Posturile de televiziune si radio, publice si private, trebuie sa respecte reguli stricte si sa ofere gratuit spatii in emisiunile lor pentru candidatii la presedintie, in campania electorala ce se va desfasura, in audiovizual, in perioada 3 octombrie-1 noiembrie, potrivit unui proiect de decizie CNA votat marti de membrii Consiliului. Proiectul va sta in dezbatere publica 10 zile inaintea unui vot final al forului audiovizual, noteaza Mediafax.

Ce spune, intre altele, proiectul CNA (disponibil in varianta completa pe site-ul Consiliului):

  • Campania electorala pentru prezidentiale va incepe, in audiovizual, pe 3 octombrie, ora 0.00, si se incheie pe 1 noiembrie, ora 7.00
  • Accesul candidatilor la serviciile publice si private de radio-TV este egal si gratuit
  • In timpul campaniei, programele politice ale candidatilor, opiniile si mesajele electorale pot fi prezentate doar in anumite tipuri de emisiuni: de promovare electorala, de dezbatere electorala, informative
  • In emisiunile de dezbatere electorala, ce trebuie prezentate ca atare, prin marcaj vizual, candidatii si prezinta si promoveaza programele politice. In emisiunile de dezbatere electorala, radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si temele de interes public, cu participarea candidatilor si/sau a reprezentantilor lor, precum si a jurnalistilor, analistilor etc.
  • In emisiunile informative, activitatile de campanie trebuie prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, impartialitate si informare corecta
  • Transmisiunile in direct de la mitinguri si alte evenimente electorale sunt considerate promovare electorala
  • Materialele electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia posturilor de catre candidati pot fi difuzate doar in emisiunile de promovare electorala
  • Radiodifuzorii trebuie sa precizeze in ce calitate se exprima persoanele invitate in emisiuni
  • Radiodifuzorii sunt obligati sa respecte, in emisiunile electorale, principiile echitatii, echilibrului, impartialitatii
  • In timpul campaniei, candidatii, reprezentantii lor si reprezentantii formatiunilor politice nu pot fi producatori, reaalizatori si moderatori de emisiuni
  • Candidatii si reprezentantii formatiunilor politice care sustin candidati si care detin functii in institutii/autoritati publice pot avea interventii in alte emisiuni decat cele electorale doar in probleme legate de exercitarea functiei lor
  • Cu 48 de ore inainte de ziua votarii e interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi, anchete cu continut electoral facute pe strada
  • In ziua votarii e interzisa prezentarea exit-pollurilor, inainte de incheierea votarii.
  • Radiodifuzorii care vor sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale trebuie sa anunte acest lucru si sa informeze oficial CNA pana pe 23 septembrie