Seful interimar de la TVR, acuzat de jurnalistul Mihai Radulescu de incompetenta, folosirea abuziva a resurselor si acte ce servesc interese clientelare

de C. Ionescu     HotNews.ro
Luni, 3 martie 2014, 16:39 Economie | Media & Publicitate

 documente
(03 Mar 2014) DOC, 49KB
(03 Mar 2014) DOC, 78KB
(03 Mar 2014) DOC, 56KB
Directorul general interimar al TVR, Stelian Tanase, este acuzat public pentru mai multe incalcari ale legii, precum "folosirea abuziva a resurselor materiale si umane" ale institutiei, "incompetenta sau neglijenta in serviciu", "emiterea de acte administrative sau de alta natura care servesc interese de grup sau clientelare". Acuzatiile sunt facute de realizatorul TVR Mihai Radulescu intr-o avertizare in interes public transmisa la Comisiile de cultura din Senat si Camera Deputatilor, precum si la CNA. Interventia lui Radulescu vine dupa ce Stelian Tanase a adus mai multi jurnalisti din afara TVR sa realizeze emisiuni la posturile publice, iar acum, arata Radulescu, "pentru prima data in istoria postului public de televiziune, toti moderatorii emisiunilor de dezbateri pe teme de actualitate, programate in prime-time, sunt colaboratori externi".

  • Averizarea lui Radulescu vine cu o zi inainte ca CNA sa discute din nou modificarile de grila de la TVR, anuntate saptamana trecuta de Stelian Tanase, dar ramase in asteptare dupa ce forul audiovizual a amanat votul pe aceasta tema. Grila de primavara a TVR ar fi trebuit sa inceapa la 1 martie, cu emisiuni realizate, intre altii, de Cornel Nistorescu, Mircea Dinescu, Ion Cristoiu, Ion M. Ionita si altii.

Mihai Radulescu invoca obligatiile ce decurg din Legea 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati.El il acuza pe Stelian Tanase, in avertizarea sa, de:
  • practici sau tratamente preferentiale ori discriminatorii in exercitarea atributiilor  
  • folosirea abuziva a resurselor materiale sau umane;
  • incompetenta sau neglijenta in serviciu;
  • evaluari neobiective ale personalului in procesul de recrutare, selectare, promovare, retrogradare si eliberare din functie;
  • incalcari ale procedurilor administrative sau stabilirea unor proceduri interne cu nerespectarea legii;
  • emiterea de acte administrative sau de alta natura care servesc interese de grup sau clientelare;
  • incalcarea altor dispozitii legale, care impun respectarea principiului bunei administrari si cel al ocrotirii interesului public.

