Borsec, Dero, Gerovital, Dorna si Arctic sunt "cele mai puternice" marci romanesti, potrivit unui clasament realizat in acest sens de revista Biz si compania de cercetare Unlock Market Research si dat publicitatii miercuri.

  • Este prima editie a acestui studiu extinsa la 100 de branduri. Potrivit revistei Biz, clasamentul a fost realizat pe baza a 1000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, nivel de regiune si grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta, pentru populatia de 18-55 de ani.
  • Performanta marcilor a fost masurata pe baza a patru indicatori: ivestitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea. Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci, in urma carora a fost calculat un indice de preferinta.

Ultima editie a "Top 100 cele mai puternice branduri romanesti" pune Borsec pe primul loc pentru al cincilea an consecutiv. Dupa cele cinci marci mentionate mai sus, top 10 este completat de Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom.

Varful clasamentului este dominat de marci de apa, produse de ingrijire personala si curatenie si marci de dulciuri. De altfel, nume grele ale industriei, comertului sau finantelor au ratat podiumul, multe se regasesc la mijlocul clasamentului, iar categorii intregi de marci - mass-media, de exemplu - lipsesc.

  • Pe langa marci de apa, cosmetice, dulciuri si lenjerie, in primul sfert de clasament se mai regasesc marci precum Dacia (locul 6), Petrom (10), eMag (15), Banca Transilvania si BRD (23-24)
  • Vezi mai multe aici