webPR: Corina Vintan, CEO Links Associates: Lupta companiilor si a comunicatorilor este aceea de a demonstra ca integritatea si responsabilitatea sociala sunt prioritare

de Smile Media    
Miercuri, 16 iulie 2014, 7:36 Economie | Media & Publicitate

Corina Vintan
Foto: Links Associates
Rep: Corina Vintan, spune-ne cum se vede prin prisma specialistului in comunicare criza de incredere pe care o traverseaza corporatiile la nivel global. A devenit ceva comun ca in fiecare zi sa avem stiri despre scandaluri de coruptie sau proteste care afecteaza marile corporatii. Care este rolul comunicatorului in aceasta noua ecuatie si te rog sa ne raspunzi si dintr-o perspectiva mai larga, aceea de proaspat afiliat la Edelman, cea mai mare companie de PR din lume?

Corina Vintan:
Ultimii ani ne-au revelat atat noua comunicatorilor, cat si companiilor – clientii nostri, ca am ajuns impreuna la o granita si ca trecerea cu succes a frontierei este conditionata de un criteriu fundamental: increderea. Edelman care este si autorul Barometrului de Incredere –un instrument care masoara increderea in guverne, in mediul de business dar si modul in care se construieste increderea la nivel global – a evidentiat aceasta trecere intr-o noua era in care sursele traditionale de incredere care erau institutiile, companiile si mediul academic sunt inlocuite de o alta ierarhie a increderii dominata de cetateanul de rand.

In fata acestor “empowered citizens” carora social media si mediul online le-a dat sansa sa se coalizeze si sa formeze comunitati de valori si opinii, companiile trebuie sa-si schimbe abordarea in comunicare. Este critic ca agentiile si companiile sa inteleaga ca nu mai este suficient sa castigi increderea doar prin campanii centrate pe calitatea produselor, a serviciilor si a operatiunilor. Lupta companiilor si a comunicatorilor este acum aceea de a demonstra ca integritatea si responsabilitatea sociala sunt prioritare. Fara acestea succesul unei afaceri va fi in permanenta vulnerabil.

Rep: Portofoliul companiei pe care o conduci numara proiecte grele, cateva din acestea confruntandu-se cu opozitia si contestarea publica. Vei pastra aceeasi directie si dupa afilierea la Edelman?

C.V.:
Este foarte adevarat ca Links Associates, compania pe care am fondat-o in 2007, a actionat foarte mult in zona de protejare a reputatiei companiilor printr-o munca foarte solicitanta de a raspunde in timp real unor crize de comunicare. Acesta a fost elementul nostru disctinctiv pe care am vrea sa-l pastram fara insa a pierde din vedere proiectele care implica promovarea comerciala, cu atat mai mult cu cat afilierea la Edelman ne ofera accesul la un know-how global si o experienta de 60 de ani in special in zona de PR comercial.

Rep: Care ar fi atunci teritoriul comun intre comunicarea pentru proiecte dificile si contestate si proiectele comerciale?


C.V.: Indiferent ca aperi reputatia unei companii sau incerci sa creezi incredere si preferinta pentru un produs sau serviciu lectia invatata de noi este aceea ca atat agentia, cat si compania trebuie sa-si paraseasca zona de confort pentru a se conecta la o plaja mai mare de voci si mai ales pentru a incerca sa raspunda unor nevoi sociale. De aceea campaniile de educare a publicului, fie ca vorbim de energie, tehnologie, sanatate, industrie, siguranta alimentara etc, au devenit instrumente cheie in popularitatea unui produs, brand sau companii. Edelman defineste aceasta noua etapa drept “relationship oriented business”, adica companii care ies din matca lor si devin participative.

Rep: In ce directie vezi evoluand relatia dintre agentii, companii si mass media?

C.V.
Cred ca in Romania televiziunile isi vor pastra inca suprematia in materie de publicitate si vor fi un canal de comunicare principal pentru teme sensibile care afecteaza categorii sociale importante. Pe de alta parte, pentru ca social media si mediul online le ofera companiilor acces direct la comunitatile de consumatori, cred ca aici se va da adevarata batalie intre comunicatori si tot aici vor veni si bugetele companiilor. Marea provocare pentru agentiile de comunicare va fi aceea de a crea continut adecvat pentru aceste noi canale care este musai sa fie extrem de suplu, creativ si antrenant. Pe termen lung, cred ca media traditionala va ramane doar un mijloc de consolidare si intarire a reputatiei, nu si unul de construire a acesteia.

***

Compania de comunicare Links Associates a semnat recent un contract exclusiv de afiliere pentru Romania si Serbia la Edelman, cea mai mare companie de PR din lume, parteneriat care pentru Links Associates inseamna acces la o retea globala cu 65 de birouri si peste 5.000 de angajati iar pentru Edelman, consolidarea prezentei in Europa de Sud-Est.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3207 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Integritate si responsabilitate sociala? (Miercuri, 16 iulie 2014, 15:57)

    Alex [anonim]

    Este incredibil ca o persoana care si-a luat bani de la Rosia Montana Gold Corporation poate vorbi despre integritate si responsabilitate sociala.
    • +2 (6 voturi)    
      (P) (Miercuri, 16 iulie 2014, 19:50)

      Xorxe [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Plus o reclama mascata.
      Oricum, RMGC este doar o firma de PR, deci se presupune ca se pricep la asa ceva :)
  • +2 (6 voturi)    
    Rusine HotNews ca ati cenzurat comentariul (Miercuri, 16 iulie 2014, 17:08)

    alex4321 [utilizator]

    Rusine HotNews ca ati cenzurat comentariul
    meu despre ce a facut aceasta doamna
    pentru Rosia Montana Gold Corporation !
  • +5 (7 voturi)    
    o fi domnisoara specialista (Miercuri, 16 iulie 2014, 19:51)

    __alex__ [utilizator]

    in PR, dar limbajul e lemnos si limpezimea lasa de dorit. E mai aproape de limbajul politic decit de PR.

    O firma de mercenari gata sa lamureasca ca "integritatea si responsabilitatea sociala sunt prioritare" in orice firma, oricit de oneroasa, daca plateste gras.

    Curata integritate, splendida logica. Va doresc si pe mai departe acelasi succes ca si cu RMGC.
  • +4 (6 voturi)    
    LR singereaza (Miercuri, 16 iulie 2014, 21:37)

    viorel [anonim]

    am citit citatul in titlu si nu am intes nimic- ce e aia integritate sociala? vintan vorbeste pt si cu semidocti care nu au proprietate termenilor? Ea insasi fiind un geniu intunecat si neinteles al comunicari incomunicabile


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă