Cativa dintre cei mai mari publisheri germani - cum ar fi Axel Springer si Burda - s-au adresat justitiei si cer principalelor motoare de cautare sa le dea 11% din veniturile realizate direct si indirect din faptul ca sunt facute publice articole din cele mai mari ziare si reviste germane. Grupurile media germane se lupta de ani buni sa obtina venituri de la Google, mai ales din agregatorul de stiri Google News, scrie Wired UK.

Cativa dintre marii publisheri gernmani s-au adresat justitiei penteu a cere Google, Microsoft si Yahoo! sa le plateasca o cota de 11% din veniturile brute obtinute pe plan local si in strainatate direct si indirect din faptul ca sunt facute publice fragmente din ziare si reviste".

Companiile media incearca sa obtina in justitie ceea ce nu au reusit sa obtina anul trecut prin sistemul legislativ. Grupurile care s-au adresat justitiei sunt Axel Springer, Burda, WAZ, si Müncher Merkur, iar cateva au ales sa nu participe: Spiegel Online, Handelsblatt, Sueddeutsche.de, Stern.de si Focus.

Germania are antecedente cand e vorba de opozitia fata de diverse servicii ale Google, de notorietate fiind faptul ca autoritatile de acolo nu au permis lansarea Street View pana cand compania nu a pus la punct un program eficient care le dadea oamenilor dreptul ca adresele sa fie blurate, 240.000 de persoane cerand acest lucru.