treptate cu faptul ca persoana nu mai este printre cei vii, nu mai putem interactiona cu el/ea si n-o sa o mai vedem sau auzim niciodata. Aceasta acomodare este CRUCIALA pentru a ramane sanatosi mintal.
    Oamenii mor, amintirile raman, vine o zi cand relatia concreta SE SFARSESTE. Aceste momente fac parte din viata.
    O sa va urmaresc proiectul si sunt foarte curioasa cum va fi primit in SUA, tara care a "inventat" teoriile moderne ale atasamentului si separarii.
    Mult succes :)

    Mihaela Vlad
    presedinte Asociatia "Exista viata dupa doliu!"
    • Ce problema incercam sa rezolvam (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:27)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela Vlad

      Buna Mihaela,

      Intentia nu e in niciun caz ca Eterni.me sa fie o platforma prin care incercam sa inlocuim o pierdere sau sa cream probleme de sanatate mintala. Imi pare rau ca unele publicatii, din dorinta de senzational, au etichetat Eterni.me drept "retea de socializare cu mortii".

      Prima problema pe care vrem sa o rezolvam e la nivel personal: marea majoritate a informatiilor pe care le detinem sau a lucrurilor pe care le cream (scrieri, imagini, filme, muzica, ganduri) dispar odata cu noi. Fie sunt stocate pe hard-disk-uri sau CD-ROM-uri la care familia nu are acces, fie pur si simplu nimeni nu stie ca exista. Eterni.me isi propune sa adune aceasta informatie, sa fie un "curator" pentru ea pe parcursul vietii utilizatorului, astfel ca in momentul in care acesta inceteaza din viata, aceste informatii sa ramana pentru copii, nepoti si generatii viitoare. Poate ca ne-am dori ca stranepotii sa ne cunoasca mai mult si sa inteleaga mai mult decat din cateva poze sau povesti transmise verbal.

      Viziunea mai larga este de a reusi sa pastram cat mai mult din ceea ce generatiile actuale creeaza si vehiculeaza ca informatie (evit termenul "gandesc" pentru ca poate da o impresie gresita). Cum ar fi daca astazi am avea acces la o interfata prin care sa accesam conversational ce stia Einstein?

      Suntem constienti de turnura "nesanatoasa" pe care o poate lua utilizarea platformei de catre rude si vom avea grija sa nu permitem sau sa incurajam acel gen de interactiuni, ci mai degraba cele prin care acest avatar devine o amintire placuta si mult mai bogata despre persoana disparuta.
  • caprica? (Marţi, 11 februarie 2014, 22:53)

    kara thrace [anonim]

    Intrebare: trebuie sa fii mort ca sa poti comunica in eterni?
    • Caprica (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:29)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui kara thrace

      Buna Kara,

      Nu, Eterni.me e pentru persoane in viata—ele isi creeaza contul si sunt "curatorii" informatiei.

      Sincer, e cam devreme sa iti raspund daca ceea ce incercam acum va face posibile mai rapid scenarii de gen Battlestar Galactica sau Superman (dialogul dintre Superman si Jor-El).
  • despre investitie si investitori (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:28)

    doodle [anonim]

    Salutare. Interesant proiectul. Dincolo de hype-ul media inerent, aveti parte de o atentie pe masura din partea posibililor investitori? Puteti impartasi din experienta de la MIT, cine dintre investitori sau dintre factorii de influenta in piata asta a startup-urilor va sprijina, cine este precaut, cati dintre cei care-si manifesta interesul chiar sunt dornici sa investeasca intr-o astfel de platforma?

    Pentru a atrage bani, se organizeaza evenimente speciale? Mergeti cu dosarul la subrat de la un posibil investitor la altul? Cum se face?

    Pentru ce anume cereti bani, pentru tot proiectul sau pentru parte din el? Voi, antreprenorii, contribuiti cu ceva, financiar?

    Care e cheia sa razbateti in lumea investitorilor?
    • Investitie si investitori (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:36)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui doodle

      Buna "Doodle",

      Din pacate nu putem divulga numele persoanelor cu care am discutat pana acum, sunt profile diverse—de la profesori de la MIT (CSAIL, Media Lab), la investitori (atat VC cat si business angels).

      Boston/MIT este o zona mai putin exaltata decat Silicon Valley, asa ca investitorii sunt mai cu picioarele pe pamant. Toata lumea a recunoscut insa ca potentialul de business al acestei idei este fenomenal—intrebarea este daca noi, echipa actuala, vom fi capabili sa facem ca ideea sa devina realitate.

      Discutiile cu investitorii au aparut atat prin recomandari pe care le-au facut persoane care ne sustin, cat si ca urmare a aparitiilor din presa. Avem sansa sa fim sustinuti de Bill Aulet, mentorul meu, director al Martin Trust Center for MIT Entrepreneurship si profesor la MIT Sloan Management School.

      In prezent incercam sa obtinem finantarea unei prime runde ("seed round") pentru a putea dezvolta un demo (proof of concept) viabil.
  • intrebare (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:41)

    dinu garbea [anonim]

    Cu ce ocazie ati ajuns la MIT si cum ati intrat pe traseul programelor lor de antreprenoriat?
    • Intrebare (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:39)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui dinu garbea

      Buna Dinu,

      I-am cunoscut pe Bill Aulet si Ken Morse, profesori la MIT Sloan Management, in Romania la un program numit "Business Mentoring Program" si am pastrat relatia cu ei. L-am ajutat pe Bill Aulet la cartea "Disciplined Entrepreneurship" si este in prezent mentorul meu, lucru care m-a ajutat foarte mult atat ca dezvoltare personala cat si la networking.

      Programul MIT Entrepreneurship Development Program este accesibil tuturor teoretic, desi nu e suficienta plata taxei, ci si trecerea printr-un proces de selectie. Mai multe date ai aici: http://executive.mit.edu/openenrollment/program/entrepreneurship_development_program/15
  • sa zicem (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:53)

    Reshape [utilizator]

    Sa mergem pe scenariul optimist. Sa zicem ca totul merge super (desi mintea mea e prea mica ca sa cuprinda termenul asta de inteligenta artificiala). Dupa ce moare omu', el continua sa "comunice" cu cei ramasi in viata, da? Si, cum ziceam, totul merge super, juri ca ala n-a murit si traieste undeva ascuns pe la tara. Dar cind mor si "interlocutorii" lui? O sa continue "mortii" sa vorbeasca intre ei? Sint alter-ego-urile virtuale "anihilate" (vorba rusilor) dupa o perioada de inactivitate?
    • Sa zicem (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:45)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Reshape

      Buna NL,

      Eterni.me nu e un Facebook pentru morti, ci o biblioteca virtuala care stocheaza profile digitale ale oamenilor, care pot fi consultate printr-o interfata de tip avatar.

      Acum, daca ajungem la momentul in care tanti Geta vorbeste cu avatarul lui nea Gigi si crede ca n-a murit, ci e ascuns la tara cu vreo amanta, as vrea sa presupun ca e datorita avansului incredibil pe care il va lua tehnologia, nu datorita naivitatii utilizatoarei Geta. :-)
  • black mirror (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:03)

    acatistul [anonim]

    Eterni.me suna foarte, foarte asemanator cu ideea dintr-un episod din serialul Black Mirror, "Be right back" http://www.imdb.com/title/tt2290780/?ref_=tt_ep_ep1. Episodul e de acum un an si e cam infricosator, daca stai sa te gandesti ca sf-ul black mirror ar putea deveni realitate. V-ati inspirat din el?
    • Black Mirror (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:48)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui acatistul

      Buna,

      Eterni.me nu e o idee originala, ci o combinatie mai pragmatica de idei vechi—de la teoriile lui Ray Kurzweil despre singularitate, la carti si filme SF (Black Mirror, Her, Superman etc.) si diverse alte surse.

      Da, Black Mirror prezinta aceasta idee ca o varianta nesanatoasa ("creepy"), insa Eterni.me incearca sa faca ceva diferit—e in primul rand destinata persoanelor in viata care vor sa lase o mostenire ("legacy") cat mai reala, nu de dragul rudelor care il vor jeli, ci mai degraba pentru a nu fi uitat si pentru a nu se pierde toate informatiile despre el.
  • intrebari (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:20)

    meme [anonim]

    doua intrebari am:

    cati bani incercati sa strangeti inainte de versiunea beta si pe ce vreti sa-i cheltuiti mai precis? ce resurse pretinde platforma, in oameni si tehnica?

    multumesc
    • Intrebari (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:49)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui meme

      Pot sa va spun doar ca e vorba de peste 1 milion USD, si ca vor fi folositi pentru a crea o versiune demo (proof of concept)—practic cheltuielie vor fi pe oameni si tehnologie.
  • idee vs. moralitate (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:24)

    Ada Mercea [anonim]

    Buna ziua,

    Dumneavoastra personal ce probleme de moralitate v-ati pus cand v-ati gandit la chestia asta? Cat ati chibzuit si ati cantarit lucrurile pana sa va dedicati ideii, posibil in defavoarea eticii?
    • Idee vs. moralitate (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:52)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ada Mercea

      Buna Ada,

      E posibil sa fi fost influentata in punctul de vedere asupra Eterni.me de titlurile de senzatie din presa. Daca vei citi raspunsurile de mai sus, sper sa intelegi ca incercam sa rezolvam o problema si sa o abordam si dintr-o perspectiva morala.

      Nu in ultimul rand, fiecare persoana are un punct de vedere diferit in ceea ce priveste moralitatea, si fiecare persoana are dreptul sa decida ce ar dori sa se intample cu datele detinute, dupa ce moare.

      Nu vom permite rudelor sa realizeze avatare pentru cei deja decedati, pentru ca exista un proces foarte complex care presupune "rafinarea" acestor avatare pe parcursul vietii utilizatorului.
  • q: (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:26)

    bibi loi [anonim]

    Cum va arata "avatarul"?
    • q (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:53)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui bibi loi

      Ideal, cat mai mult ca utilizatorul.
  • media (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:34)

    cdm [anonim]

    Buna ziua,

    Spuneti mai sus ca unele media au inteles gresit despre ce e vorba. Sunt curios daca dupa iuresul mediatic din sua si din alte tari ati avut parte de reactii neasteptate, disproportionate? Ca om la locul lui, cum presupun ca sunteti, v-a socat ceva atentia iesita din comun a media?
    • Media (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:55)

      Marius Ursache [hotnews.ro] i-a raspuns lui cdm

      M-a surprins amploarea pe are a luat-o ideea—in continuare, dupa 2 saptamani de la anuntul initial, primim solicitari si aparem in diverse publicatii din lume. Am inteles ca elementul de senzational, denaturat prin sintagma "retea de socializare cu mortii" e motivul principal.
  • Mind Upload (Miercuri, 12 februarie 2014, 21:31)

    SS [anonim]

    Nu ați putea canaliza cercetările Dvs in direcția mind Upload? Ar rezolva multe din problemele actuale aduse de conditia biologica a ființei umane: boli, moartea, îmbătrânirea in sine, zborurile spatiale de durata, coruptia pentru îndeplinirea nevoilor de baza, procesul de aliniere cu cultura minima generală etc
  • roman construit pe aceasta idee (Miercuri, 12 februarie 2014, 22:47)

    Joy [anonim]

    Proiectul in discutie mi-a adus aminte de o carte a lui Marc Levy, tradusa in romaneste cu titlul 'Toate acele lucruri pe care nu ni le-am spus'. In carte proiectul e chiar... util, nu doar pentru curiozitatea celor ce raman in viata, ci pentru intelegerea celor care au plecat. E o carte simpatica, se citeste rapid si o recomand celor interesati de o astfel de aplicatie.

    Toate cele bune!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă