Bucurestiul si brandul de turism al Romaniei vor fi promovate de National Geographic Channel, in 10 tari din lume, intre care Germania, Franta, Italia, Marea Britanie si Rusia, prin intermediul unui documentar si al unor filme scurte, intregul proiect fiind estimat la aproape 1 milion de euro, relateaza Mediafax.

Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) vrea sa incheie un contract privind achizitionarea serviciilor de coproductie a unor programe (un film de 45 de minute si 4 viniete de 30 de secunde) ce urmeaza a fi difuzate la televiziunea internationala National Geographic Channel, pentru promovarea brandului de turism al Romaniei, conform unui anunt din 13 august al ANT.

In vederea atribuirii acestui contract, ANT organizeaza, joi, procedura de negociere directa, care se va finaliza prin incheierea unui contract de achizitie publica.

Proiectul presupune realizarea, in coproductie, a unui film documentar de 45 de minute si a unor viniete (filme scurte, n.r.) de 30 de secunde, acestea facand parte din proiectul televiziunii National Geographic Channel, realizat sub conceptul de "Smart Cities".

Dupa ce vor fi realizate, aceste filme vor fi difuzate pe National Geographic Channel, in perioada februarie - mai 2015, in Germania, Franta, Italia, Marea Britanie, Rusia si Romania (ca piete tinta, asa cum au fost ele identificate in urma cercetarilor realizate penru crearea brandului turistic national) si, respectiv, Spania si Polonia, Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) si India (ca piete de oportunitate).

Documentarul va trebui sa promoveze Bucurestiul ca destinatie "ᅡsmartᅡ de city-break" si sa contina cele mai reprezentative patru puncte de atractie ale capitalei Romaniei si din imediata sa apropiere, promovand peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educatie, dar si stilul de viata pentru petrecerea timpului liber.

Totodata, filmul documentar si vinietele trebuie sa abordeze atat partea mai putin cunoscuta a orasului din punct de vedere al istoriei, al vietii culturale si artistice, al oportunitatilor educationale, cat si elemente de interes deja cunoscute de turisti, dar pentru care este nevoie sa se mentina eforturile de promovare, dupa cum precizeaza ANT.

Valoare estimata a proiectului este 972.500 de euro, din care contributia estimata a Autoritatii Nationale pentru Turism este de 750.000 de euro, in timp ce contributia estimata a National Geographic Channel este de 222.500 de euro, conform documentatiei facute publice de ANT.

Propunerea financiara trebuie sa se incadreze in limita bugetului alocat pentru aceasta actiune, sursa de finantare fiind fonduri externe nerambursabile, mentioneaza ANT.

Contributia National Geografic Channel la aceasta coproductie va presupune si realizarea a patru machete de presa, in format A4, pentru promovarea Bucurestiului si a produselor turistice cheie ale Romaniei, ce vor fi publicate in revista National Geographic Magazine (coperta 4), pe aceleasi piete ca si documentarul si vinietele, in perioada februarie - mai 2015.

Potrivit ANT, in activitatea de promovare turistica, emisiunile televizate cu specific de turism reprezinta un instrument important prin intermediul caruia mesajul de promovare ajunge la potentialii turisti. "Impactul pe care astfel de emisiuni televizate il are in randul consumatorilor de produse si servicii turistice este unul eficient, cunoscuta fiind influenta pe care mass-media vizuala o are in randul publicului", isi justifica ANT desfasurarea acestui proiect.

De asemenea, conform ANT, conceptul "Smart Cities", initiat de National Geographic Channel presupune realizarea cate unui film documentar pentru 18 orase europene relevante, invitate sa participe la aceasta initiativa de promovare, datorita faptului ca sunt considerate a avea cel mai mare potential de crestere in urmatorii ani.

Detinuta de National Geographic Ventures si FOX Entertainment Group (care este controlata de magnatul Rupert Murdoch), compania National Geographic Channels International (NGCI) sprijina angajamentul Societatii National Geographic de a explora, proteja si educa prin cele sase televiziuni ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People si Nat Geo Mundo.

La nivel global, televiziunea National Geographic Channel (inclusiv NGC U.S. care este o companie joint-venture intre NGT si Fox Cable Networks Group) este disponibila in 440 de milioane de case din 171 de tari, in 45 de limbi.