Ce spune, intre altele, jurnalistul TVR in avertizarea sa:
  • pentru prima data in istoria postului public de televiziune, toti moderatorii emisiunilor de dezbateri pe teme de actualitate, programate in prime-time, sunt colaboratori externi.  Cu alte cuvinte, niciun angajat al TVR nu a fost considerat suficient de valoros pentru a realiza si modera un talk-show informativ in intervalul 19 - 23.
  • Niciun conducator de institutie n-a mers cu dispretul fata de angajatii proprii pana acolo incat sa-i indeparteze pe toti - dar absolut toti ! - din intervalul orar de maxima audienta a postului.
  • In mai bine de doua luni de la numirea in functie,  Directorul general interimar n-a facut nicio evaluare profesionista a performantei emisiunilor de dezbatere. N-a discutat cu moderatorii si cu realizatorii acestora, nu i-a intrebat ce merge si ce poate fi imbunatatit.
  • Dezbaterile realizate de Televiziunea Romana au starnit interesul publicului consumator de actualitate; toate cele 3 emisiuni realizate de TVR au intrat in topul primelor 10 talk-show-uri pe 2013, ca audienta la nivel national ( conform datelor centralizate de paginademedia.ro - vezi Anexa 1 ) .  "Ultima Editie" ocupa locul 5, "Prim Plan" - locul 9, iar "Intre bine si rau" - locul 10. Faptul este cu atat mai remarcabil, cu cat in Top 10 National nu se mai regaseste nicio alta televiziune in afara de Antena 3.
  • Dezbaterile realizate si moderate de angajatii TVR au avut audiente mai bune si au generat mai multe stiri de presa decat productiile similare externe. (...) Desi a intrat pe post doar in octombrie anul trecut, "La varf" a avut invitati de marca, de la putere si din opozitie (nicio reclamatie la CNA privind dezechilibrul politic!), a fost la originea a numeroase articole de presa si a ore intregi de analiza la posturile de stiri ( am selectat in Anexa 2 emisiunile cele mai mediatizate, cu invitati Codruta Kovesi, Traian Basescu, Klaus Iohhanis).  
  • Dupa cum remarca TV-R SIND intr-o scrisoare deschisa trimisa Directorului general interimar( vezi Anexa 3), angajatii s-au saturat sa tot revada acest film: "De ani de zile suntem martorii aceluiasi scenariu, jucat mereu de alti actori, principali desigur! Presedintii - directori generali ai TVR, numiti de Parlament, vin hotarati sa aduca televiziunea publica pe drumul cel bun, se ingrozesc afland despre datoriile pe care le gasesc aici, arunca o privire in randul angajatilor care par intotdeauna prea multi, apoi aduc firme, formate de emisiuni si colaboratori din exterior (pe unii chiar ii angajeaza!) ca sa-i implineasca strategia. Din pacate nu numai inceputurile, dar si finalurile seamana teribil in ultimii ani: audientele nu cresc nici la emisiunile facute cu externi, cresc doar datoriile, raportul de activitate este respins, In ultimele zile de mandat presedintii - directori generali fac angajarile pe care n-au apucat sa le definitiveze si apoi pleaca ... Presedintii vin cu pleiada de specialisti din anturajul propriu, critici si nemultumiti de tot ce gasesc in interior, apoi pleaca si isi lasa contractele paguboase in derulare si specialistii externi perfect internalizati, prada criticii generalizate a urmatorului hegemon."
  • Masura de a recurge exclusiv la colaboratori externi reprezinta o crasa risipa a banului public. Pentru ca este o bataie de joc la adresa banului public sa platesti oameni din afara TVR ca sa faca tot ceea au dovedit ca pot face angajatii institutiei, si chiar mai putin decat acestia.
  • Este o logica a interesului propriu si de grup, care-l determina ca, pe langa doua-trei personalitati recunoscute pentru anvergura jurnalistica, sa strecoare "la plata" si persoane identificate de presa drept vechi amici si amice - abia acestea aflate la periferia pietei media, sau chiar complet in afara pietei, ca si "binefacatorul" lor propulsat in fruntea televiziunii publice.                 
  • Prima sa masura a fost sa gireze modificarea Regulamentului pentru alegerea reprezentantilor salariatilor in Consiliul de Administratie, cu scopul de a interzice candidaturile persoanelor din afara institutiei - candidaturi pe care Legea 41/1994 le permite.  
  • A urmat, la scurt timp, vicierea rezultatului alegerilor facute de salariati, care i-au creditat cu un vot detasat pe Cornel Mihalache si subsemnatul. Abilitat de regulament sa trimita la Parlament lista candidatilor alesi de salariati, Directorul general interimar s-a grabit sa inainteze un document care-i exclude pe castigatorii reali ai scrutinului, pe motivul unui viciu procedural. Dl. Tanase si-a asumat astfel costul unei actiuni in instanta si implicit al unui nou scandal de presa in jurul TVR.
  • Nimic n-a intrecut insa in amplitudine scandalul de cenzura pe care l-a generat ulterior, dispunand intreruperea difuzarii, pe TVR I, a unui episod din documentarul Mostenirea clandestina, realizat de Monica Ghiurco.
  • Incompetenta sau neglijenta in serviciu - Am lasat la final aceasta problema pentru ca este de domeniul evidentei. Potrivit relatarilor de presa de la lansarea noii grile, insusi Directorul general interimar a recunoscut public ca regreta preluarea conducerii TVR, sarcina dovedindu-se "peste puterile sale". "Cand am venit aici, stiam ca sunt probleme, insa nu si ca exista o datorie imensa. Nu sunt nici manager, nici bancher, sunt un biet intelectual si am fost adus aici pentru prestigiul meu de intelectual."
  • Cum sa salvezi o institutie, din functia sa de conducere cea mai importanta, cata vreme admiti ca nu esti un manager - adica omul remunerat tocmai pentru a conduce institutia ?!

Vezi in documentele atasate intreaga avertizare transmisa de Mihai Radulescu























5021 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    comentariu (Luni, 3 martie 2014, 16:47)

    LiviuDrula [anonim]

    Tanase -o nulitate pusa sa il sprijine pe Ponta ,o treia televiziune care se altura lui RTv si A 3 dar din pacate e platita din banii nostri.
  • +14 (18 voturi)    
    Nu s-ar putea fara o astfel de TVR ?? (Luni, 3 martie 2014, 16:54)

    gica43 [utilizator]

    Ma mir ca Mihai Radulescu a avut acest curaj si il felicit.Sunt convins ca are dreptate pentru ca Stelian tanase a avut o involutie cum rar mi-a fost dat sa vad.A devenit o sluga///.Dar cum de doi ani de zile totul,in aceasta tara se..."depolitizeaza".........Imi este scarba,de circa doi ani incoace, sa mai urmaresc vreo emisiune cu tenta politica (si nu numai ) la TVR,in principal datorita slugarniciei fata de actuala putere. Si cand te gandesti ca suntem obligati sa platim atatea nulitati !
  • +12 (14 voturi)    
    tanase (Luni, 3 martie 2014, 17:19)

    tenere [utilizator]

    un mediocru care vindea bilete la negru pe vremea lui ceausescu, sigur ca este binevenit intr-un guvern de copiatori, mincinosi si hoti

    halal votanti, in ce hal ati adus tarisoara asta///
  • +7 (11 voturi)    
    felicitari... (Luni, 3 martie 2014, 18:47)

    rezis [utilizator]

    dl radulescu semnaleaza corect niste abuzuri sau inadvertente....dar imi imi amintesc si de un interviu luat lui basescu la tvr...violenta si insinuarile dlui radulescu erau demne de antena 3....ehei era pe vremea cind 'ai nostri' revenisera si pareau eterni...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri