Liga Profesionista de Fotbal a anuntat din senin, marti, ca a semnat un "parteneriat media" cu o "companie din Uniunea Europeana", careia nu ii da numele, pentru comercializarea drepturilor de difuzare privind Campionatul National al Ligii 1 tv. LPF mentioneaza ca, pe baza acestui parteneriat va incasa, in urmatoarele cinci sezoane competitionale, "o suma anuala neta egala cu valoarea sumelor anuale incasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF in sezoanele competitionale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014", suma ce ar putea creste in anumite conditii.

Drepturile TV pentru Liga IFoto:

GSP.ro aminteste ca, in prezent, televiziunile care detin acum drepturile pentru Liga 1 platesc pe sezon 33,6 milioane de euro (TVA inclus).

LPF precizeaza ca la suma anuala neta, pe care o va primi "in mod neconditionat", se va adauga suma de 1 milion de euro net anual in situatia in care Liga va organiza "Cupa Ligii", dar si 20% din veniturile nete din publicitate pe care le vor realiza posturile TV cu ocazia transmiterii, in direct, a jocurilor din Campionatul National al Ligii 1.

Comunicatul Ligii mai mentioneaza:

  • din sumele care urmeaza sa fie incasate de LPF in baza parteneriatului media incheiat astazi nu vor fi achitate comisioane de intermediere, astfel cum s-a procedat anterior cu ocazia comercializarii drepturilor de difuzare de catre LPF.
  • Presedintele LPF, domnul Gino Iorgulescu a precizat ca "prin semnarea parteneriatului media in conditiile prezentate mai sus, si-a respectat angajamentele asumate fata de cluburile din Liga 1 la momentul alegerii sale, in functia de Presedinte al LPF".
  • Reprezentantul legal al noului partener media al LPF a declarat ca "este incantat de semnarea contractului cu LPF, fiind convins ca experienta companiei pe care o reprezinta in privinta valorificarii drepturilor de difuzare va contribui in mod decisiv la cresterea valorica a produsului media asociat Campionatului National al Ligii 1 si, implicit, a spectacolului sportiv creat de aceasta competitie".